Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En umulig oppgave som er mulig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-22, 18:11   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En umulig oppgave som er mulig

Noen har jo fått med seg «reisen» min med å oppdage verden på ny fra å være alvorlig medisiering og innlagt på psyk.

For 10 år siden er det nå jeg havnet inn på voksen psyk(april 12) og det verste startet)

For 1 år siden hadde jeg på denne tiden en formening om at skulle spise banan med skall på, reise til andre planeter osv.

Jeg fremsto psykotisk. Men jeg var ikke psykotisk. Jeg hsr bare blitt tolket slik og derfor medisinert slik. Noe som ikke går bra.

Jeg kom meg av medisinene i fjor mot psyk sin vilje.

I DAG STO JEG FORAN ET ÅRSKULL MED VERNEPLEIERE OG FORTALTE MIN HISTORIE med PSYKIATRIEN. HVORDAN DE HAR MISFORSTÅTT MYE. HVORDAN EN TING SOM ER HELT TYPISK AUTISME HAR BLITT TENKT PÅ SOM NOE ANNET!

Om hvordan det faktisk er å leve med autisme i et samfunn som ikke forstår autisme.

Det finnes et nokså standar tankegang om autisme - er ikke sosial, snakker lite, mye sinne osv..

Vel «vi» er ikke sånn. Vi er akkurat like ulike som alle andre.

Det er store mørketall blant voksne med autisme fordi de får først andre diagnoser fordi de prøver å tilpasse seg samfunnet sine krav og forventninger.

Hadde du sagt det til meg for 1 år siden hadde du fått til svar fra meg i noen få korte ord, jeg snakket nesten ikke i setninger.
Oktober i fjor var det planlagt men jeg var usikker på om det var gjennomførbart.

Nå er dagen over.

Jeg har stått (eller jeg satt, noe nerve greier er vondt) foran denne gjengen på 40 stk i sal og Hvor mange som så fulgte med over nett vet jeg ikke. Men det er en del der også.

Og jeg klarte det

Så litt stolt, litt imponert over at det gikk.
Fordi ting er beintøft psykisk, psyk svikter nok en gang og situasjoner her hjemme er vanskelig.

Mange har jo ulike mål og drømmer for livet.

Kanskje min for være å få en fot innen psykiatri og undervise og fortelle om autisme?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 18:28   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Så stolt av deg, kamp. Du trengs.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 18:53   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Det Ine sa, og deg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 19:47   #4
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Gratulerer med prestasjonen, kamp!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 19:53   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Så utrolig kult!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-22, 22:42   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Du imponerer kamp

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 00:26   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 00:59   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Gratulerer med vel gjennomført viktig foredrag. Jeg tenker en fortelling som din setter spor hos de som hører på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:29   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Å fytti rakkeren så stort!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:41   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Utrolig imponerende! også viktig at de som skal jobbe med dette får høre "hands on" historier om hvordan det er å være pasient og bruker.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:46   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Imponerende, kamp!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 11:21   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En umulig oppgave som er mulig

Veldig imponerende kamp. Jeg har lært så mye av deg!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no