Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er innenlands matproduksjon viktig?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-22, 00:52   #41
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Veldig bra skrevet! I bygda her har allerede alle flere jobber ved siden av gården, og de fleste teller på knappene. Siden mange har turisme som sideinntekt vil det nok bli igjen noen sau her og der, men melkebøndene tror jeg ikke varer så veldig mye lengre. De har jo uansett en deadline pga løsdriftskravet. Det i seg selv kan kanskje løses gjennom ekstra byggestøtte, men prosessen dit medfører økonomiske kalkyler og diskusjoner i heimen. Og i dagens situasjon er det nok mange som bruker prosessen som en mental opprydding før de gir seg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 20:03   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Hva synes du om oppgjøret i år, Floksa?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-22, 22:20   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er innenlands matproduksjon viktig?

Jeg vet ikke, har ikke fått sett så nøye på det enda. Det er jo «bra». Men hvor bra er jeg usikker på. Særlig hvilken vei det tar landbruket. Og jeg er redd det for mange er for lite og for sent. Veldig mange bønder har hatt en ekstrem bevisstgjøring denne vinteren og innsett hvor utrolig lite viktig mange oppfatter det er å ha å ha matproduksjon i Norge. Og kanskje særlig fra politisk hold. Jeg blir helt matt når høyre nå går ut og mener at dette kommer til å heve renta og at det er uansvarlig. Årets oppgjør løfter ikke barna mine ut av kategorien «barn som vokser opp i fattigdom» men det tar et godt steg i riktig retning. Men bevisstheten rundt at vår arbeidsinnsats ikke skal verdsettes (feks sykepleierforbundet det noen gikk ut å mente de skulle kreve mer, når bøndene krevde så mye, jeg unner hver eneste sykepleier hver eneste krone i lønn og lønnsøkning, men jobber du 3-4 stillinger som sykepleier er sannsynligheten stor for at du har grei økonomi) har «satt seg i næringa» og jeg tror ikke dette kommer til å bremse utviklinga med stadig mindre norsk matproduksjon. Til det er det for lite, og for mange er det også for sent. De har allerede bestemt seg for å slutte. Vi kommer til å trappe ned, og kan vi ikke det uten å tape mye penger er det slutt for oss også. Vi er så inderlig lei av å jobber tungt, mye og til alle døgnets timer for knapper og glansbilder.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no