Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rekkehus og fuglekasse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-22, 15:32   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Jeg tenker at det har litt med hvordan huset er bygget også, egentlig. Våre rekkehus ligger vegg i vegg og vi har kun felles skillevegger mellom terrassen. Ligger husene litt forskjøvet mot hverandre vil jo veggen være en slags skillevegg inn mot egen eiendom. Jeg ser ikke vekk fra at jeg kunne funnet på å spikre opp noe på en slik vegg, men jeg tror kanskje jeg ville ha spurt naboen først, siden det var en del av deres hus og fuglekasser er noe man kan ha delte meninger om. Men jeg gjør hva jeg vil med min side av veggen mellom terrassene våre. Og om husene var forskjøvet sånn at litt av veggen deres var en del av eiendomsgrensen er det mulig at jeg ikke hadde tenkt på det som deres vegg, egentlig, mer enn innsiden av huset er en del av deres vegg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:05   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tenker at det har litt med hvordan huset er bygget også, egentlig. Våre rekkehus ligger vegg i vegg og vi har kun felles skillevegger mellom terrassen. Ligger husene litt forskjøvet mot hverandre vil jo veggen være en slags skillevegg inn mot egen eiendom. Jeg ser ikke vekk fra at jeg kunne funnet på å spikre opp noe på en slik vegg, men jeg tror kanskje jeg ville ha spurt naboen først, siden det var en del av deres hus og fuglekasser er noe man kan ha delte meninger om. Men jeg gjør hva jeg vil med min side av veggen mellom terrassene våre. Og om husene var forskjøvet sånn at litt av veggen deres var en del av eiendomsgrensen er det mulig at jeg ikke hadde tenkt på det som deres vegg, egentlig, mer enn innsiden av huset er en del av deres vegg.

Jeg er helt enig og synes de fleste er rimelig strenge mot Frukt. Selv er jeg lite interessert i mer fugleskitt på terrassen enn vi faktisk får helt uten fuglekasse, men jeg hadde nok spurt likevel. Selv spurte jeg naboen en gang om vi kunne henge en krok i deres vegg slik at vi fikk opp hengekøya vår. Hun sa nei, og det respekterte jeg selvsagt, selv om jeg syntes det var litt sært.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:09   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Alt blir jo veldig annerledes om man spør først. Jeg synes det er veldig rart å henge opp noe hos andre, uten å spørre først. Noen hadde en gang stiftet en «Katt savnet»-plakat fast i carport-veggen vår. Jeg synes det også er rart å gjøre, uten å spørre først. Selv om den ikke var til plage eller sjenanse. (Jeg hadde sagt nei til fuglekasse, ja til plakat.)

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:13   #24
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er helt enig og synes de fleste er rimelig strenge mot Frukt. Selv er jeg lite interessert i mer fugleskitt på terrassen enn vi faktisk får helt uten fuglekasse, men jeg hadde nok spurt likevel. Selv spurte jeg naboen en gang om vi kunne henge en krok i deres vegg slik at vi fikk opp hengekøya vår. Hun sa nei, og det respekterte jeg selvsagt, selv om jeg syntes det var litt sært.

Jeg synes ikke det er strengt mot frukt at man står ved at annen manns eiendom skal respekteres på den måten at man ikke tar seg til rette med spiker eller hva det skulle være der.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:26   #25
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg synes ikke det er strengt mot frukt at man står ved at annen manns eiendom skal respekteres på den måten at man ikke tar seg til rette med spiker eller hva det skulle være der.

Men litt av spørsmålet er jo om den veggen er «annen manns eiendom». Om veggen er mot terrassen til Frukt, vil det feks være naboen eller Frukt som maler den? Kan naboen stå på Frukt sin terrasse og male den grønn feks? Jeg vet ikke helt hvor grensesnittet går med hensyn til sånne rekkehus for å være helt ærlig. Man har jo felles vegg både inne og ute, og om uteveggen kun er tilgjengelig fra Frukt sin hage, er det da naboen sin vegg? Litt som gjerde - man vedlikeholder hver sin side av den om man har vegg i grensen mellom to rekkehus.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:29   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Naboen oppfatter det som sin vegg og det er nok førende for hvordan hun reagerer. Det er vel det viktigste?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:32   #27
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Sånn i første omgang tenkte jeg at Frukt hadde tatt seg til rette, men etter å ha tenkt meg om, feks i forhold til en blokk hvor man vil kunne ha vegg på terrassen som delvis er naboen sinn, så synes jeg ikke at det er helt åpenbart at veggen er naboen sin. Men forutsatt at jeg har null snøring på hvordan det ser ut, bare et bilde i hodet mitt og det at jeg har en naborekke hvor husene er forskjøvet og jeg aldri har tenkt at veggen som er inn mot naborerrassen er veggen til naboen, den er jo en del av terrassen selv om det som er på innsiden er stua til naboen.

Det blir noe annet om man han opp noe på en nabovegg eller garasje som ikke var en naturlig forlengelse av egen vegg

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:33   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Det blir vel feil? Vi har gjerdeplikt mot naboen, og det er vi som vedlikeholder det. Vi må spørre dem når vi må over på deres side for å male det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:34   #29
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.029
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Det er stueveggen hennes, inne på hennes eiendom såvidt jeg skjønner det. Ser ikke helt hvordan det åpner for så mye tolking og synsing.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:39   #30
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Naboen oppfatter det som sin vegg og det er nok førende for hvordan hun reagerer. Det er vel det viktigste?

Det skader aldri å spørre. Men jeg tipper Frukt hadde blitt tilsvarende overrasket om naboen en dag stod i hagen hennes og malte den veggen. Men ja. Det er snart å spørre. Naboen min ble en gang sur fordi jeg klippet hekken som jeg trodde stod i grensen. Som var en busk som stod på deres eiendom. Gjort i beste mening, ble feil likevel.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 17:43   #31
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det er stueveggen hennes, inne på hennes eiendom såvidt jeg skjønner det. Ser ikke helt hvordan det åpner for så mye tolking og synsing.

Jeg forstod det som om veggen er naboens stuevegg, men i grensen mellom eiendommer og kun mulig å nå fra frukt sin eiendom.

Jeg er selvfølgelig helt enig i at man ikke går inn på naboens eiendom og henger opp en fuglekasse på naboen sin vegg.

Jeg vet ikke hvordan der med gjerdeplikt fungerer i forhold til rekkehus. Jeg har to naboer og vi har skillevegg mellom. Det er sånn at vi vedlikeholder hver vår side uten å snakke med hverandre. Den som maler, maler toppbordet. Fargen er rekka blitt enige om i fellesskap.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 18:06   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.182
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tenker at det har litt med hvordan huset er bygget også, egentlig. Våre rekkehus ligger vegg i vegg og vi har kun felles skillevegger mellom terrassen. Ligger husene litt forskjøvet mot hverandre vil jo veggen være en slags skillevegg inn mot egen eiendom. Jeg ser ikke vekk fra at jeg kunne funnet på å spikre opp noe på en slik vegg, men jeg tror kanskje jeg ville ha spurt naboen først, siden det var en del av deres hus og fuglekasser er noe man kan ha delte meninger om. Men jeg gjør hva jeg vil med min side av veggen mellom terrassene våre. Og om husene var forskjøvet sånn at litt av veggen deres var en del av eiendomsgrensen er det mulig at jeg ikke hadde tenkt på det som deres vegg, egentlig, mer enn innsiden av huset er en del av deres vegg.

Ja, det er forskjøvet i forhold til mitt hus, så det var grunnen til at jeg ikke tenkte noe over det. Det er borettslag, men jeg aner ikke hvordan det gjøres med eventuell maling. Aldri bodd slik før.

Jeg tåler fint at andre er uenige med meg, synes jeg for freidig osv. altså. Hadde det vært for to år siden derimot hadde jeg nok gått helt i kjelleren.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 18:10   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Først tenkte jeg at det ikke var greit. Men så begynte jeg å tenke litt anderledes. Det kommer jo helt an på hvordan delingen er. Hvordan ligger husene? Blir det noe alla slik som i denne annonsen? https://partners.no/eiendommer/38220...-roms-rekkehus

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 18:25   #34
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Kan det være naboen mislikte å ha en fuglekasse i nærheten like mye som det var naboens vegg?

Vet at min svoger som bor i kjedet enebolig (eneste som binder de sammen er takutstikket over inngangen) har vedlikeholdsplikt på veggen under det takutstikket som da er en del av hans hus, men en naturlig del av naboens inngangsparti.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 18:41   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg synes ikke det er strengt mot frukt at man står ved at annen manns eiendom skal respekteres på den måten at man ikke tar seg til rette med spiker eller hva det skulle være der.

Kanskje ikke, men jeg synes ikke dra var sånn kjempekriminelt heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 18:49   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Først tenkte jeg at det ikke var greit. Men så begynte jeg å tenke litt anderledes. Det kommer jo helt an på hvordan delingen er. Hvordan ligger husene? Blir det noe alla slik som i denne annonsen? https://partners.no/eiendommer/38220...-roms-rekkehus

Det er slik jeg forstår det. Om noen henger opp en blomsterpotte nesten inni hjørnet på terrasseveggen der, så synes jeg ikke det er «helt åpenbart» at man ikke henger noe der, heller ikke «freidig» eller å «ta seg til rette». I sånn bebyggelse er ikke det ikke nødvendigvis åpenbart hvem sine husvegger det er. Og når det i tillegg er i et borettslag, så eier man ikke engang boligen selv, kun retten til å bo der. Borettslaget har ansvar for utvendig vedlikehold.

Så ja, jeg synes dere er strenge med Frukt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 19:29   #37
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men litt av spørsmålet er jo om den veggen er «annen manns eiendom». Om veggen er mot terrassen til Frukt, vil det feks være naboen eller Frukt som maler den? Kan naboen stå på Frukt sin terrasse og male den grønn feks? Jeg vet ikke helt hvor grensesnittet går med hensyn til sånne rekkehus for å være helt ærlig. Man har jo felles vegg både inne og ute, og om uteveggen kun er tilgjengelig fra Frukt sin hage, er det da naboen sin vegg? Litt som gjerde - man vedlikeholder hver sin side av den om man har vegg i grensen mellom to rekkehus.

Her er jeg enig med deg. Særlig om det er slik som i lenken under. Jeg hadde ikke hengt opp fuglekasse, men jeg hadde blitt rimelig overrasket om naboen nektet meg å henge opp lys, blomsterpotter eller andre ting på den veggen. Og jeg hadde tatt det som en selvfølge at det var jeg som skulle male den, den er jo på min eiendom.

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Først tenkte jeg at det ikke var greit. Men så begynte jeg å tenke litt anderledes. Det kommer jo helt an på hvordan delingen er. Hvordan ligger husene? Blir det noe alla slik som i denne annonsen? https://partners.no/eiendommer/38220...-roms-rekkehus

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 19:45   #38
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Først tenkte jeg at det ikke var greit. Men så begynte jeg å tenke litt anderledes. Det kommer jo helt an på hvordan delingen er. Hvordan ligger husene? Blir det noe alla slik som i denne annonsen? https://partners.no/eiendommer/38220...-roms-rekkehus

Jeg hadde ikke hengt opp fuglekasse (eller noe annet) der, uten å spørre først. Med mindre det var sånn at alle naboene hadde blomsterkasser etc på den veggen, da hadde jeg kanskje gjort regning med at det var kutyme. Men ikke fuglekasse.

Vi gjør forøvrig tiltak for å forhindre at fugler lager reir på huset vårt, jeg reagerer allergisk på fugleloppebitt. Fugleunger bråker forresten veldig mye!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 19:54   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Det snør et visst sted før jeg henger opp fuglekasse hos oss. Her er det reir på hvert eneste hushjørne, og fuglene søler kvist og strå ut overalt, men det verste er den stadige skitingen. De driter ut hele terrassen vår, ofte puter og alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-22, 20:01   #40
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehus og fuglekasse

Dersom husveggen er som en skillevegg hadde jeg tenkt det var min vegg, tror jeg. La oss si at jeg bodde i blokk, så hadde jo det vært min veranda selv om veggen mellom meg og naboen er felles. I en enebolig ville det vært spesielt å henge på naboens vegg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no