Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-19, 15:35   #101
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg ser poengene deres, altså. Det er bare så, ....ARGH! Drittfolk, altså, både French og IS-folk. Og så må andre rydde opp etter driten.

Gitt et skikkelig rettsoppgjør her, der man ikke, slik jeg syns man har gjort en del, tar lett på holdninger og handlinger fordi de er kvinner og mødre, er det sikkert det riktigste, gitt at de er norske statsborgere. Så kan man jo vurdere fradømming av statsborgerskap med det samme, selv om jeg har en følelse av at de landene de med dobbelt statsborgerskap har sitt andre borgerskap i kommer til å slippe dem som varme poteter og fradømme dem det FØRST, slik at de fort ikke har dobbelt likevel.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 15:39   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser poengene deres, altså. Det er bare så, ....ARGH! Drittfolk, altså, både French og IS-folk. Og så må andre rydde opp etter driten.

HELT med på den, altså. Jeg -er med deg.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Gitt et skikkelig rettsoppgjør her, der man ikke, slik jeg syns man har gjort en del, tar lett på holdninger og handlinger fordi de er kvinner og mødre,

Det kan lett bikke andre veiene også. Tyskerjentene ble drøyere fordømt under andre verdenskrig enn en del av mennene som hadde gitt mye mer direkte støtte. Jentene i Bolivia fikk ikke noe som helst hjelp, i motsetning til Moland og French.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 17:58   #103
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Nå er det vel større sjanse for høyreekstrem terror i Norge enn de fleste andre typer, så jeg er nesten mer bekymra for at noen som French skal finne på noe, enn en IS-brud.

Kan disse kvinnene dømmes for landsforræderi?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 18:33   #104
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.


Kan disse kvinnene dømmes for landsforræderi?

Nei, men de kan dømmes for terrortilknytning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 18:59   #105
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.


Kan disse kvinnene dømmes for landsforræderi?

Nei, Norge er ikke i krig med IS.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 19:02   #106
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Staten vil alltid strekke seg langt når noen er dømt til døden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 19:18   #107
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

HELT med på den, altså. Jeg -er med deg.


Det kan lett bikke andre veiene også. Tyskerjentene ble drøyere fordømt under andre verdenskrig enn en del av mennene som hadde gitt mye mer direkte støtte. Jentene i Bolivia fikk ikke noe som helst hjelp, i motsetning til Moland og French.

Det sitter flere norske statsborgere fengslet i utlandet da, uten å få hjelp på samme måte som Moland og French. Her er en sak fra 2018, der står det at 46 nordmenn sitter fengslet i utlandet, to av dem er kvinner.

Saken med Moland og French var, som tidligere nevnt, tvil om rettsaken, og at de to var i livsfare. Det siste ganske åpenbart, siden en av dem faktisk døde før de rakk å få dem hjem. De to kvinnene i Bolivia (og de andre på lista - hvor mange det nå måtte være i dag) ville sikkert fått mer hjelp de også, hvis forholdene var sammenlignbare. Man kan synes hva man vil om Moland og French, men det var en spesiell sak.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-02-19 kl 19:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 10:58   #108
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Kurdiske selvstyremyndigheter i Syriaer ikke så interessert i at de blir der nede:
https://www.nrk.no/urix/frykter-frem...arn-1.14446316

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 13:07   #109
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Da har den 1. kvinnen blitt hentet hjem.

Jeg syntes det er helt riktig at moren blir tatt hånd om av PST. Hun har vært gift med en av norges farligste IS-krigere, Bastian Vasques, han ble drept i 2015 etter å ha drept Arfan Bahttis 2 år gamle sønn. (skal man tro hva mediene skriver). 2 av de som fremdeles er igjen er jentene det skrives om i 2 Søstre, samt Arfan Bahttis eks-kone, Aisha Shezadi (moren til den drepte 2 åringen) , som senere ble kone nr 2 til Bastian Vasques. Slik jeg forstår det så er dette en sammensveiset gjeng som startet Islam Net i Norge i 2010, jeg anser dem som en fare for rikets sikkerhet, og en strafferamme på 6 år er for lav.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 13:14   #110
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg syns man kan hente hjem alle mødrene med barn som vil hjem. Det er greit å huske at en av søstrene fra Bærum var barn når de reiste, og det er snakk kun snakk om disse to om hun Aisha ikke vil hjem.

Her har vi mulighet til å hjelpe barna, straffeforfølge mødrene, samt rehabilitere og holde under oppsikt. Jeg tror de utgjør en større fare ved å la dem bli.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 13:27   #111
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg går egentlig ut fra at det blir noe slags sikring og/eller overvåkning resten av livet. Jeg føler meg vesentlig tryggere når de er her i landet under kontroll av politiet, enn når de virrer rundt i leire fylt av likesinnede

Ungene vil jeg ihvertfall ha inn i norsk barnehage og skole, hvor de kan bli eksponert for alternative livssyn.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 13:32   #112
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg syns også vi skal passe oss for at kvinnene ikke blir straffet strengere enn mennene som dro. Mennene som dro har ofte mye større mulighet fora komme seg hjem, men kvinnene veldig effektivt har blitt fratatt muligheten ved å bli fratatt pass, papirer, og bli innelåst. Det er også farligere for kvinner å legge ut på reiser for å flykte alene og sammen med små barn enn det er for menn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 14:16   #113
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Synes denne kommentaren oppsummerer situasjonen på en god måte (selv om den er skrevet før denne kvinnen ble hentet).

https://www.itromso.no/meninger/lede...tKYABqDmr7jQNQ

Sitat:

«De kan ikke fritas for ansvar, fordi de er kvinner», sier altså justisminister Jøran Kallmyr, som om dette er gjengs oppfatning blant folk flest. Men når ble det å holdes i et telt i Syria, i livstruende omgivelser, en adekvat rettsbehandling av mulige forbrytere med norsk pass? Alternativet er å hente dem hjem, hjelpe barna og stille kvinnene for en norsk domstol.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 16:18   #114
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det kan lett bikke andre veiene også. Tyskerjentene ble drøyere fordømt under andre verdenskrig enn en del av mennene som hadde gitt mye mer direkte støtte. Jentene i Bolivia fikk ikke noe som helst hjelp, i motsetning til Moland og French.

Jeg syns dette er et ekstremt viktig poeng. Vi skal passe oss for å bli et samfunn der vi dømmer støttespillere strengere enn de som er utøvere. Behandlingen av "Tyskerjentene" etter krigen er og forblir forkastelig. Det er lov å være idiotforelsket i en skikkelig idiot, uten at det kvalifiserer for fengsel alene.

Spørsmålet er om denne kvinnen har gjort noe som er straffbart etter norsk lov. Å følge etter en morder til en krig, og få barn med ham er foreløpig ikke noe som kvalifiserer til fengsel. Hvis hun derimot har oppfordret ham til drapshandlinger, så vil det kunne anses som medvirkning. Spørsmålet er hva som kan og ikke kan bevises. Uskyldspresumsjonen er kjernen i norsk strafferett, og det, sammen med retten til menings- og ytringsfrihet, er viktig å bevare i et ekte demokrati.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-20, 23:47   #115
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Barna ble hentet hjem og ivaretas av norsk barnevern. Mor ble også hentet hjem, men siktes umiddelbart av PST. Jeg syns dette er helt riktig håndtert. Barna er norske og er en uskyldig part i det hele. Nå har vi også mulighet til få dem integrert i det norske samfunnet. Mor hadde neppe klart å reise til Norge med de to barna på egenhånd, og for barna sin del syns jeg det er riktig at hun fikk bli med.

Jeg leste en artikkel om mannlige fremmedkrigere som har kommet tilbake til Norge. Det var overraskende korte fengselsstraffer de ble dømt til, det lengste var vel 6 år. Dog vil jeg tro alle som kommer tilbake fra krigen blir overvåket i lang tid framover.

Hele situasjonen er vanskelig og den virkelig gode løsningen finnes nok ikke. Men jeg tror dette er det beste alternativet. Norge tar ansvaret for sine egne borgere, både økonomisk og rettslig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:32   #116
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg synes det vanskeligste er et aksept for alle ressursene som er brukt for å få denne kvinnen hjem til Norge, og alle menneskene som er satt i en farefull situasjon for å få det til.

Jeg skjønner hun angrer, jeg skjønner hun vil være sammen med barna sine - men valget om å nekte en veldig syk sønn å dra uten henne gjennom så lang tid, sliter jeg også med å a
ha sympati og forståelse for.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:38   #117
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg skjønner hun angrer, jeg skjønner hun vil være sammen med barna sine - men valget om å nekte en veldig syk sønn å dra uten henne gjennom så lang tid, sliter jeg også med å a
ha sympati og forståelse for.

Nja, det er vel ikke så rart at hun har kjempet for en løsning hvor hun blir med sin syke sønn til Norge og barna holdes samlet, så lenge det framsto mulig å få til.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:45   #118
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Jeg kjenner jeg ikke har noe som helst grunnlag what so ever til å sette meg inn i hvordan det må ha vært å leve i den fange/flyktningeleiren, og dermed mene noe veldig sterkt om hva hun burde ha gjort. Det jeg derimot mener noe om, er at det har vært best for den syke sønnen å få ha med moren sin, etter å ha levd i det helvetet, og det syns jeg det er veldig rart at folk som er foreldre selv ikke greier å se.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:48   #119
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nja, det er vel ikke så rart at hun har kjempet for en løsning hvor hun blir med sin syke sønn til Norge og barna holdes samlet, så lenge det framsto mulig å få til.

Nå synes jeg du er veldig snill.

Hun gamblet på å få viljen sin og risikerte jo at det skulle gå alldeles galt med ungen mens hun ventet på en avgjørelse.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 11:06   #120
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.600
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nå synes jeg du er veldig snill.

Hun gamblet på å få viljen sin og risikerte jo at det skulle gå alldeles galt med ungen mens hun ventet på en avgjørelse.

Joda, og det har sikkert vært en vanskelig balansegang, det. Jeg vet ikke hvor kritisk tilstanden til dette barnet har vært, og det går jo an å tenke seg at moren som har levd tett på ham har følt seg trygg på at det var riktig å vente. Som Tallulah er inne på, vil det jo være å påføre ham et nytt traume å sende ham til Norge uten familien sin. Men klart, jeg skjønner at det er gode sjanser for at mor spilte med høy risiko for å sikre både seg selv og barna i samme slengen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no