Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Respekt for yrkestitler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 13:55   #141
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.860
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Mitt inntrykk også. Men det finnes sikkert unntak. Jeg har levd godt og lenge med ei sølje som overhodet ikke "hører til" stakken jeg har, tradisjonelt sett, uten å få noen kommentarer på det, og uten å tenke over at jeg skulle få kommentarer på det. Jeg har problemer med å tro at fremmede skulle bry seg om hva slags sølje jeg har. Jeg har også både drukket øl, brukt solbriller og leppestift. Mamma, som er bunadtilvirker bruker forresten alltid leppestift. Også til bunad. Og det var hun som både sydde bunaden min og ga meg den ikke tilhørende sølja. Jeg tror ingen som bruker begrepet virkelig sikter til slike som henne. Selv om hun på det sterkeste avbefaler sølvbelte på stakkene hun syr for folks konfirmanter, hvis de spør henne til råds.

Jeg har nærkontakt med to bunadsyere for tiden (bunaden min er snart ferdig! ) og de applauderer ideen om at jeg kan erstatte det egentlige forkleet til bunaden min med et min mormor vevde på 30-tallet. Det er mulig de hadde vært mer bunadspolitiaktige hvis jeg hadde erstattet forkleet med et i rosa polyester?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:17   #142
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg vet ikke om oldemora på Solør har fagbrev bunadstilvirker. Jeg husker henne best for at hun sa "du er itte så tykk som e først tykte", da hun målte meg rundt midjen. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 14:33   #143
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Mitt inntrykk er at "bunadspolitiet" aller oftest eksisterer i noen som føler seg i en posisjon hvor de kan muligens få kritikk, sitt hode.

Jeg må forøvrig fnise av meg selv som får helt fnatt over at folk skriver de i stedet for dem, også greier jeg å lire av meg denne setningen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:02   #144
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Ei venninne av meg som er adoptert fra et annet land enn Norge, spurte meg i fullt alvor da vi skulle feire 17.mai sammen, om jeg hadde noe i mot at hun bar bunad.

Hun, som har en hud en nyanse møkere enn hva enkelte elementer mener nordmenn bør ha, hadde nemlig fått oppleve altfor ofte at folk reagerte negativt på at hun brukte bunad.

Hva er det egenlig med dette plagget som gjør at så mange mener seg brettiget til å kritisere bæreren av det?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:03   #145
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hun, som har en hud en nyanse møkere enn hva enkelte elementer mener nordmenn bør ha, hadde nemlig fått oppleve altfor ofte at folk reagerte negativt på at hun brukte bunad.

Det handler vel mer om rasisme enn bunadspoliti(kk), spør du meg. Det er jo slett ikke uvanlig at mennesker med rasistiske holdninger krever hevd på nasjonalsymboler som folekdrakter og flagg. I Sverige har det vel blitt oppfattet hakket for nasjonalistisk å bruke deres folkedrakter til annet enn utkledning. Så vidt jeg har skjønt har kongehuset hatt en bevisst kampanje for å heve statusen til folkedrakten og ta den tilbake.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:05   #146
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hun, som har en hud en nyanse møkere enn hva enkelte elementer mener nordmenn bør ha, hadde nemlig fått oppleve altfor ofte at folk reagerte negativt på at hun brukte bunad.

Det har jeg også opplevd et par ganger. Første gangen da jeg fikk bunaden til konfirmasjonen, og hvertfall én gang som voksen. Vedkommende synes det var veldig merkelig at jeg skulle kle meg i bunad, når jeg ikke var ekte norsk. Det aner meg at samme typen heller ikke hadde synes det var ok om jeg trakk i koreansk drakt til 17.-mai. Enkelte blir aldri fornøyde.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:06   #147
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

At det er rasistisk, det er jeg enig i, men det er da ganske så betimelig at det finnes folk som helt på alvor mener at dersom du ikke har kritthvite aner bakover i Norge, så kan du ikke bære bunad.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:11   #148
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

At det er rasistisk, det er jeg enig i, men det er da ganske så betimelig at det finnes folk som helt på alvor mener at dersom du ikke har kritthvite aner bakover i Norge, så kan du ikke bære bunad.

Joda, men det er jo ikke bunaden sin skyld, ei heller syns jeg det handler om "bunadspoliti". Det handler mer om strømpefarger, øreringer og solbriller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:12   #149
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, men det er jo ikke bunaden sin skyld, ei heller syns jeg det handler om "bunadspoliti". Det handler mer om strømpefarger, øreringer og solbriller.

Ja, enig i det. Men sånn sett hadde det vært moro om jeg kunne møtt på en som både var rasist og bunadspoliti en 17.-mai. Bare for å gjøre dagen hans litt surere, liksom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:42   #150
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:47   #151
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Men, om man innad i miljøet oppfatter Bunadspolitiet som et negativt ord, myntet på dem som spesifikk gruppe. Er det ikke da de som føler dette som har definisjonsmakten?
At man ikke mener det nedsettende om et yrkesgruppe, men mener noe helt annet er ikke så relevant? Det er mange ord som taes ut av bruk fordi en minoritetsgruppe føler dem stigmatiserende.
Hva gjør Bunadspoliti annerledes? Det ER jo et negativt ord. Det er ikke noe kompliment på bli omtalt som bunadspoliti.....
Sykesøster og barnehagetante er jo egentlig positive ord, som vi alikevell har sluttet å bruke.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:49   #152
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Det som gjør det annerledes er at det ikke er denne yrkesgruppen som omtales. Det blir som om jeg skulle føle meg stigmatisert av uttrykket barnehagetante, og føle at det er meg det er myntet på, fordi jeg har tre barn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:50   #153
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Jeg har fått svar og takker for dem. Konkluderer med at bunadspoliti og Gud stiller i samme kategori - alle har hørt om dem, men ingen har sett dem eller med sikkerhet kan si det de farer med er rett.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:51   #154
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det som gjør det annerledes er at det ikke er denne yrkesgruppen som omtales.

Vi har vel en del andre ord vi ikke bruker også, som ikke handler om yrkesgrupper. Bongo fra Kongo feks....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:53   #155
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har vel en del andre ord vi ikke bruker også, som ikke handler om yrkesgrupper. Bongo fra Kongo feks....

Ja, og om en person fra Japan føler seg truffet av uttrykket mener jeg at japaneseren har misforstått hvem uttrykket var myntet på. At uttrykket er nedsettende er greit nok, det er det vel ingen tvil om. Men spørsmålet er hvem det handler om. Her mener noen at det brukes nedsettende om folk som jobber med bunader, og da har de misforstått hva som menes med bunadspoliti..

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:56   #156
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, og om en person fra Japan føler seg truffet av uttrykket mener jeg at japaneseren har misforstått hvem uttrykket var myntet på. At uttrykket er nedsettende er greit nok, det er det vel ingen tvil om. Men spørsmålet er hvem det handler om. Her mener noen at det er stigmatiserende for folk som jobber med bunader, og da har de misforstått hva som menes med bunadspoliti. Det er ikke omtale av folk som jobber med å sy bunader.

Jeg synes det kanskje var en litt søkt sammenligning.
Jeg skjønner godt at man føler på det ordet når man jobber i bransjen.
Til jeg leste denne tråden trodde jeg ordet favnet en kombinasjon av de proffe og synserene.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:57   #157
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.138
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Straffeloven har jo regler om diskriminering. Yrke står ikke på den listen. Det kan jo i stor grafd påvirke hva som er ok å fleipe med og ikke offentlig, som politiker, feks.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 15:59   #158
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.532
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har vel en del andre ord vi ikke bruker også, som ikke handler om yrkesgrupper. Bongo fra Kongo feks....

Ja, enig i at denne sammenligningen er noe søkt.

Hvis uttrykket i ramme alvor ble brukt om folk som syr bunader så hadde jeg vært enig i at det var en total mangel på respekt for yrkestittelen deres. Men jeg har aldri hørt noen snakke om at de skal til bunadspolitiet for å få tatt mål til en bunad, f.eks.
Og det er tydelig at den store massen her i alle fall forstår noe helt annet med begrepet, enn et annet ord for bunadtilvirker.

Hvis det faktisk finnes en gruppe mennesker som oppfører seg slik som man hevder at bunadspolitiet gjør, altså uoppfordret korrigerer andres bunadbruk, så er det ikke så underlig at de omtales på en noe sarkastisk måte. Men hva de jobber som er jo irrelevant.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 03-11-15 kl 16:06.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 16:18   #159
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har fått svar og takker for dem. Konkluderer med at bunadspoliti og Gud stiller i samme kategori - alle har hørt om dem, men ingen har sett dem eller med sikkerhet kan si det de farer med er rett.

Ikke helt enig. Jeg har hørt fra bunadpolitiet, men har enda til gode å høre fra Gud.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 16:31   #160
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.360
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Det er da flere her som sier de har fått rettet bunadpolitiets oppmerksomhet mot seg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no