Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-11, 23:13   #141
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg har vel så vidt fått det med meg, men det bryr meg minimalt.
Vi bruker ikke smør i det daglige og julebakst er en av tingene som som ikke lages her i huset, med unntak av pepperkakrer. De lages av kjøpt deig.
Lage småkaker av ymse slag til jul før og fuglene var veldig glad for det etter jul.......

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 23:34   #142
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes førstemann til mølla er et av de mest sjarmerende prinsippene som finnes. Og så er jeg fascinert over hvor forskjellig vi tenker: Hvis det sto om en vare som var livsnødvendig for meg og familien, kunne jeg sikkert fått panikk og tenkt på meg og mine først, det tror jeg er helt normalt (om ikke spesielt hyggelig) men storme inn på Rema og fylle handlevogna med smør? Melk? Tannpasta? Jeg skjønner virkelig ikke tankegangen, ikke i det hele tatt.

Jeg kjøpte 750 gram idag, hadde ikke gjort det om det ikke hadde vært for at jeg visste det ville bli tomt. Hadde jeg ventet til det ble helt tomt, så ville jeg ikke fått noe smør. Men det var flere pakker igjen altså, motstå trangen til å kjøpe alle pakkene som var igjen, tenkte det sikkert var fler som ble glade for å finne litt smør.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 00:56   #143
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nei, jeg er ikke bekymret. Skrek de ikke om ribbe-mangel ifjor? Når ribba var så billig så folk brukte det som hundefor? "Alle må få" er ett klokt Valen-jungelord. Selvom han ikke akkurat snakker om smør, snørr eller ribbe..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 03:13   #144
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Dette har jeg ikke fått med meg.

:bekymret og tom for smør:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:11   #145
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jøye, Elisabet. Jeg er i prinsippet enig med deg om at mye hamstring er teit, men når man faktisk vet at smøret kommer til å bli tomt - ja, da er det ikke til å komme bort fra at det er lurt å ta med en pakke ekstra når man først får tak i det.

Ja det er nok mange som tenker sånn, og mange som tar med ganske mye mer enn en pakke ekstra. Jeg tror hele situasjonen ville ha vært unngått om ingen tok en pakke ekstra, men det kommer ikke til å skje når dette hauses opp i media som et stort problem.

Jeg synes egentlig butikkene burde legge inn begrensninger på antall pakker per kunde for å hindre enkeltpersoner i å hamstre slik at ikke andre får.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:13   #146
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Eller, det er tid for årsforhandlinger kjede og leverandør, som i dette tilfellet også er produsent. Er kjeden misfornøyd med leveransen, vil de ha økte ytelser. Det var Coop som stod fram i denne artikelen, kanskje de overdriver litt også? Blir det først smørmangel, så fløtemangel og til slutt lite hvitost? Arla står klar til å levere så fort tollkvotene økes. Ikke at de har hatt så mye bedre sommer og tilgang til fôr. Men det hadde du en egen tråd på. Kanskje klimaendringer er det som skal til for å bryte tollbarrierene?

Beklager at egen ku, eget fôr og seperator ikke var et alternativ. .

Og ja, er mer interessert i snø til jul enn smør.

Dette er jo faktisk bare vissvass

Tollfri kvota er ikke bruk opp, så om Arla har smør på lager er det bare å levere..... Den er faktisk fortsatt halv. Tollkvota altså.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:34   #147
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Hvor vanskelig er det å få tak i smør i Oslo nå? Foreldrene mine har vært her i USA hos oss og skal hjem på fredag, og har tomt kjøleskap.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 08:47   #148
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg visste ikke at det var smørmangel så nå er jeg bekymra. Veldig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:24   #149
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Da har jeg sikret julebaksten.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:34   #150
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvor vanskelig er det å få tak i smør i Oslo nå? Foreldrene mine har vært her i USA hos oss og skal hjem på fredag, og har tomt kjøleskap.

Veldig vanskelig. Ingen av de ti butikkene vi var innom på lørdag hadde. Fant et par bordpakninger på en bensinstasjon. De kan jo importere noen kilo og selge til andre trengende?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:36   #151
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvor vanskelig er det å få tak i smør i Oslo nå? Foreldrene mine har vært her i USA hos oss og skal hjem på fredag, og har tomt kjøleskap.

Romerike ser det ikke ut til å være ett nevneverdig stort problem..

*vurderer å bli smør-langer*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:39   #152
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

På Rimien jeg var innom nå hadde de mye meirismør iallefall, men bremykt var tomt.

Vi bruker uansett bare melkefri margarin..

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:40   #153
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg tar veldig gjerne imot tips om hvilke butikker i kjøreavstand fra Oslo som ikke er utsolgt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 09:58   #154
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Kan det virkelig bli krise fordi man ikke får smør altså? Jeg kunne ikke brydd meg mindre tror jeg. Får lage mat som er basert på olje da......

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:06   #155
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det har vært utsolgt for Bremykt en stund her, men nå var det litt igjen, og mannen kjøpte et par pakker. Ellers overlever jeg i grunn ganske greit på noe annet og.
Men jeg baker jo helst med meierismør da, og det var det tomt for på min butikk iallefall

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 10:41   #156
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg prøver igjen. Det kommer mer. Ta det med ro, stikk innom noen butikker utenom når det passer seg sånn, så får dere nok sikret julebaksten. Det importeres mer smør nå for å kunne bruke fettoverskuddet til andre fete meiereiprodukter som fløte og rømme. Julen er ikke avlyst dere, pust ut.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:12   #157
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Det bekymrer meg ikke i det hele tatt. Noen fordeler er det tydeligvis med å ha unger som ikke tåler melk! Uansett så smaker smør ufattelig vondt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 11:25   #158
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Hohoho, nå har vi et halvt kilo smør - kjøpt på nærbutikken!

Kan ikke si at jeg er så veldig bekymret. Det verste som skjer er at vi må bruke margarin, og selv om vi pleier å bruke smør (og jeg syns det smaker bedre) er det ikke akkurat klumper med radioaktivt avfall som er alternativet til smør. Det er margarin, hallo

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 12:23   #159
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Rimi i Gågaten (Bergen sentrum) har smør. Både i boks og med papir rundt. De har også Brelett, stor og liten pakke.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 13:10   #160
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette er jo faktisk bare vissvass

Tollfri kvota er ikke bruk opp, så om Arla har smør på lager er det bare å levere..... Den er faktisk fortsatt halv. Tollkvota altså.

Årets tollkvoter på smør er ikke brukt opp, men de var vel heller ikke planlagt brukt, gjort krav på, eller gjort avtale om kjede som skal selge importert smør. Men nå vil de ha.

Det jeg tror, er at kjedene kan kreve bedre tilgang på meierivarer om det er slik, eller de tror at det ikke produseres nok i Norge. Og kjedene taper penger på produkter de ikke får kjøpt for salg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no