Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-14, 16:18   #21
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

- Flyttet til en storby
- Evt sagt opp jobben, blitt student (uten å nødvendigvis ta eksamen)

Egentlig kan jeg gjøre dette, men en slik drøm er i et barnefritt liv. Og det har jeg ikke enda.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 16:37   #22
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Ta permisjon fra jobben og tilbringe ett år i England
Flytte fra eneboligen på bygda til leilighet i Oslo
Bytte jobb til forlagsbransjen

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 16:48   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Våkne opp en dag fortært å finne ut at jeg er sprek og sunn. Det er tungt å være dårlig trent og semi-spiseforstyrret.

Men man må jobbe beinhardt for å komme dit, jeg har ikke gutsen.

Ellers kunne jeg tenkt meg en jobb som ikke innebærer 90 km i bil hver dag, men hittil har det ikke dukket opp noe.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 16:55   #24
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Flytte til et hus der omtrent alt er på 1 plan. Men jeg leter og leter, og har ikke funnet det i det lille området som ligger rundt barneskolen vi sogner til.

Og så kunne jeg tenkt meg å bodd i Spania 1 år for helsens skyld. Fått med familien.


Sist redigert av Cumulus : 02-04-14 kl 18:11.
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 17:02   #25
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 17:14   #26
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.789
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Jeg har lyst til å totalrenovere og bygge litt på den boligen vi har. Og så må jeg snart finne ut hva jeg vil bli når jeg blir stor. Begge deler er innenfor rekkevidde, samtidig som de krever en skikkelig innsats. Jeg har begynt på den siste, da jeg byttet jobb for et år siden. Jeg er blitt litt klokere, men har behov for å bli enda klokere, kjenner jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 17:56   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Jeg skulle gjerne tatt permisjon for å jobbe som frivillig i utlandet en eller flere perioder. Jeg har gjort det før jeg fikk barn og har enda ikke gitt opp håpet om at mannen blir med på noe slikt når ungene klarer seg selv.


Sist redigert av Mei : 02-04-14 kl 18:45.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:06   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Ingenting, det ligger ikke for meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:19   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Bli noe annet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:24   #30
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Jeg har lyst til å bli en som enkelt jogger 5 eller 10 km. Ellers har jeg lyst til å lære å danse skikkelig.

Bo i Spania et år og lære spansk.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:28   #31
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Har flere forskjellige drømmer. Det ene er å starte et eget bakeri, sånn ordentlig "gammeldags" bakeri og konditori med en lang vegg fylt med skikkelig brød, med hvetebakst som er mer enn bare luft, med gode kaker som er mer enn fondant og stafasje. Åh, bare jeg skriver om dette så kjenner jeg lukta av butikken min.

Jeg har lyst til å begynne å studere. Ikke fordi jeg vil bli noe annet, jeg vil bare lære noe annet. Aner ikke hva. Kunne ha tenkt meg til å bli student igjen.

Hvis jeg ikke skulle gått like så drastisk til verks, så kunne jeg tenke meg til å studere på deltid. Leker med tanken, men igjen, jeg vet jo ikke hva jeg vil studere.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:38   #32
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ingenting, det ligger ikke for meg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:41   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Det hender jeg tenker at jeg kunne likt å være sånn hjemmeværende mamma med nyvasket hus og boller på benken når ungene kommer hjem fra skolen. Men jeg er jo ikke sånn, så realistisk sett hadde det vært gøy i kanskje en uke.

Og så hender det at jeg vil studere ett eller annet Smart og bruke det til å redde verden. Men så husker jeg at jeg egentlig elsker jobben min, og jobber med verdens beste og morsomste team, så da dropper jeg det også.

Aller helst vil jeg bli en sånn spreking som elsker trening og grønnsaker og sånt, og som er ute på tur med familien på slep før kl 9 hver lørdag, men det er tiltak. Så tenker jeg at kanskje i morgen, eller noe.

Jeg vil gjerne at mannen skal bli utstasjonert et spennende sted, og at sjefen innvilger ett års permisjon, så jeg kan være hemmafru i et annet land, ta noen gøyale kurs og reise masse. Men for tiden får han bare tilbud om jobb på ytterst kjipe steder. Så han får ikke lov til å takke ja.


Sist redigert av Neket : 02-04-14 kl 18:47.
Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:41   #34
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.069
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Si opp jobben og starte kaffebar/kafe, jobbe ræva av meg for drømmen min. Men... det var de kronene...

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:46   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Har flere forskjellige drømmer. Det ene er å starte et eget bakeri, sånn ordentlig "gammeldags" bakeri og konditori med en lang vegg fylt med skikkelig brød, med hvetebakst som er mer enn bare luft, med gode kaker som er mer enn fondant og stafasje. Åh, bare jeg skriver om dette så kjenner jeg lukta av butikken min.

Jeg har lyst til å begynne å studere. Ikke fordi jeg vil bli noe annet, jeg vil bare lære noe annet. Aner ikke hva. Kunne ha tenkt meg til å bli student igjen.

Hvis jeg ikke skulle gått like så drastisk til verks, så kunne jeg tenke meg til å studere på deltid. Leker med tanken, men igjen, jeg vet jo ikke hva jeg vil studere.

Nå ser jeg for meg det jeg også. Wienerstenger, berlinerboller, tekake (slags formkake med sukker og kanel på) skikkelige matpakkebrød.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:50   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Jeg følte vel jeg gjorde noe drastisk i fjor, da jeg flytta fra min ex.
Det har iallefall vært en ny utfordring.

Jeg kunne gjerne tenkt meg å flyttet til en ny by, uten barn, bare for å bo der et år eller tre. Det kan være både innland og utland. Men som flere her, så går ikke det helt enda, pga barn, ex osv.

Ellers har jeg vel mest bestemt meg for å bli flinkere til å nyte det livet jeg har, uten å tenke for mye på «hva om» …

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 18:56   #37
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Først vil jeg kvitte meg med overflødige ting. Så vil jeg si opp jobben og ta med familien å flytte til ei bilfri øy. Der vil jeg dyrke egne grønnsaker og urter. Ha eget keramikkverksted i ei bu eller et uthus. Drive med kunst og brukskunst. Være masse ute i naturen. Men jeg vil først og fremst ha god tid til mine barn. Mannen kan gjerne fortsette i pendlerjobben sin. Men han må nok også jobbe minde/ gå ned i lønn for at vi skal holde forbruket på et minimum.

Og så vil jeg aldri fly igjen i hele mitt liv. Men det er i grunnen ikke noe drastisk tiltak siden det fort går 4 år mellom hver gang jeg flyr.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 19:00   #38
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Livet mitt går i femårsplaner. Vi er akkurat kommet inn i år 3 av gjeldende planperiode. Resultatmålene i denne planen er å bli ferdig med å pusse opp huset, betale ned studiegjelden, og gjennomføre stort prosjekt på jobb. I begynnelsen av planperiodens femte år begynner arbeidet med revidering av planen. Da skal vi blant annet:
1. hente inn verdivurdering på huset
2. begynne å se etter ledige jobber og hus lengre sør i landet

Og så skal det være familiemøte mot slutten av planperioden, med fastsetting av mål og tiltak i den nye femårsperioden.



Med andre ord: Vi vurderer å bryte opp hele familien og flytte til et helt nytt sted der vi ikke har familie eller tilknytting.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 19:02   #39
Mistral
Fluctuat nec mergitur
 
Mistral sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Innlegg: 943
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Bli selvstendig næringsdrivende og kunne jobbe fra hvor som helst.

Jeg trives med mange aspekter ved storbylivet, men savner sterkt å ha større nærhet til naturen. Med en mobil arbeidsplass ville jeg kunne tilbringe lengre perioder på noen av de landlige stedene vi har tilknytning til, og være oftere i Norge.

Jeg jobber med saken. Jeg har redusert stillingsprosent og bruker den ekstra fritiden til å bygge opp en biinntekt som med tiden kanskje kan bli hovedinntekt. Det går sakte, men så lenge vi har skolebarn er vi ganske stedbundet uansett, så jeg har det ikke veldig travelt.

Den største drastiske endringen jeg tidligere har gjort – bortsett fra å få barn – var å si opp jobben og flytte utenlands. Jeg angrer ikke, men ville likevel tenkt meg godt om før jeg tok det samme valget igjen. Det kostet mer enn jeg hadde trodd på forhånd.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 19:03   #40
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Flytte tilbake til Bergen.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no