Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hverdagsmat i 1980 og 2010

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 17:07   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagsmat i 1980 og 2010

....


Sist redigert av Guava : 28-11-12 kl 20:29.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:20   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Hos oss var det mye husmorkost på 80-tallet. Kjøttkaker, torsk, fiskegrateng, noe koteletter, masse grønnsaker, og steik og slikt når det var noe spesielt.
Det var også en del "lettvintmiddager" som brødskive med egg, pølsemed brød og slikt.
Hadde vi kylling var det svært enkelt. Grillet kylling med pommes frites eller ris.

Nå går det mye i kylling tilberedt på forskjellig vis. Vi har fått inn mye mer krydder og andre saker som gir mer verdenssmaker. Vi har fremdeles ikke mye pasta, fordi Poden ikke er spesielt glad i det. Taco i ymse varianter er kosemat, og enkle salater med fetaost/oliven er greie lunsjer. Slikt ahdde vio aldri i oppveksten.

Generelt vil jeg vel påstå at i 2010 er verden mye mindre, og det merkes også i matveien.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:23   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Jeg husker ikke helt jeg.
Ikke i 1980 iallefall, da var jeg jo bare 3-4 år.

Men jeg husker vel kostholdet som litt sånn ymse. Om vi hadde fisk var den ikke fersk, men frossenfisk som smakte nada. Vi spiste også en god del eggedosis (med frukt som regel), og det er det ikke mye av i min omgangskrets nå.

Før var det mer pizza med TYKK bunn også, nå er den tynn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:23   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Generelt brukte vi nok mye mindre krydder. Hjemme hos oss var det hjemmelaget "gammeldags" mat, slikt du finner i den rutetet kokeboka fra Ingrid Espelid Hovig. Husker pappa laget hjemmelaget pizza på lørdager, også delte vi en liter brus på fire personer til barne-tv og halvsju.

I dag spiser vi mat fra flere land, vi bruker nok mer krydder og blir inspirert fra kilder vi ikke hadde tilgang til den gang i 1980. Sushi for eksempel, tror ikke jeg hadde hørt om det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:35   #5
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Bestemor lag rød sagogrynsuppe på 80-tallet, det finnes nok ikke lenger? Hadde vært artig å smakt igjen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:38   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Farmor blandet alltid saft med litt brus.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:19   #7
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

torskerogn :grøss:, stekt, til middag, med kokte poteter og råkost til.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:44   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Det som slår meg er egentlig at en myte står for fall. De var ikke bedre til å lage mat før. De lagde ensformig, smaksfattig og dørgende kjedelig mat med mengder av karbohydrater. Vi (les:vår generasjon) er MYE flinkere. Vi bruker masse grønnsaker og har presset frem et større utvalg av grønnsaker i butikkene, vi lager smaksrik mat med rene råvarer og bruker mindre hermetikk og bearbeidet vare. Etterspørselen etter sunnere og mer spennende varer (grov pasta, ris, eksotisk mat) har gitt et sunnere kosthold.

Noe annet jeg tenker på er at mye av maten som det fortelles om var sparemat. Mye spaghetti (billig) og lite saus (dyrt). Mye poteter (billig) og lite kjøtt (dyrt).

Jeg har forsket på dette fra femtitallet og det var det å spare penger og få i seg næringsstoffer som var poenget, ikke at maten skulle være god. Smak var underordnet og dermed ble hermetikk og margarin fremelsket på bekostning av smør og friske varer. På femtitallet er det forståelig at man ville spare, gjennomsnittsfamilien brukte halve inntekten på mat. Men på åttitallet brukte man omtrent som i dag, ca 10 %. Så det vil igjen si at maten er blitt latterlig billig.Vi kan spise så mye bedre mat og allikevel ikke bruke mer enn 10 % av inntekten på mat.

Jeg lurer på hva våre barn vil mene om 2010 vs 2040.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:46   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


dermed ble hermetikk og margarin fremelsket på bekostning av smør og friske varer.

Det uthevede der har desverre ikke helt tatt slutt enda.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 14:49   #10
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Jeg husker at orientalsk gryte var det store. Dessuten lagde storebroren min ofte hjemmelaget potegull og knekk på lørdagene.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 14:51   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Jeg husker at orientalsk gryte var det store. Dessuten lagde storebroren min ofte hjemmelaget potegull og knekk på lørdagene.

Jeg hadde sommerjobb et sted der en som het Grythe til etternavn akkurat hadde fått en sønn. Det var bred enighet om at han burde hete Orientalsk til fornavn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:45   #12
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Er det noen som husker hva de lagde på skolekjøkkenet da?

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 09:47   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av MillyMollyMandy, her.

Er det noen som husker hva de lagde på skolekjøkkenet da?

Ny tråd.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:39   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Røbetkaker?!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:44   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Røbetkaker?!

Det er kjempegodt og jeg lager det selv med jevne mellomrom.

Jeg bruker ofte en blanding av raspet gulrot, raspet rødbete og evt andre rotgrønnsaker, steker finhakket løk myk, og blander sammen med grønnsaksraspet, noen egg og evt. litt fibramel. Raspet ost i er godt. Steker små flate kaker i stekepanne i smør + rapsolje. Noen bruker poteter og rødbeter sammen.

Jeg lager bare kjempegod mat, Nessie, og til og med de kresne naboungene og min enda mer kresne svigerfar synes dette er knallgodt. Serveres med rømmedressing med masse urter i, deilig grov ris og salat.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:45   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er kjempegodt og jeg lager det selv med jevne mellomrom.

Jeg bruker ofte en blanding av raspet gulrot, raspet rødbete og evt andre rotgrønnsaker, steker finhakket løk myk, og blander sammen med grønnsaksraspet, noen egg og evt. litt fibramel. Raspet ost i er godt. Steker små flate kaker i stekepanne i smør + rapsolje. Noen bruker poteter og rødbeter sammen.

Jeg lager bare kjempegod mat, Nessie, og til og med de kresne naboungene og min enda mer kresne svigerfar synes dette er knallgodt. Serveres med rømmedressing med masse urter i, deilig grov ris og salat.

Jeg tviler ikke på at du lager god mat altså.
Men røbeter? Det er i kategori med sylteagurk.
Og jeg er virkelig ingen fan! Men med masse tilbehør kanskje.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:47   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tviler ikke på at du lager god mat altså.
Men røbeter? Det er i kategori med sylteagurk.
Og jeg er virkelig ingen fan! Men med masse tilbehør kanskje.

Det er ikke syltede rødbeter, da. Det er rå rødbeter! Det smaker jo helt annerledes.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:49   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er ikke syltede rødbeter, da. Det er rå rødbeter! Det smaker jo helt annerledes.

Åh.
Syltede rødbøter minner meg om "Rikshospitalets slankekur" av noe slag jeg gikk på en gang.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 00:50   #19
MillyMollyMandy
Aktiv
 
MillyMollyMandy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 292
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Hverdagsmiddager 80 tallet
Lungemos
Torsketunger i hvit saus
Blodpudding med sirup
Hvalbiff (og det var en hverdagsmiddag altså trevlete og med stekt løk)
Spaghetti med kjøttsaus og poteter
Grandiosa var forbeholdt bursdager og da gjerne 1 pizza delt på 8 unger

Mamma var litt utradisjonell og plukker masse sopp som hun brukte, jeg kan huske en bursdagsfeiring for broren min da hun hadde lagd pølsepizza med sopp, det slo heller dårlig ut

Kylling var sjelden vare- kun grillet eller kokt høne i frikasse-gryte
Pappa pleide å steike egg og bacon og tomatbønner når mamma var borte, det var stas

Ellers hadde vi veldig mye kokt fisk i alle varianter

Rekecoctail i konfirmasjoner eller andre festlige anledninger

Ofte hadde vi foundue- det var skikkelig kult

Brusmaskin sånn soda streamer var drømmen men det fikk jeg aldri


Sist redigert av MillyMollyMandy : 06-06-10 kl 01:17.
MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 17:43   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hverdagsmat i 1980 og 2010

Nå fikk jeg lyst på reker.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no