Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får mennene deres i julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 21:42   #81
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Konjakk ja, det blir mannen ALLTID glad for.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:57   #82
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Er det bare min mann som blir strålende fornøyd med en flaske konjakk, setter den i skapet og glemmer den? Jeg må av og til tvinge ham til å ta et glass.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:59   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Mannen min har ikke noen problemer med å få unna konjakken!

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:03   #84
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hva er helformatkamera da? Og hva er 500D?

Vurderer også 500D til mannen til jul.

Du spør ikke rette person.
Nå søkte jeg, og ser at det ikke en gang heter helformat, men fullformat. Så feil kan man ta. Dessuten var det 5D, og ikke 50D som var fullformat.

Saken er at jeg har en foto-hektet bekjent som omtalte fullformat som Guds gave til menneskeheten. Det er visstnok en kvalitetsforskjell som er så stor at det forsvarer maaaange tusen kroner dyrere kamerahus.

Men som sagt, det var ikke 50D - glem alt jeg sa!
Jeg har forresten 350D og er fornøyd med det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:05   #85
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Min julegave til mannen og mannens julegave til meg er at vi setter inn noen kroner på vår felles "Spare til speilreflekskamera"-kontoen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:45   #86
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Jeg vet det kommer et spill til PC som han ønsker seg, også ønsker han seg noen fine bøker... Og klær. Treningsutstyr. Fotoutstyr. Filmer/dokumentarer. Jeg er velsignet med en mann med mange interesser og hobbyer, og som i tillegg lager ønskeliste I går fikk han bursdagsgave, en dings jeg ikke aner hva er, men som han ble umåtelig glad for. Nå har han installert den, og det er visst en joystick spesielt utviklet for flysimulatorer.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:31   #87
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes det er naturlig at ungene (når de er gamle nok til å skjønne konseptet å gi bort noe, gir foreldrene jule- og bursdagsgaver, men i så fall skal de være en gave de har et forhold til selv. Enten noe de har laget eller vært med å kjøpe. Å dra til byen å kjøpe noe fra meg til mannen og sette barnas navn på, kunne ikke falle meg inn.

Det gjør jeg. Jeg kjøper til og med til barna fra hverandre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:33   #88
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Jeg kjøper også en liten ting til Frank fra barna.
Og en liten ting fra barna til hverandre. Når de blir større skal de så klart få kjøpe selv.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 09:35   #89
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Ingenting.

Jeg og mannen kjøper ikke julegaver til hverandre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:18   #90
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ingenting.

Jeg og mannen kjøper ikke julegaver til hverandre.

Egentlig ikke vi heller, har ikke gjort det på flere år. Men i år kom jeg over en bok (500 pizzaer) som jeg bare MÅTTE kjøpe til ham, så den får han i år. Vet ikke om jeg får noe tilbake, bryr meg fint lite.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:22   #91
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.785
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

[quote=Scarlett;1963790]Mannen får Nespressomaskin av meg til kombinert jul og bursdag (forbannet være bursdager innenfor en måned av julaften). Av barna får han bøker og kult skiundertøy.[/quote]

Her leste jeg skinnundertøy.

Mulig han får tur til Bergen (vi har aldri vært der) en helg og vi skal da reise sammen med et vennepar. Gave til begge mennene. Men ikke helt sikkert ennå.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:29   #92
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har full forståelse for at andre gjør det annerledes. Men jeg syns det er så hyggelig å gi mannen min en julegave som pakkes opp på julaften, og få en julegave fra ham, som jeg ikke vet hva er. Det er jo de beste pakkene.

Så hjertens enig! Jeg kniper heller litt inn på de andre gavene hvis det økonomiske puslespillet blir vanskelig. Mannen sin gave har høy prioritet.

I år "ønsker han seg ingenting, han har det meste", så da blir jeg tvunget til å være ekstra kreativ.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:30   #93
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Min mann er ganske håpløs på å finne på julegaver til meg, så det er sjelden de blir en overraskelse...jeg får som regel det jeg ber om/ønsker meg. Så i år snakket vi om å kjøpe WII, og den er nå i hus og den blir nok julegave til meg. Men det jeg har gjort da er at jeg har kjøpt WII Fit med balansebrett fra meg til mannen (he he en liten baktanke, jeg ønsker meg også dette he he). Men jeg skal nok finne på en liten ting til fra nissen.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:31   #94
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Markadress.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:33   #95
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg er enig. Mine barn må pent lage noe selv om de vil gi julegave til far.

Der er jeg også, men min svigerforeldre er av en hel annen oppfattelse og tar derfor ungene med for å kjøpe gaver fra barna til oss.

Jeg synes dorulengler fra 4 åringen er mye koseligere.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:34   #96
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har full forståelse for at andre gjør det annerledes. Men jeg syns det er så hyggelig å gi mannen min en julegave som pakkes opp på julaften, og få en julegave fra ham, som jeg ikke vet hva er. Det er jo de beste pakkene.

Det må ikke være noe stort eller dyrt eller istedet for hvitevarer eller kjøkkenmaskiner eller reiser. Hvis vi hadde dårlig råd et år og måtte kjøpe vaskemaskin, så hadde vi ikke kalt det julegaven. Da hadde vi prøvd å finne på noe veldig billig som likevel betydde noe og lagt under juletreet.

Begynner å bli litt enig i den. Jeg og mannen har ikke giddet å kjøpe noe til hverandre på flere år, det har bare blitt sånn (selv om vi har det bra sammen, altså). Men i år har jeg kjøpt en liten gave til ham og det føltes ganske bra, hehe. Så jeg tenker jeg skal fortsette med det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:36   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Jeg er enig. Mine barn må pent lage noe selv om de vil gi julegave til far.

Eller være med i butikken og velge ut noe til far selv? Det er jo like bra det, selv om de strengt tatt muligens ikke betaler for det selv. Eldste er alltid med og velger ut gaver til sine venner når hun skal gi gaver til dem. Minsten er jo for liten enda da, men eldste velger gjerne ut gaver fra dem begge.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:46   #98
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Gubben skal få ny ipod av meg i år.
Fra minstesjefen får han en nydelig trefigur med en pappa og en liten gutt. Husker ikke hva disse heter.
Fra nissen får han stekespade og stor lagematgaffel til skogturbruk og en pakke med dvd filmer som jeg vet han kommer til å digge.
Trenger jeg si at gubben er verre enn ungene, han elsker pakker og er helt tulling hele juaften.

De tre største ungene ordner gave til faren sin selv.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:48   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.177
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Fra barna: Slalomhjelm med briller.

Fra meg: litt treningsgreier, tenker jeg. Kanskje en løpesekk, en vaskbar en. De stinker jo pføy når han har løpt med sekkene våre noen ganger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 10:52   #100
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.177
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva får mennene deres i julegave?

Vi diskuterer sammen med barna hva som skal være gaven til far/mor. De var veldig, veldig enige i at han trenger slalomhjelm, for eksempel (han har ikkr brukt hjelm hittil), og jeg liker også symbolikken i at den gaven er fra dem.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no