Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-22, 23:02   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Jeg får Botox av nevrolog. Men blir litt skeiv i bryna. Kan man få resepten fra nevrolog og få en kosmetisk sykepleier til å sette det?
Nevrologen min spurte om legen min hadde opplæring, så det hadde fungert. Men jeg ønsker å gå til noen som er opptatt av symmetri også.
Så spørsmålet er om nevrologene kan skrive ut resept og jeg velge hvilken fagperson som skal sette. Selv om det er privat og jeg må betale mellomlegget.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 23:28   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Uten å kjenne til området så vil det overraske meg om Botox til nevrologisk behandling kan delegeres til kosmetisk sykepleier.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 19:19   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Noen som kjenner til det? Jeg har fått beskjed av kosmetisk sykepleier at hun kan sette bare det er konferert med lege at det er behandling jeg skal ha og har med Botox selv på resept. De har jo utdannelse i migrenesetting? Akkurat som noen fastleger også har? Noen som har erfaring?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 19:25   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Jeg har fått beskjed at fastlegen kan læres opp. De blir satt av nevrosykepleier på sykehuset. Vil tro at det kan gis opplæring til noen som driver kosmetisk og, men må vel avtales med sykehuset.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-22, 21:12   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

De kosmetiske sykepleierne jeg har kontakt med har arbeidet med dette på privat klinikk i over 10 år, og nevrologen vil gjerne at fastlegen setter. Mrn min fastlege har ikke opplæring. Så jeg lurer egentlig bare på om kosmetiske sykepleiere som setter for migrene også går lov til å sette på de som i tillegg hsr dette på blå resept? Altså at det ikke må settes sv lege, sykehus eller nevrologen? Men på privat klinikk mot at nevrologen skriver ut resept? Går nevrologen med på å bare skrive ut resept?
Jeg ringer spesialisten i morgen. Hadde bare vært så digg og ikke måtte rette opp i etterkant hver gang, men bli symmetrisk med en gang!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-22, 18:19   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Botoxresept fra nevro. Kan dette settes av andre?

Nå har jeg fått svar! Om noen andre lurer på det, så var svaret jeg fikk ja! Det var helst det det de ville. At nevrolog finner behandling. Men stikkene kan settes sv andre bare de er utdannet til det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no