Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Jeg vil ha nytt kamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-08, 20:55   #1
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vil ha nytt kamera

Jeg skal kjøpe nytt digitalkamera. Har ca 4000 til disposisjon. Jeg har ikke så mye erfaring med ulike typer, men har vært fornøyd med canon. Noen som har noen gode forslag til kamera? Jeg vil helst ha et som man kan stille på auto - men også ha mulighet for manuelle instillinger. Forslag mottas med takk.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:04   #2
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Noen som har erfaring med Canon PowerShot S5 IS ?
(Nå håper jeg linken blir rett)

Æsj det ble den ikke og nå finner jeg ikke den første siden jeg var inne på men her er en annen link forhåpentligvis; http://www.akam.no/test/digitalkamer...ot_s5_is/42196


Sist redigert av Tuppen : 07-01-08 kl 22:10.
Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:23   #3
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Jeg har et Powershot S2 IS, som jeg er veldig fornøyd med. Nå har jeg fått et speilrefleks etter det, men har brukt S2'en en del allikevel.
Det kom ut med veldig gode testresultater. Her er testen fra S3, som var knappe bedre enn S2. http://www.dinside.no/php/art.php?id=304495

(Har altså ikke prøvd S5, men fornøyd med forgjengeren)

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:34   #4
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Nå har jeg lest testen på S5, der bildekvaliteten ikke kommer så bra ut. Faktisk var den bedre på forgjengerene.

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:49   #5
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Opprinnelig lagt inn av Sassafras, her.

Nå har jeg lest testen på S5, der bildekvaliteten ikke kommer så bra ut. Faktisk var den bedre på forgjengerene.

Takk for svar.
Nei, jeg så at det ikke fikk helt topp på bildekvaliteten, men i den andre anmeldelsen var de mer fornøyd.
Er ditt kamera vanskelig å stille inn, eller kan man bare skru på og trykke?

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 00:29   #6
Sassafras
Fullverdig medlem
 
Sassafras sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 36
Sassafras har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Takk for svar.
Nei, jeg så at det ikke fikk helt topp på bildekvaliteten, men i den andre anmeldelsen var de mer fornøyd.
Er ditt kamera vanskelig å stille inn, eller kan man bare skru på og trykke?

Nei, det er et veldig enkelt kamera. Brukervennlig, og jeg har alltid vært fornøyd med bildene. Når jeg ikke har vært det, så er det fotografen selv..

(Beklager, jeg er her ikke så ofte, så jeg så ikke du hadde svart før nå)

Sassafras er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 23:20   #7
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil ha nytt kamera

Ok - det hørtes bra ut. Skal gå og se på det en gang til. Tusen takk!

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no