Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-20, 11:57   #121
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg synes at vi så langt vi kan skal bruke etablert praksis på disse sakene. Så hvis vi hadde brukt tilsvarende ressurser på en kvinne som hadde begått en annen kriminell handling i Norge, flyttet til et sted hun ikke kunne komme seg hjem fra uten bistand og trengte hjelp til et sykt barn, så synes jeg vi skal gjøre det her også (gitt at risiko for hjelpemannskap er akseptabel).

Jeg har ikke noen veldig sterk preferanse på om det er riktig praksis eller ikke, det viktigste er om vi følger praksis og rettsprinsipper.

Det er alltid fælt at barn lider for foreldres handlinger, om de er norske eller ikke, men det skjer jo dessverre hele tiden, over hele verden.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 16:13   #122
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er alltid fælt at barn lider for foreldres handlinger, om de er norske eller ikke, men det skjer jo dessverre hele tiden, over hele verden.

Men akkurat norske barn har vi i Norge større ansvar for, enn for hvilken som helst andre barn.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 16:15   #123
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hun gamblet på å få viljen sin og risikerte jo at det skulle gå alldeles galt med ungen mens hun ventet på en avgjørelse.

Det er neppe i et svært sykt barns interesse å bli tatt bort fra den eneste voksne som dette barnet har hatt nær kontakt med, for å først måtte reise på en slitsom reise helt uten noen kjente, for deretter å havne i et land hvor alt er nytt og rart. Jeg forstår godt at moren ønsket å bli med på reisen.

Jeg er slett ikke sikker på at jeg ville valgt annerledes enn henne om jeg var i tilsvarende situasjon. Det er ikke bare ungens fysiske helse som skal invaretas.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 16:39   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men akkurat norske barn har vi i Norge større ansvar for, enn for hvilken som helst andre barn.

Ja, men ikke et større ansvar for såkalte IS-barn enn for andre norske barn i fare eller vanskelige situasjoner. Det er ingen tvil om at vi/media har brukt mer ressurser på å lokalisere disse barna enn mange andre norske barn som befinner seg i eller blir født i utlandet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 18:35   #125
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.035
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Men er moren sammen med barna nå? Forsto det som at moren var hentet av PST?

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 18:57   #126
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Hun gamblet på å få viljen sin og risikerte jo at det skulle gå alldeles galt med ungen mens hun ventet på en avgjørelse.

Enig. Men egentlig ikke så overraskende, gamling med egne og andres barns liv har jo IS drevet med hele tiden, det virker som om slike ting er litt underordnet. Jeg skulle ønske man ikke hadde gitt etter for presset og hentet henne tilbake til Norge.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 18:59   #127
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjenner jeg ikke har noe som helst grunnlag what so ever til å sette meg inn i hvordan det må ha vært å leve i den fange/flyktningeleiren, og dermed mene noe veldig sterkt om hva hun burde ha gjort. Det jeg derimot mener noe om, er at det har vært best for den syke sønnen å få ha med moren sin, etter å ha levd i det helvetet, og det syns jeg det er veldig rart at folk som er foreldre selv ikke greier å se.

Som mor selv, så er jeg hvertfall sikker på at det å risikere at barnet ikke får adekvat behandling så raskt som mulig - er en sjanse jeg ikke ville være villig til å ta. Jeg er ikke i tvil om at det er fryktelige forhold for alle i denne leiren, og nærmest ulevelige for barn, og nettopp derfor burde det å få barna ut være førstepri. Med eller uten meg. Det er sagt han har cystisk fibrose, tror jeg, og da trenger han hvertfall hjelp så raskt som overhode mulig.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 20:19   #128
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, men ikke et større ansvar for såkalte IS-barn enn for andre norske barn i fare eller vanskelige situasjoner. Det er ingen tvil om at vi/media har brukt mer ressurser på å lokalisere disse barna enn mange andre norske barn som befinner seg i eller blir født i utlandet.

Denne kommentaren forstod jeg ikke helt. Prøver du å si at det er mange andre barn som er i en tilsvarende - eller verre - situasjon, hvor Norge står passivt og ser på at barna er i livsfare?

Jeg syns i utgangspunktet vi bør hjelpe hjem alle norske statsborgere som ønsker det, og da spesielt barn. At norske statsborgere sitter i en flyktningeleir uten mulighet til å komme hjem til Norge syns jeg framstår som rart.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 00:28   #129
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Men er moren sammen med barna nå? Forsto det som at moren var hentet av PST?

Barna er tatt hånd om av helsevesen og barnevern.

Mor er tatt hånd om av PST og politi. Hun har fått oppnevnt en advokat.

Hun er varetektsfengslet for 4 uker. Hun nekter straffskyld og vil samarbeide med PST.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 08:23   #130
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Men er moren sammen med barna nå? Forsto det som at moren var hentet av PST?

De er på sykehuset, alle sammen. Moren under overvåkning.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:12   #131
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Hvordan kan en som har vært i Syria siden 2013 ha rettigheter i Norge når de som reiser til Spania mister rettighetene?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:19   #132
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvordan kan en som har vært i Syria siden 2013 ha rettigheter i Norge når de som reiser til Spania mister rettighetene?

Hva mener du?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:24   #133
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.638
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvordan kan en som har vært i Syria siden 2013 ha rettigheter i Norge når de som reiser til Spania mister rettighetene?

De som reiser til Spania har ikke mistet rettighetene i Norge, men de har mistet rettigheten i kommunene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:29   #134
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Når du flytter til utlandet mister man medlemskapet ditt i folketrygden evt kan du betale frivillig medlemskap
Så om du gøy det hjem har du karantene tid på å motta hjelp fra nav etc. Er det ikke slik lenger? Eller har jeg misforstått ?

Det har ho vært i media om en som har bodd i Spania og ikke får sykehjemsplass i Norge. Samme med om ferierende blir syke på ferie så må vi ha reiseforsikring for å dekke evt hjemtransport.
Fult mulig jeg misforstår hele greia?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:33   #135
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Når du flytter til utlandet mister man medlemskapet ditt i folketrygden evt kan du betale frivillig medlemskap
Så om du gøy det hjem har du karantene tid på å motta hjelp fra nav etc. Er det ikke slik lenger? Eller har jeg misforstått ?

Det har ho vært i media om en som har bodd i Spania og ikke får sykehjemsplass i Norge. Samme med om ferierende blir syke på ferie så må vi ha reiseforsikring for å dekke evt hjemtransport.
Fult mulig jeg misforstår hele greia?

Men hvilke rettigheter av disse mener du at denne damen har fått da? Hun må betale hjemreisen sin selv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:35   #136
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.638
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Når du flytter til utlandet mister man medlemskapet ditt i folketrygden evt kan du betale frivillig medlemskap
Så om du gøy det hjem har du karantene tid på å motta hjelp fra nav etc. Er det ikke slik lenger? Eller har jeg misforstått ?

Det har ho vært i media om en som har bodd i Spania og ikke får sykehjemsplass i Norge. Samme med om ferierende blir syke på ferie så må vi ha reiseforsikring for å dekke evt hjemtransport.
Fult mulig jeg misforstår hele greia?

Det er ikke snakk om at de ikke får sykehjemsplass, men om at du ikke kan søke om sykehjemsplass i en kommune du ikke er bosatt i. Når de har en bostedsadresse i Norge kan de søke plass i den kommunen de har folkeregistrert adresse. Slik jeg har forstått det, så kan barna til disse i utlandet få de til Norge, ta de inn i sitt hus i et døgn, og så kan de søke om sykehjemsplass.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:37   #137
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ikke snakk om at de ikke får sykehjemsplass, men om at du ikke kan søke om sykehjemsplass i en kommune du ikke er bosatt i. Når de har en bostedsadresse i Norge kan de søke plass i den kommunen de har folkeregistrert adresse. Slik jeg har forstått det, så kan barna til disse i utlandet få de til Norge, ta de inn i sitt hus i et døgn, og så kan de søke om sykehjemsplass.

Takk for god forklaring

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:02   #138
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Ja at det med den sykehjemsplassen er slått så stort opp skjønner jeg ikke.

Vi har hatt et tilsvarende tilfelle i familien, der det merkeligste var et krav om å møte opp for å bevise fysisk tilstedeværelse i Norge. Det måtte ikke jeg når jeg flyttet tilbake fra utlandet, og derfor fikk vi til slutt gjennomslag for å bruke bankid for legitimasjon. Men familien måtte ta permisjon fra jobb i ventetiden på sykehjemsplass, sånn som alle andre med pleietrengende eldre.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:44   #139
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.638
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er ikke snakk om at de ikke får sykehjemsplass, men om at du ikke kan søke om sykehjemsplass i en kommune du ikke er bosatt i. Når de har en bostedsadresse i Norge kan de søke plass i den kommunen de har folkeregistrert adresse. Slik jeg har forstått det, så kan barna til disse i utlandet få de til Norge, ta de inn i sitt hus i et døgn, og så kan de søke om sykehjemsplass.

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Takk for god forklaring

Jeg beklager, Isprinsessen, jeg var uklar;
Du kan søke om sykehjemsplass i en kommune du ikke er bosatt i, men du må oppholde deg i riket.

Opprinnelig lagt inn av https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-07-02-63

Pasient- og brukerrettighetsloven gjelder for alle i riket. Pasienter og brukere har etter loven rett til øyeblikkelig og nødvendig helsehjelp fra kommunen.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 14:14   #140
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Det går bra Annemede.

Nå har frp gått ut av regjeringen pga saken om IS kvinnen og barna. Sånn, prøver å få tråden tilbake på rett spor

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no