Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-22, 09:51   #81
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Apropos genetikk: https://www.cbs.mpg.de/Fear-of-spide...embedded-in-us (ineholder ikke bilde av slanger, men av edderkopp)

Sitat:

Babies as young as six months old feel stressed when seeing these creatures—long before they could have learnt this reaction.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:20   #82
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Jeg har lest det samme, Divine. Jeg liker ikke edderkopper, men det er likevel noe helt annet enn slanger for meg. Edderkopper vil jeg ikke ha i huset, men det vemmeligste med slanger er fasongen og bevegelsene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:22   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Jeg hadde dødd, My. :grøss:

Retz: Jeg så faktisk en hoggorm midt på turstien ikke langt fra sentrum i mai ifjor, ja, i området du bor, mener jeg. Fascinerende. Filmet den. Jeg er ikke særlig redd den når den ligger midt på en tursti, da har jeg liksom kontroll

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 10:51   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde dødd, My. :grøss:

Ja, men det er rart med det, man er liksom i et annet modus når man befinner seg i et tropisk land, og har en helt annen toleranse for uønskede kryp enn her hjemme. I alle fall jeg. Selv om akkurat den episoden var litt i overkant utrivelig, på grunn av det uforutsigbare aspektet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 11:02   #85
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, men det er rart med det, man er liksom i et annet modus når man befinner seg i et tropisk land, og har en helt annen toleranse for uønskede kryp enn her hjemme. I alle fall jeg. Selv om akkurat den episoden var litt i overkant utrivelig, på grunn av det uforutsigbare aspektet.

Ja, skjønner.

Men jeg holdt på å daue da jeg hørte om digre slanger observert rundt bungalowene vi bodde i de to gangene jeg har vært på backpacking i Asia… Men du har rett i at man tåler mer. Er i et annet modus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 11:03   #86
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Det er litt rare greier. Jeg syns edderkopper er utrolig ekle og skumle. Men slanger, de er jeg ikke redd.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 11:11   #87
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, skjønner.

Men jeg holdt på å daue da jeg hørte om digre slanger observert rundt bungalowene vi bodde i de to gangene jeg har vært på backpacking i Asia… Men du har rett i at man tåler mer. Er i et annet modus.

Da vi var i Thailand på Koh Samui lå hotellet på andre siden av jungelen. Det var kun en smal bilvei av grus mellom hotellet og jungelen. En kveld begynte vaktene å lete noe febrilsk i trærne, på terrassene osv med lommelykt. Jeg antok det var en slange de lette etter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 12:28   #88
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Jeg har bare sett hoggorm én gang, og det var i Sauda. Og det til tross for at jeg vokste opp med hytte i hoggormterreng på sørlandet.

Jeg skvetter litt om det dukker opp stålorm, men jeg skvetter om det hopper en frosk fori også. Sleve er forresten bare annet ord for stålorm.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 12:59   #89
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Oi. Jeg er en sånn som er redd for ganske mye, men slanger/ormer er ikke så farlig, synes jeg.

Da jeg var barn hadde vi hytte i et skogområde hvor det er mye orm; både huggorm og stålorm. Så jeg har rett og slett vært utsatt for så mye eksponeringsterapi at det ikke er ekkelt lenger. Jeg bare forholder meg til at det skjer.

Nå har vi kjøpt egen hytte i nærheten. Vi ser orm på hytta omtrentlig en gang i året.

Jeg har holdt slange på reptilparken i Oslo et par ganger. Første gangen var jeg litt nervøs, men jeg reagerte mye mindre neste gang. Da klarte jeg litt å kjenne på hva jeg faktisk holdt i også. (De slangene publikum får håndtere i reptilparken har jo etterhvert blitt veldig vant til folk. Vi hadde til og med barnebursdag der hvor alle som ville fikk holde/klappe Christian, som var navnet hans.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:34   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Haha, det er en bursdag jeg ville takket høflig nei til.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 16:44   #91
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Husker at det var en artikkel i ei avis for mange år siden. Da var det en jogger i Narvik som hadde slengt seg ned på bakken og tilfeldigvis fått handa i et ormebol. Vet ikke om det er observert orm så langt nord flere ganger. Dra til Troms og Finnmark, her er det bare mygga, knotten og kleggen som biter

Jeg husker den artikkelen, men ikke at det var et ormebol, kun en enslig hoggorm. Analysene onkel Narvik og jeg fulgte med på konkluderte med en enslig orm som var blindpassasjer med en bil.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 16:46   #92
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, det er en bursdag jeg ville takket høflig nei til.

Ja. Dette var bursdag for 2 gutter som ble 8 år. De var nok mer i målgruppen. De fleste i klassen ville holde slangen, men noen nøyde seg med å klappe den forsiktig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 17:26   #93
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde dødd, My. :grøss:

Retz: Jeg så faktisk en hoggorm midt på turstien ikke langt fra sentrum i mai ifjor, ja, i området du bor, mener jeg. Fascinerende. Filmet den. Jeg er ikke særlig redd den når den ligger midt på en tursti, da har jeg liksom kontroll

Det er en del av dem, ja. Samtidig har jeg flere turvenner som nesten aldri ser orm, men så et det noe med observasjonsevnen, da. Og etter at jeg fikk hund; oppmerksomheten.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-22, 08:16   #94
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har skikkelig peiling på hoggorm?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har ikke fobi, men det er andre gangen jeg går nesten rett på en hoggorm på samme sted og ryktene sier at den også kryper inn dersom man har dørene åpne, så nå kvier jeg meg faktisk litt for å gå der igjen.

Æsj.

Jeg husker veldig godt en gang jeg var hos besteforeldrene mine og fant en hoggorm med unger inne i spisestua. Så ja, de kan krype inn.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no