Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips til kjøttfri vennemiddag?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-20, 00:42   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Helt på siden, men hvor kjøper dere røkt paprika? Finner det ikke, jeg.

Søstrene Grene, TGR (eller hva det heter nå), grønnsaksbutikker (eller hva det heter nå, Meny (?), spesialbutikker/deliatesseforretninger, Internett. Finnes i både mild og sterk utgave.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 00:47   #22
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Noterer så blekket skvetter. Takk. =)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 01:06   #23
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Et vennepar av meg lager alltid vegetarlasagne med cottage cheese i stedet for hvit saus. Blir kjempegodt! Må bruke annet alternativ til pastaplater da, for å få det lavkarbo, ser squash er foreslått over her.

Linda Stuhaug lager en knallgod variant med lomper i stedenfor pastaplater.

https://www.lindastuhaug.no/2015/01/...agne-for-alle/

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 01:54   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Men lomper er jo laget av mel og poteter, er det bedre enn pastaplater, sånn karbo-wise? Spør fordi jeg ikke har peiling altså (eller gidder å prøve å finne det ut). I tilfelle er det jo en god ide.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 11:00   #25
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men lomper er jo laget av mel og poteter, er det bedre enn pastaplater, sånn karbo-wise? Spør fordi jeg ikke har peiling altså (eller gidder å prøve å finne det ut). I tilfelle er det jo en god ide.

I følge denne bloggen, er det ca halve karboinnholdet i lasagne med lomper vs lasagne med pasta. Så det går muligens ikke under lavkarbo, men hun her betegner det som smartkarbo. Lurer på om poteter har lavere GI enn pasta?

https://spisogspar.blogg.no/category/smart-karbo

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 11:12   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

I følge denne bloggen, er det ca halve karboinnholdet i lasagne med lomper vs lasagne med pasta. Så det går muligens ikke under lavkarbo, men hun her betegner det som smartkarbo. Lurer på om poteter har lavere GI enn pasta?

https://spisogspar.blogg.no/category/smart-karbo

Mener å ha lest at forutsetningen for dette regnestykket er at man sammenlikner grove speltlomper med lys pasta. Men jeg finner det ikke igjen med googling.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 11:23   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Jeg hører mange som «lovpriser» lomper i lasagne og har også prøvd det selv. Elsker lomper i sin vanlige form. Jeg er lite kresen, men i lasagne synes jeg ikke det var godt, for å si det forsiktig. Bare soggy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 12:02   #28
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Mener å ha lest at forutsetningen for dette regnestykket er at man sammenlikner grove speltlomper med lys pasta. Men jeg finner det ikke igjen med googling.

Jeg fant det ikke i farten, annet enn at poteter har mindre kalorier, og mer vitaminer og mineraler enn ris og pasta. Det er noen år siden jeg leste litt om lavkarbo, så det er vel så som så med husken min også.

Men vi liker altså lompelasagne da, så om det er et veldig mye sunnere alternativ karbomessig eller ikke, så er det et alternativ i hvertfall, med litt mindre karbo og litt mindre kalorier. Men kanskje ikke helt lavkarbo.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-20, 16:00   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Absolutt ikke helt lavkarbo, nei.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 12:15   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Lasagne: lager lasagne som vanlig, men erstatter kjøtt med champignon og løk kjørte kjøkkenmaskin og grønne linser. Med litt soyasaus blir dette umami nok til å bli dritgodt uten kjøtt. I taco erstatter jeg kjøtt med søtpoteter i små biter (1,5x1,5 cm) som jeg har i en pose med spisskummen, skjebne, maizena og salt. Steker i ovn på 200 c i 30 min og blander med hvitløk og brune bønner. Yesssss!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 12:51   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg må bare si tusen takk, Blå, det ble i all beskjedenhet utrolig godt! Og veggisen (non-carnivoren) ble rørende takknemlig.

Var det soppgryte du lagde? Det ser jo skikkelig godt ut. Har lagret gryten fra Greenbonanza så skal testes til helgen.
Har noen ganger laget gryte uten kjøtt og når det blir sånn mørk saus oppi så smaker det utrolig godt.
Gubben min er litt anti mat uten kjøtt men prøver å omvende han.

I dag skal jeg lage grønnsakssuppe. Vi er lite glad i hakkede tomater og synes det er i utrolig mange oppskrifter. Skal holde litt igjen evt se hvordan det blir uten den boksen oppi..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 15:48   #32
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Lasagne: lager lasagne som vanlig, men erstatter kjøtt med champignon og løk kjørte kjøkkenmaskin og grønne linser. Med litt soyasaus blir dette umami nok til å bli dritgodt uten kjøtt. I taco erstatter jeg kjøtt med søtpoteter i små biter (1,5x1,5 cm) som jeg har i en pose med spisskummen, skjebne, maizena og salt. Steker i ovn på 200 c i 30 min og blander med hvitløk og brune bønner. Yesssss!

Smaker litt dystert?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 19:26   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Lasagne: lager lasagne som vanlig, men erstatter kjøtt med champignon og løk kjørte kjøkkenmaskin og grønne linser. Med litt soyasaus blir dette umami nok til å bli dritgodt uten kjøtt.

Dette ble jeg veldig interessert i, kjenner jeg. Trenger teskjeforklaring. Hva gjør du med soppen og løken? I food processor før det stekes eller etter? Og linsene? Kokes først? Kun i vann? Linser i kjøkkenmaskinen også? Hva er forholdet mellom disse tre ingrediensene, og bruker du andre smakstilsetninger enn soyasaus? Og bruker du dette i lasagne som det er, eller er det mer som en base for tomatsaus?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:07   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Smaker litt dystert?

Skjebne= kajenne, faktisk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:13   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette ble jeg veldig interessert i, kjenner jeg. Trenger teskjeforklaring. Hva gjør du med soppen og løken? I food processor før det stekes eller etter? Og linsene? Kokes først? Kun i vann? Linser i kjøkkenmaskinen også? Hva er forholdet mellom disse tre ingrediensene, og bruker du andre smakstilsetninger enn soyasaus? Og bruker du dette i lasagne som det er, eller er det mer som en base for tomatsaus?

Teskje:dette tilsvarer 400 g kjøttdeig
1 løk, 1 boks sopp/3-4 never sopp. Kjør i foodprocessor. Stek.
Ha en boks/kartong grønne linser (uten lake) oppi. Ha i en ss soyasaus og fortsett videre med gulrøtter, stangselleri, hvitløk, tomatpuré og hermetisk tomat, oregano og sukker. Smak til om det trengs salt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:45   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Teskje:dette tilsvarer 400 g kjøttdeig
1 løk, 1 boks sopp/3-4 never sopp. Kjør i foodprocessor. Stek.
Ha en boks/kartong grønne linser (uten lake) oppi. Ha i en ss soyasaus og fortsett videre med gulrøtter, stangselleri, hvitløk, tomatpuré og hermetisk tomat, oregano og sukker. Smak til om det trengs salt.

Hjertelig tusen millioner veldig takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:19   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Lasagne: lager lasagne som vanlig, men erstatter kjøtt med champignon og løk kjørte kjøkkenmaskin og grønne linser. Med litt soyasaus blir dette umami nok til å bli dritgodt uten kjøtt. I taco erstatter jeg kjøtt med søtpoteter i små biter (1,5x1,5 cm) som jeg har i en pose med spisskummen, skjebne, maizena og salt. Steker i ovn på 200 c i 30 min og blander med hvitløk og brune bønner. Yesssss!

Høres godt ut, det også, men lavkarbo er det jo ikke, akkurat.

Men en reell utfordring var faktisk at det var vanskelig å beregne mengde på gryten jeg lagde. Det skulle vært nok til 6-8 pers, vi var 5 stk - og det ble litt knapt, selv med en hel salmalaks til forrett og ris og asparges ved siden av. Hvordan blir voksne mannfolk mett uten kjøtt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:37   #38
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

så bra at dere likte det.

Og ja, det kan være vanskelig å beregne mengder på mat uten kjøtt. Det tar litt mer å få den samme metthetsfølelsen (og jeg tror at de ofte beregner porsjoner ut fra kvinner, som ofte spiser mindre). Det hjelper med linser eller bønner for å bli "ordentlig mett". Sopp her en konsistens som minner om kjøtt, men fyller ikke opp på samme måte.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 10:35   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Men det er jo også håpløst å kombinere med lavkarbo. Er det umulig å være veggis og lavkarbo, kanskje?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 10:37   #40
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips til kjøttfri vennemiddag?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er jo også håpløst å kombinere med lavkarbo. Er det umulig å være veggis og lavkarbo, kanskje?

Bør ikke være det. Lavkarbo er jo opp mot 150g kh men mange tenker lavkarbo som ketogent noe som kanskje vil være vanskeligere

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no