Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sunwing resort Arguineguin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-10, 08:59   #1
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sunwing resort Arguineguin

Noen som har vært der?
Vi skal reise dit om 9 dager så vi skal uansett dit. Lurer bare på om noen har vært der og hvordan de hadde det der.
Såg etter at vi hadde bestilt at det var saltvann i bassenget. Var litt skeptisk til det men mannen min mener at det absolutt ikke gjør noe. Tenker bare litt på øyner som svir, og generelt så er ikke jeg like glad i saltvann som i ferskvann. Men det går vel greit.

Lurer også på om noen har benyttet seg av aktvitetene til bamseklubben. De har jo aktiviteter der tilpasset ulike alderstrinn. Vi reiser med to på 5 og 7 år og det kunne jo vært fristende men noen "fritimer" dersom de har lyst til å være med på noe der. Men er det noe, og liker ungene det.

Ellers noe vi bør få med oss. Vet at Arguineguin ikke er verdens navle akkurat men vi reiser på ferie med barn og er ikke ute etter fest og moro. Men andre familieting. Badeland, aktivitetsparker, shopping. Alle tips taes imot med takk.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:28   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Vi var der for eit år sidan. Kjempebra hotell! Alle Sunwing-hotella har samme konsept, så etter å ha vore på ein del begynner det å bli vanskelig å holde dei frå kvarandre. Men opplegget er heilt topp for barnefamiliar!
Vi bestilte inclusive, og det syns eg er veldig greit. Slepp å tenke på kva vi skal ha til lunsj og middag pluss at ungane et gratis. Dersom du er lei av bufféane kan du få utdelt matbong som du kan bruke i La Tasca i staden for.

Saltvatnet var ikkje noko problem i det heile tatt. Heller tvert i mot! Deilig å sleppe klorlukta ved bassenget.

Lollo og Bernies miniland(det du kallar bamseklubb) har fine aktivitetar. Det er arrangert opplegg uten foreldre to timar nesten kvar dag. Resten av tida må foreldra vere med. Det syns eg er greit. Det er jo meininga at ein skal tilbringe tid med barna sine når det er ferie, så to timar er nok.

Du må også få med deg Minidisco og barneshow på scena om kvelden.

Når det gjeld ting utanfor hotellet ville eg tatt meg ein tur til Anfi Beach og
ein tur med sånn båt med glassbotn(går frå havna i Arguineguin)
Det er også eit svært badeland(Aqualand) 30-40 minutt med buss frå hotellet. Det er dyrt, men dersom du har ungar som likar vannsklier er det heilt topp! Både eg og mine ungar er litt pysete, så for oss var det litt bortkasta pengar.

Dersom du savnar norsk mat kan du tar deg ein tur til den norske Sjømannskirka i Arguineguin og kjøpe risengrynsgraut og norske vafler til dessert!

Det einaste negative eg kan komme på er at stranda ved hotellet er skikkelig dårlig. Men Anfi Beach er berre 5-10 minutt unna med buss. Fint å gå dit også, viss det ikkje er for varmt.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 09:46   #3
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Takk for svar.
Høres ut som om det kan bli bra dette.

Reiser flere familier sammen og lurte og på om noen har vært på diverse fotturer oppe i fjella. Tenkte kanskje å dele oss noen dager slik at noen av de voksne kunne ta seg ein slik tur.
Ser jo at temperaturen er litt lavere enn det jeg har vært vant til når vi har vært i syden. Har stort sett vært i hellas og kypros de siste ¨årene og der har det vært godt over 30 grader stort sett.
På grand canaria ser jeg det ligger på 22-24 grader i juni. Håper bare ikke det blir kaldt

Får se om ungene tør å være med på noen av "utfluktene" de har for barn. Blir sikkert ikke hver dag men det får vi ta etterhvert. Litt beroliget angående saltvann i bassenget i alle fall.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:28   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Vi var på dette hotellet i fjor, og opplevde det helt annerledes enn Simone.

For all del - hotellet var rent og pent, og maten i restauranten var helt grei. Bassengområdet syns vi var direkte kjedelig, saltvannsbassenget svei i øynene og i huden - det var faktisk veldig mye bedre - og varmere - å bade i sjøen. Guttungen som var 6 den gang blånektet å bade i bassenget, men hoppet og koste seg i bølgene på stranda ikke så langt unna hotellet. (Stranda rett ved hotellet er ikke noe bra, men gå noen meter mot Anfi, så finner dere en grei strand, eller gå helt til Anfi, og stranda er nydelig.)

Arguineguin i seg selv er ganske kjedelig, men vi brukte tusle bort til Anfi Del Mar og titte på livet der, og så reiste vi endel rundt på øya. Palmitos Park er verdt et besøk eller fem, og Aqualand var morsomt.

Kos dere!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 10:34   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Vi var der for 5 år siden og hadde det veldig bra. Vi hadde en flott Royal leilighet helt ytterst. Da slapp vi støy fra show om kvelden, når det var leggetid for storebror som da var 2.5 år. Vi syntes bassengområdet var genialt for vår unge. Men det skal sies at vi ikke har valgt å dra dit igjen selv om vi har vært på Gran Canaria hvert år. Men det er flere grunner til det altså. Vi har alltid bil, så beliggenhenten skapte ingen problemer for oss. Vi farter alltid rundt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:02   #6
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Inagh: Det er akkurat det jeg frykter at vannet skal være "for salt" og at det skal svi i øyne og munn. Men nå er det for seint å gjøre noe med og alle andre vil dit så jeg er nedstemt Så jeg får vel bare gjøre det beste utav det. Håper det blir bra.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:07   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Det er ikke saltet som gjør at det svir i det vannet, det er kombinasjonen salt og klor, mye klor! Vi valgte hotellet fordi det var saltvann, og det passet vår eldste med atopisk eksem godt. Det ble til at vi dro på stranda, hun tålte ikke kombinasjonen i vannet på hotellet, men stranda Inagh nevner er nydelig! Ellers passet opplegget på resorten ypperlig for våre to barn, de maser fortsatt om å dra dit. God tur!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:10   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Du trenger ikke bekymre deg for at det blir for kaldt. Jeg vil heller si at det kan bli for varmt til å gå i fjellene. Det er utrolig tørt der og sola svir godt oppe på fjellene. Om dere skal gjøre det bør dere dra skikkelig tidlig på morgenen sånn at dere er tilbake for det blir for varmt.

At det er 22-24 grader er nok noe du må ta med en klype salt. Det er nok ikke målt i Arguineguin. Men når det er sagt - det er ikke like ofte slike umenneskelige hetebølger som det kan være i Hellas om sommeren, men over 40 er det vel ingen som higer etter.

Anfi del Mar en en nydelig spasertur unna, absolutt verdt å gå dit. Du kan kjøre buss til Amadores som er den stranda jeg liker best. Badeland er litt dyrt og oppskrytt synes jeg.

Det er et (bitte)lite kjøpesenter i Arguineguin - de har Zara Kids (Kiddys Classroom tror jeg den heter) og noen flere klesbutikker for voksne, samt en ganske OK skobutikk.

Slenger meg på anbefalingen om Palmitos Park, en kjempefin park med flotte fugler og masse fine planter.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 06:33   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Jeg har vært mye på GC, både juni, juli, aug og oktober og synes ikke det har vært spesielt kjølig i juni....heller tvert i mot!
Tror du kan forvente deg varmere vær enn 22-24grader
Arguineguin har jeg ikke vært, men har hørt mye bra.

GOD TUR! (selv reiser jeg til Kreta om 2 dager )

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 06:42   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

På vei inn til 'byen' fra hotellet er det en restaurant som heter Rossini - i 'kjelleren' på et hotell. Det er kombinert italiensk restaurant og amerikansk steakhouse. Jeg spiser nesten alltid italiensk. Ganske dyrt i forhold til en del andre ting, men de har god mat. Ellers er det en del OK lunsjplasser nedi byen, ved den store stranda. Hvis dere er glad i fisk da helst. Det er helt klart det de er best på, det kommer inn fersk fisk hele tida. Tilbehør osv er ikke så utrolig bra - men gå for det spanske, da blir det best. F.eks. saltbakte poteter med mojosaus - det er nydelig.

Gayos (fritert ganske små fisk) Gambas al ajillo (reker i hvitløk) og Puntitas (tror det skrives sånn - det er fritert babyblekksprut) er populært i min familie.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 07:01   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Slenger meg på de som har erfart helt andre temperaturer i det området enn det værmeldinga rapporterer om. Aqualand er gøy, Palmitos Park veldig bra, kjøp billetter til begge et av stedene så får du rabatt. Hvis noen synes at cowboyer og det ville vesten er stas er Sioux City også gøy.

Hvis dere skal gå tur i fjellene ville jeg ha kjørt opp til pinjeskogen som befinner seg på deler av toppen av øya, men vær obs på hårnålsvinger og at det tar mye lenger tid å kjøre på disse. En veldig fin kjøretur er å kjøre vestover forbi Puerto Rico og så inn Mogandalen, og opp i fjellene den veien.

Dalen mellom Ingenio og Aguimes er nydelig, og der ser du tradisjonelle boliger i fjellsiden (hulehus) hvor folk fortsatt bor. Aguimes er også verdt en kafétur på plassen ved kirken, det ser ut som kardemomme by!

Hvis det er noen historieinteresserte med på turen er det et friluftsmuseum hvor man ser hvordan guanchene (urbefolkingen på øya) bodde opprinnelig, jeg kan prøve å huske hva det heter.

Ellers slår jeg alltid et slag for søndagsmarkedet i Terror, dra litt tidlig, sus nordover på GC-1 og kjør opp via Tamaraceite. Det begynner ni, er dere der da er det plass i parkeringshuset rett under markedet og turistbussene har ikke kommet. Det er ikke samme typen turistmarked som tirsdagsmarkedet i Arguineguin, men et mer tradisjonelt lokalt marked i en nydelig fjellby - men selvfølgelig med mye rettet mot turister også. Og kjøp "skorsteinskake" fra boden der!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 08:21   #12
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Tusen takk for mange gode tips. Tror nok vi skal klare å få tiden til å gå ja

Tenker vi må avlegge noen av parkene og kanskje badeland et besøk. Og det tradisjonelle markedet hørtes veldig koselig ut.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 11:05   #13
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

God tur!! Vi har vært der og var fornøyd. Ungene storkoste seg, og det var relativt trygt for oss at de fartet litt rundt på området. Lollo og Berny var storslager for de to minste i reisefølget (og litt de større også tror jeg)
Men etter 2 uker var vi rimelig lei sceneshowet!

Våre barn storkoste seg i bassenget og på de nevnte strendene. Vi var mye på stranden, da det å sitter rundt bassenget en hel dag ikke var noe særlig. Men det har jo med hva man liker.

Nå som vi skal til syden igjen, så vil nok ungene forvente noe det samme. Men vi skal ikke bo på hotell/anlegg, så det blir helt annerledes. Vi voksne vil nok trives bedre og da vil jo ungene ha da det bra også

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 18:52   #14
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Sunwing Arguineguin er HELT TOPP!! Bare å glede seg!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:32   #15
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Sunwing resort Arguineguin

Høres bra ut. Tror nok vi skal få en bra ferie jeg. Takk for mange gode svar.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no