Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rekkehus og fuglekasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-22, 20:05   #41
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Først tenkte jeg at det ikke var greit. Men så begynte jeg å tenke litt anderledes. Det kommer jo helt an på hvordan delingen er. Hvordan ligger husene? Blir det noe alla slik som i denne annonsen? https://partners.no/eiendommer/38220...-roms-rekkehus

Ja, sånn. Kunne ikke jeg hengt noe pynt på ggen over sofaen der uten å spørre naboen?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 20:14   #42
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde ikke hengt opp fuglekasse (eller noe annet) der, uten å spørre først. Med mindre det var sånn at alle naboene hadde blomsterkasser etc på den veggen, da hadde jeg kanskje gjort regning med at det var kutyme. Men ikke fuglekasse.

Vi gjør forøvrig tiltak for å forhindre at fugler lager reir på huset vårt, jeg reagerer allergisk på fugleloppebitt. Fugleunger bråker forresten veldig mye!

Jeg hadde glatt hengt opp både stige og andre ting på veggen i carporten i den lenken som ble lagt ut. Noen har hengt opp en stige på baksiden av min garasje (første i en garasjerekke). Det er felles stige for rekka vår har jeg fått vite, men jeg hadde ikke brydd meg om det var stigen til hele beboerforeningen.

Hadde jeg bodd sånn at veggen til naboen var grensen til min terrasse hadde jeg ikke tenkt at jeg ikke kunne hengt noe opp der. Men jeg hadde sikkert varslet om det, siden det innebar hamring på vegg inn mot dem. Men jeg hadde syntes de var særdeles sære om de hadde sagt at jeg ikke fikk ha noe der. Og sikkert satt opp et gjerde tre cm fra veggen som jeg kunne henge ting på i stedet. For det hadde jo stått på min eiendom.

Mht fuglekasser så kan man jo mene ting om det, mht fuglelopper og bråk, og jeg mener jo også at det ikke skader å spørre.

Men hva som er min og din vegg når man bor i rekkehus er jammen ikke bare enkelt. Hos oss er det heldigvis sånn at det som vender mot egen terrasse bestemmer man over helt selv. I vår rekke er det riktignok ikke stuevegg, kun terassevegg, men et par av de andre rekkene har et hus som er forskjøvet 1-2 meter i forhold til hverandre, vi har terrasse i to etasjer, og det ville vært virkelig rart om naboen skulle bestemme hva disse fikk henge på sin terrasse, med begrunnelsen at det var deres stuevegg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 20:17   #43
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det snør et visst sted før jeg henger opp fuglekasse hos oss. Her er det reir på hvert eneste hushjørne, og fuglene søler kvist og strå ut overalt, men det verste er den stadige skitingen. De driter ut hele terrassen vår, ofte puter og alt.

Jeg har fuglekasser Poden snekret på sløyden inne til pynt. Fordi jeg ikke har veldig lyst på fuglereir tett inntil huset. Så jeg ser den. Om naboen hadde hengt opp på sin side av skilleveggen mellom husene våre hadde jeg ikke kunne sagt noe om det (og sannsynligvis heller ikke fått det med meg heller).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 20:23   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Ja, altså fuglekasse ville jeg aldri hatt for jeg er ikke glad i fugler eller fuglelopper, men prinsippet om hvem sin vegg det er er litt uviss.

Vi bodde tidligere i kjedet enebolig med carporter i mellom og jeg jeg ville jo anta at det var mulig å henge ski eller dekk opp på den veggen som var mot naboen?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 21:07   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dersom husveggen er som en skillevegg hadde jeg tenkt det var min vegg, tror jeg. La oss si at jeg bodde i blokk, så hadde jo det vært min veranda selv om veggen mellom meg og naboen er felles. I en enebolig ville det vært spesielt å henge på naboens vegg.

Men hun sa jo i HI at det var rekkehus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 21:18   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men hun sa jo i HI at det var rekkehus.

Er klar over det, det er sammenlignbart med linken til Libra.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 14:22   #47
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Skjønner at jeg nesten burde vært sur på naboen som har ikke mindre enn 7 fuglekasser på den ene veggen sin

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 14:27   #48
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Husker jeg ikke skjønte noenting av mannen da han insisterte på at vi måtte spørre naboen om det var greit at vi malte sideveggen på balkongen vår, som det kun er tilgang til via kjøkkenet vårt. Men jo, naboen likte å bli spurt, siden det er hans vegg.

Jeg vet ikke helt om jeg hadde kommet på å tenke at jeg ikke kunne henge opp noe i en spiker på den veggen, må jeg innrømme, men jeg ser absolutt poenget med å involvere dem som faktisk eier veggen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 14:37   #49
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Jeg har en nabo som liker å bli spurt, men som ikke helt ser poenget med å spørre selv på den ene siden, og en nabo som lever fint med ar vi begge gjør det som føles ok så lenge det ikke påvirker den andre, på andre siden. Jeg har zero ide om hvem sin hekk og gjerde det er på noen av sidene - de står helt i grensa og ble plantet leeeeeenge før jeg flyttet inn.

Jeg har selveierrekkehus og har lyst til å bytte dør. Men den er prikk lik naboen sin (side om side) og jeg er litt redd for at de skal bli pissesure om jeg byttet til en som ikke er lik deres. Samtidig så har jeg ikke lyst til å legitimere at de har noe de skulle ha sagt ved å spørre dem. Hva de sier nei? (det er ikke noe regler i beboerforeningen om dører, mange rekker har ulike dører fra hus til hus). Av og til er det vanskelig å bo i rekke.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 18:28   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Jeg hadde ikke brydd meg om hva naboene syntes om det hvis det ikke er avtalt at de skal være like. Her har alle ulike dører, noen gamle brune sånn som min, hvit og en knallgul. Jeg skal få ny, når den en vakker dag blir levert, en knall oransje.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 18:36   #51
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Jeg vet ikke hva de som bodde der før meg har avtalt med naboen, men det kan jo uansett ikke gjelde for meg. For rekka eller området helhet er det mye forskjellig.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 18:38   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Einig med røkla. Og når det gjeld borettslag er det nok lurt å sjekke vedtekter eller sende ein mail til styret før ein gjer slike ting.

Eg bur riktignok i blokk, men i mitt borettslag er det forbud mot all oppbevaring av mat på balkonger, frå fuglematere til kjøleskap. Dette fordi det er mange borettslag i området som er plaga av rotter. Det brukes ressurser av felleskassen til å halde rotter unna og sjølv om det er koselig å mate småspurven, er dette noko som trekk til seg svoltne dyr av alle slag. Så eg ville gjort ein ekstra sjekk på det før eg fann ein annan plass å henge den opp.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-22, 18:44   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Einig med røkla. Og når det gjeld borettslag er det nok lurt å sjekke vedtekter eller sende ein mail til styret før ein gjer slike ting.

Eg bur riktignok i blokk, men i mitt borettslag er det forbud mot all oppbevaring av mat på balkonger, frå fuglematere til kjøleskap. Dette fordi det er mange borettslag i området som er plaga av rotter. Det brukes ressurser av felleskassen til å halde rotter unna og sjølv om det er koselig å mate småspurven, er dette noko som trekk til seg svoltne dyr av alle slag. Så eg ville gjort ein ekstra sjekk på det før eg fann ein annan plass å henge den opp.

Forstår det godt. En nabo av oss mater måker med Grandiosa. Og jeg mener ikke at det har skjedd, men at det er noe hun jevnlig driver med.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no