Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 20:36   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Krølle blir 4 på fredag, og skal feire dagen sin i bhg. Tips til fine kaker, og GJERNE med bilder mottas med stooor takk

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:39   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Nå har jeg ikke bilde tilgjengelig akkurat nå, men hvis du vil ha en enkel løsning, så kan du jo lage en vanlig kake, og pynte oppå med utskåret marsipan. Det var forsåvidt enkelt å skjære til Olebrum (bit for bit og plassere sammen, med rød kondittorfarge på skjorten, og gul på resten) og legge på.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:40   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Hva med å lage en langpannekake pyntet som en fotballbane?

La inn bilde av en kake, men den vil tydeligvis ikke vises...

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:42   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Krølle blir 4 på fredag, og skal feire dagen sin i bhg. Tips til fine kaker, og GJERNE med bilder mottas med stooor takk

Da MÅ jeg jo bare legge ut kaken vi lagde til ungenes fetter i juni igjen. Har vist den frem før, men en gang til skader vel ikke?


Sist redigert av Fruktflua : 12-10-08 kl 19:57.
Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:45   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Eller en bassengkake. Denne skal poden og jeg lage til pappaen som har bursdag neste helg.

http://www.gladimat.no/FrontServlet?...recept&id=6667

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:52   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Mange gode tips, tusen takk!!
Det eneste jeg vet jeg ikke skal lage, det er sjokoladekakeborg....det har jeg nemlig gjort for mange år siden, til lillebroren min. Å få på sjokoladekrem på sidene, uten at det smulet og ble bare tull var vanskelig. Så jeg lovet meg selv - never again!! Jeg brukte 3! timer på å pynte den f.... kaka

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:53   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Da MÅ jeg jo bare legge ut kaken vi lagde til ungenes fetter i juni igjen. Har vist den frem før, men en gang til skader vel ikke?

Den der var jo bare kjempe kul.
Oppskrift og framgangsmåte takk

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:55   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Poden hadde bursdag på torsdag og fikk langpanne sjokoladekake kamuflert som fotballbane. Mål og spillere samt 6 fotballys ble kjøpt på Jernia. Kokos ble farget grønt og ble en fin gressmatte

Muffins med grønn glasur, seigmenn festes med tannpirkere (uten smak ) og en en sølvkule som fotball på hver muffins.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:58   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Jeg har laget sjørøverskute og robot. Robot var faktisk ganske enkelt. Jeg lagde den i papir først, så jeg visste hvordan jeg skulle skjære for å få riktige dimensjoner. Brukte lakrislisser som strømledninger mellom delene.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:59   #10
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Ellers har jeg laget denne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:59   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Da MÅ jeg jo bare legge ut kaken vi lagde til ungenes fetter i juni igjen. Har vist den frem før, men en gang til skader vel ikke?

Den var knalltøff! Var det vanskelig. Har veldig lyst til å forsøke på noe slikt til guttungen her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:59   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har laget sjørøverskute og robot. Robot var faktisk ganske enkelt. Jeg lagde den i papir først, så jeg visste hvordan jeg skulle skjære for å få riktige dimensjoner. Brukte lakrislisser som strømledninger mellom delene.

Har du bilde av den sjørøverskuta??

  Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:02   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Den der var jo bare kjempe kul.
Oppskrift og framgangsmåte takk

Hmm, skal vi se....Tror jeg har lagt ut oppskrift før, men jeg er jaggu ikke sikker.

Vi brukte to poser langpannesjokoladekakeposer fra Toro(stekte de i to omganger). Så kjøpte jeg gul og sort konditorfarge fra Cacas, samt sukkermasse fra Cacas.

Selve sjokoladekaken skjærte vi ut etter en oval mal mannen tegnet og klippet ut(han er supernøye), og det samme med batmanvingene.

Det grå på kaken er sjokoladekrem som er farget med den sorte konditorfagen. Den lager jeg ved å blande ca 10 ss romtemperert smør, 2 plater smeltet kokesjokolade, ca halvannen pakke melis, og 3-4 ss fløte. Den skal piskes med miksmaster. Liit av kremen skal brukes mellom de to kakelagene, og resten skal farges med konditorfarge(sort).

Deretter farget vi pynten(sukkermassen), vingene gule, og underlaget sort, og danderte det på kaken. Vips!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:02   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Da MÅ jeg jo bare legge ut kaken vi lagde til ungenes fetter i juni igjen. Har vist den frem før, men en gang til skader vel ikke?

Utrolig kul kake! Hvordan laget du den?

Er det forresten noen som har forsøkt å lage en Thomas toget-kake? :trenger hjelp:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:04   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Jeg laget apekake på forrige bursdag (femårsdagen). Delene er skåret ut av en vanlig sjokoladekake i langpanne, og så er det fingre og tær av banansjokolader. Gule bananer strødd rundt!


Sist redigert av Filifjonka : 30-03-09 kl 23:13.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:04   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har du bilde av den sjørøverskuta??

Bare på papir i etellerannet album. Det er vel ca. 12 år siden nå...

Men det var ganske enkelt. Langpannesjokoladekake, delt i to på langs. Den ene delen legges på fatet, og det skjæres spiss til baug foran. Den andre delen skjæres spiss på samme måte, og 1/3 skjæres av og legges foran. De resterende 2/3 deles i to like deler og legges oppå hverandre bak. Krem mellom og over. Spisepinner til master, jeg lagde seil av papir (pass på lysene!). Seigmenn som sjørøvere.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:04   #17
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ellers har jeg laget denne.


Wow! Den var superfin!

Er det grønne farget kokos?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:06   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hmm, skal vi se....Tror jeg har lagt ut oppskrift før, men jeg er jaggu ikke sikker.

Vi brukte to poser langpannesjokoladekakeposer fra Toro(stekte de i to omganger). Så kjøpte jeg gul og sort konditorfarge fra Cacas, samt sukkermasse fra Cacas.

Selve sjokoladekaken skjærte vi ut etter en oval mal mannen tegnet og klippet ut(han er supernøye), og det samme med batmanvingene.

Det grå på kaken er sjokoladekrem som er farget med den sorte konditorfagen. Den lager jeg ved å blande ca 10 ss romtemperert smør, 2 plater smeltet kokesjokolade, ca halvannen pakke melis, og 3-4 ss fløte. Den skal piskes med miksmaster. Liit av kremen skal brukes mellom de to kakelagene, og resten skal farges med konditorfarge(sort).

Deretter farget vi pynten(sukkermassen), vingene gule, og underlaget sort, og danderte det på kaken. Vips!


Hjertlig

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 21:07   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Wow! Den var superfin!

Er det grønne farget kokos?

Det er farget kokos ja. Falt forøvrig ikke i smak hos nesten noen av ungene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 00:27   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som kan komme med tips, og gjerne bilder av fine "guttebursdagskaker"??

Vet ikke om jeg tør for den ble ikke så fin, men her er den. Skulle egentlig brukt tip 16, men da kl ble over 01 gikk jeg over til 21 bare for å bli ferdig.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no