Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Storytel-tråden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-17, 20:50   #41
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Høgfors!! Den er veldig bra, er i gang med bok nummer to, det er godt med ferie!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 21:58   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg finner ikke disse bøkene. Finnes de på Storytel?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 22:10   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

De er på Storytel , men du må ha med svensk som søkefilter.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-17, 22:18   #44
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Finner de fortsatt ikke, hva heter forfatteren?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 08:31   #45
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg er litt skuffet over utvalget av ungdomsbøker på Storytel. Det lages kanskje ikke så mange lydbøker av moderne norske ungdomsbøker i det hele tatt?

Eller er det bare jeg som er dårlig til å lete?

Til gjengjeld en del på engelsk. Jeg hører på alt av Rick Riordan, og det slo an hos 15-åringen også.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 09:37   #46
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Finner de fortsatt ikke, hva heter forfatteren?

Ninni Schulmann.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 10:11   #47
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Takk!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 11:11   #48
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg prøvde med to ukers prøve-abo og er hektet! Hørte først den første Harry Potter boka, og den var utrolig godt lest. Nå er jeg i gang med The Handmaids Tale og lytter i hvert ledige sekund.
Jeg synes månedsprisen er litt stiv i fohold til f.eks Netflix, men jeg henger med en stund til!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 18:04   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har også laget meg to ukers prøveabonnement, men fikser ikke å bare høre, jeg må lese og høre om hverandre. Det er jo helt supert med de som ligger inne i både høre og leseversjon. Begynte med "de ingen savner" etter tips fra denne tråden, men temaet er litt hardt med en 12-åring i hus, så nå er jeg bare lettet over å være ferdig. Blir også stresset og utålmodig av krim, så jeg tror ikke jeg orker mer av det med deg første.

Så nå prøver jeg å finne noe feelgood eller romantisk eller noe downton abbey-lignende som finnes både for å lese og å høre, så tips tas imot med takk.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 01:51   #50
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Hvis du liker å høre på engelsk, så ligger det masse feelgood chkcklit. Rachel's holiday, Sjshk for beginners og This charming man av Marian Keyes. Pass på at du velger den lengste versjonen og inke en avkortet.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 02:17   #51
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg har prøveabonnement, og hittil går det åt skogen. Enten sovner jeg, eller så begynner jeg å tenke på andre ting og må spole tilbake ørten ganger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 10:15   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storytel-tråden

007, jeg er sånn hvis jeg ligger stille og hører. Derfor må jeg lese selv når jeg ligger stille, og så må jeg gjøre noe når jeg hører. Enten oppvasken, gåtur, eller observere ungene på stranda.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 12:30   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har prøveabonnement, og hittil går det åt skogen. Enten sovner jeg, eller så begynner jeg å tenke på andre ting og må spole tilbake ørten ganger.

Eg lytter pg strikker samtidig. Det forebygger bortfall og sovning.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 13:16   #54
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Takk for tips. Aktivisering og lytting skal prøves.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 14:13   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har prøveabonnement, og hittil går det åt skogen. Enten sovner jeg, eller så begynner jeg å tenke på andre ting og må spole tilbake ørten ganger.

Jeg bruker det når jeg steller fjøs. Det er i stor grad rutinearbeid som gjør at jeg kan la hjernen følge boka. Men ha jeg folk med faller jeg ut med en gang. Å lytte før jeg legger meg har jeg prøvd, og det var svært effektivt mot innsovningsproblemer
Og når jeg kjører bil og til husarbeid.
Det gjør at jeg også hører ferdig "kjedelige" bøker (bok to etter Mengele zoo er helt sprø) fordi det uansett fyller tid jeg har. Det blir ikke som å bruke tid på å lese en dårlig bok liksom. Bedre å høre en dårlig bok mens jeg melker, enn ingenting.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 15:45   #56
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Takk for tips. Aktivisering og lytting skal prøves.

Kan anbefales. Jeg klarer fint å høre lydbok i ferien i timesvis på ei solseng jeg i ferien uten å sovne, men hører jeg på kvelden kan jeg bare glemme det. Sovner vel etter ca. 5 minutter eller noe. Men da setter jeg rett og slett på boka for da vet jeg at jeg sovner fort. Men bruker da "nattknappen" sånn at du slipper å spole tilbake og ikke helt huske hvor du var. Setter den gjerne på 15 minutter, så spør den deg neste gang du setter på boka om du vil hoppe tilbake 15, 10 eller 5 minutter eller starte der du er. Utrolig kjekk den knappen. Bruker den mye om jeg har tid til å høre bok f.eks. 30 minutter, så slår den seg av etter 30 minutter og jeg slipper og passe på klokka samtidig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-17, 21:33   #57
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Åh, nå har jeg akkurat lyttet meg ferdig på Hammarbyserien og er litt i stuss om hva jeg skal ta fatt på. Virkelig god serie, fine karakterer og masse deilige intriger og sterke damer og menn som er sårbare. Litt deppa nå, kjenner jeg.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-17, 15:38   #58
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg er også på siste boka. Noen som har hørt noe bra i det siste? Har hatt stotytel nå i sikkert 3 år, så har vært gjennom mye.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-17, 15:46   #59
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Hva hører du på der da mkj? Jeg holder på med Chris Tvedt nå og serien om Mikael Brenne. Enkeltstående bøker og greit å høre i rekkefølge, men enkeltstående historier i bøkene. Tror jeg må begynne på samme forfatter og bøkene om Matre etterpå. Men de bøkene til Chrs Tvedt er jo krim.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-17, 16:01   #60
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storytel-tråden

Jeg er inne i gamle klassikere. Har hørt Les Miserables og er nå nesten halvveis i Anna Karenina. Dostojevskij`s Forbrytelse og straff står på lista. Men jeg må ha litt annet i mellom tror jeg. Ellers blir det overdose russisk historie.

Ellers har jeg nettopp hørt Wildflower Hill. Den likte jeg.


Gert Nygårdshaug har jo alle bøkene sine på Storytel. Jeg må bare anbefale de.
HAn har også avslørt at i løpet av 2018 kommer det en bok til om personene rundt Mino og Mariposa

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no