Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-22, 08:43   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg har betalt ned helt etter planen, har aldri hatt noen utsettelser eller endringer og var ferdig da jeg var 48.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:13   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvor store avdrag er det vanligvis på studielån?

Jeg har vel nesten maks av hva man kan få og jeg betaler litt over 4600 hver mnd. Mannen min, som har betraktelig lavere lån enn meg, betaler ca 1600 hver måned.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:24   #43
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg har fulgt normert nedbetaling. Sjekka nå, og det er seks år igjen til det er nedbetalt, da vil jeg være nesten 47 år. Jeg bodde hjemme deler av tida og har også noe forsinkelse pga bytte av studieløp, så lånet var relativt stort. Vi betaler ekstra på huslånet, men det er ikke aktuelt å betale ned studielån raskere, nei.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:42   #44
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg vant noen penger tre år etter jeg var ferdig, og valgte å betale ned studielånet. Kjedelig, men ga meg mer i måneden. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det i dag, men dette var starten på 90-tallet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 09:49   #45
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

5,5 år med fullt lån, ferdig å studere i 98. Jeg har vel enda pittelitt igjen, ikke mange tusen. Jeg har betalt det jeg skulle, når jeg skulle, og ikke betalt feks under fødselspermisjon og sånn, og ikke brydd meg om å betale mer siden det er det greieste lånet å ha om man først skal ha lån.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 10:15   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg har betalt rett under 1500 kr hver måned i mange år nå. Tror jeg bare har rundt 20 000 kr igjen å betale.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 13:11   #47
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Studerte 2015-18, fullt studielån. Betaler ca. 1700 pr. mnd. Skal være ferdig nedbetalt i 2037, da er jeg 65 år.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 13:17   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg betaler 1300kr mnd. 8 år ned studier, sist ferdig i 2019, derfor betaler jeg frem til 2039. Da er jeg 53år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 13:51   #49
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

8 år med fullt lån, ferdig med studiene i 2008, ferdig nedbetalt i 2012. Jeg hadde så stort behov for å bli ferdig med en gjeldspost at det trumfet vissheten om at studielånet var personlig og forsikret. Jeg har ikke savnet det.

Jeg var 38 da jeg ble ferdig med studielånet.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 13:59   #50
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg er ferdig i 2034. Da er jeg 51. Til sammen 5 års studier, to av de er påbyggingsår. Betaler rett i underkant av 1100 i mnd.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 14:04   #51
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Var ferdig i 1994, innbetalte alt innen 2001. Da hadde studielånsrenten vært høyere enn boliglånsrenten. Jeg har siden aldri hatt annen gjeld enn bolig. Og er godt gjelds- og ufør forsikret.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-22, 14:13   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Det vanlige er vel 20 år.

Selv var jeg ferdig studert i 1995, etter fem års studier, og betalte ned hele lånet i 1998. Jeg var utestasjonert og tjente godt på det og fikk betalt hele lånet og lagt meg opp penger til huskjøp seinere.

Mange mente det var dumt å betale ned lånet, men jeg var gjeldfri i et par år før vi kjøpte noe og hadde penger på bok. Det var en fantastisk frihet i det som kom godt med da vi skulle finne ut hvilket land vi skulle bo i og da vi skulle få oss jobber i tur og orden. Jeg ville gjort akkurat det samme om igjen hvis jeg fikk velge.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-22, 06:48   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Jeg tok opp studielån som godt voksen (over tredve) og har tjue års nedbetalingstid. Jeg er 43 nå og har vel håp om å bli ferdig med det i sekstiåra.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-22, 14:17   #54
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hvor lenge er det vanlig å ha studielån (nedbetaling altså?)

Studielån for studieår 2003/2004 og for 2008/2009 og 2009/2010.
Studielånet er ferdig nedbetalt i mai 2027, da vil jeg være 44 år. Betaler 1050ish i måneden.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no