Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Man opplever mye rart på finn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-22, 16:44   #41
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Jeg tenker heller at det er fint med gjenbruk, og det finnes alltid noen som kan og vil reparere ting andre heller bare vil bytte ut med noe nytt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 16:47   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tenker heller at det er fint med gjenbruk, og det finnes alltid noen som kan og vil reparere ting andre heller bare vil bytte ut med noe nytt.

Ja.

Jeg fikk tak i hagemøbler som egentlig skulle kastes for to år siden, og fikk pusset dem opp. Litt av greia med Finn er jo at det går an for alle å få tak i brukbare ting.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 16:52   #43
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Enig i at gjenbruk er bra, men noen ting er faktisk oppbrukt og ferdig. Det synes jeg også at er litt rart å legge ut. Utgåtte cherrox til hbo 50 kr for eksempel. Løser det enkelt med å ikke vise interesse for kjøp, men synes nå at det er litt spesielt å legge det ut i alle fall.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 16:56   #44
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Jeg syns det er stor forskjell på å gi bort ting, og å selge det. Utgåtte cherrox kan være fine å ha til å kjapt smette på seg for å ta en tur ut i hagen, for eksempel.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 17:14   #45
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Ja, nei, for all del. Om noen vil kjøpe andres utgåtte, utsvetta cherrox så er det sikkert greit at muligheten er der. (Å gi bort slikt er noe annet.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 17:20   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Noen ganger handler det mer om økonomi enn hva man nødvendigvis ønsker. Hvis annonsen, baren og prisen harmonerer, er det jo lett å velge/velge bort selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 17:28   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Enig i at gjenbruk er bra, men noen ting er faktisk oppbrukt og ferdig. Det synes jeg også at er litt rart å legge ut. Utgåtte cherrox til hbo 50 kr for eksempel. Løser det enkelt med å ikke vise interesse for kjøp, men synes nå at det er litt spesielt å legge det ut i alle fall.

Noe lar seg ikke reparere nei, og mye av det jeg fant var eksempler på det. Når det er rotting som knapt henger sammen, men spriker til alle kanter er det en smule rart å ville ta penger for det. For det var ikke snakk om å gi bort heller i ganske mange tilfeller. Jeg er selvfølgelig for gjenbruk og har gitt bort mye på Finn selv. Men hvis noe er må fikses-defekt, så gir jeg det bort, jeg selger det ikke til mer enn det koster å levere på dynga.

Og så synes jeg det er litt snodig å legge ut hagemøbler til salgs som skulle vært sorte, men som er mer grønne av grønske.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 17:33   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Og ja. STOR forskjell på å gi bort og selge. Absolutt.

Men noe klarer man jo ikke å gi bort en gang, og da blir jeg litt overrasket. Mor og samboeren skulle flytte fra enebolig til leilighet, og skulle bytte ut spisestuen. Mørkt tre, opprinnelig type dyr og eksklusivt, kunne omtrent ikke se den var brukt. Seksjon, bord og stoler. Først forsøkte de å selge på Finn. Nope, ingen ville kjøpe. Reduserte prisen. Nope. Forsøkte å gi bort. Ikke søren. Fretex? Nope, ingen vil ha den. Gjenbruksstasjonen? Nope. Så de endre med å kjøre den på dynga. En spisestue i god stand som var alt annet enn billig da de kjøpte den på Helgø møbler (for de som er lokalkjente. ).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:16   #49
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Ja enkelte ting er vanskelig å få solgt og gitt bort. Man må være forberedt på å bruke lang tid, og ha riktig pris. Vi foretrekker å selge til lav pris heller enn gis bort, fordi det ofte er seriøse henvendelser på lav pris. På gis bort er det mange useriøse avtaler der man ikke kommer til avtalt tid.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 19:51   #50
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Spisestuen til mor og samboeren var så uselgelig at ingen ville kjøpe til noen pris, ikke ville ta i mot gratis og verken Fretex eller bytteboden på gjenbruksstasjonen ville ta i mot. Den var forøvrig ikke støgg, men umoderne i mørkt, tung tre. Ikke gammel nok til å være retro. Falt vel mellom absolutt alle stoler.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 20:05   #51
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Det er nok litt flaks/uflaks om man får solgt kanskje, særlig om man ikke har tålmodighet til å vente på rett kjøper. Og så er jeg enig med meisje at man ofte luker unna de mest useriøse kjøperne ved å sette en symbolsk salgssum framfor å gi ting bort gratis.
For et par år siden skulle vi kvitte oss med en gammel vedovn som stod i kjellerstua og som vi ikke hadde brukt på årevis. Med nye regler for rentbrennende ovner ville den være ulovlig å montere i Norge, men vi fikk solgt den på Finn likevel. Kjøperen var fra Litauen og skulle ta den med hjem til huset han bygget der.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 22:41   #52
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Pappa prøver å selge noen kule ungdomsmøbler nå, lite interesse og heller ikke på gies bort..

Selv har jeg et ganske praktisk Norden bord som skal vekk, kan gjøres dobbelt så stort om ønskelig eller bare ta ned ene platen og har 6 skuffer. Men den har en dyp ripe på den ene bordet så får vurdere om det blir til salgs eller gies bort.. Forøvrig veldig veldig praktisk.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 23:35   #53
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Norden bord pleier å gå fort, faktisk. Har både kjøpt og solgt Norden. Uten ripe, men lell.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 23:38   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Ting kan repareres, overraskes mer over at man ikke er flau over å selge/ gi bort ting som er ordentlig skitne.

Hvis det «trenger en vask», hvorfor ikke bare vaske det før man legger det ut? Ser bedre ut, mer lettsolgt og gir et bedre omdømme for deg og hjemmet ditt. Men klart, solgte et kjøleskap og det gikk på nullkommasvisj når mitt var nyvasket og de andre… «trengte en vask».

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-22, 23:50   #55
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Finn-markedet har store geografiske forskjeller forresten. Så det er nevnt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 08:52   #56
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Norden bord pleier å gå fort, faktisk. Har både kjøpt og solgt Norden. Uten ripe, men lell.

Dette er en litt dyp ripe på hvit plate men om man ikke alltid skal ha begge plater oppe så ser man det jo ikke (slik jeg har).

Det var et gresskar som skulle kuttes og så eh ja, sklei skjærebrettet og kniven var litt skarp

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 15:25   #57
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Jeg ville prøvd å selge det billig først, og selvsagt hatt med bilde av bordplaten.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 15:38   #58
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Finn-markedet har store geografiske forskjeller forresten. Så det er nevnt.


Ja, skulle akkurat inn og si det samme. Det er enorm forskjell på de sentrale Østlandet, der man når haugevis med folk innen kort avstand, og f.eks. her hvor jeg bor, der det er 50000 i byen min, og deretter mange mil å kjøre på dårlig vei til neste tettsted med noen tusen innbyggere. Jeg finner veldig lite på Finn som er i kjøreavstand, sjøl om jeg leiter aktivt i perioder.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 16:06   #59
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Finn-markedet har store geografiske forskjeller forresten. Så det er nevnt.

Jeg har nesten kun brukt finn til å lete etter bruktbiler eller til mindre ting som kan sendes i posten. Ellers finner jeg mye mer på facebook lokalt og også lettere å få solgt ting som ikke kan sendes der.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-22, 23:07   #60
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Man opplever mye rart på finn

I går, midt på dagen, så jeg en annonse med barneklær som ser supert ut for 7 åringen. Annonsen var bare 1 time gammel, og selger bor trolig ganske nær meg. Sendte melding at jeg var interessert, og gjerne kunne komme i løpet av ettermiddagen/kvelden og i hele i dag. Først kl 2130 i går kveld svarer vedkommende at det passet da og en time fremover, eller nå i dag. Jeg så meldingen først kl 22, så jeg foreslo i dag rundt kl 18 og ba om adressa. Etter det har jeg ikke fått svar.
Kan vel svare når noen faktisk er interessert... ellers blir det ikke mye salg... Jeg er iallefall veldig "på" om jeg selger, og enten endrer til solgt, eller svarer de som er interessert med at varen er solgt.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no