Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor spiser dere ute i Oslo?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-06, 22:01   #81
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åsjordet - gamle Cafè Allè hvis du var der noen gang?

Jaaa! Der var jeg da jeg bodde på Ullern! Skikkelig god mat og god stemning. Er det nye eiere?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:04   #82
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Var tidligere masse på Café allé,men har boikottet den etter at en i barselgruppen min ble bedt om å gå når hun skulle amme sin 6uker gamle sønn fordi det var støtende for de andre gjestene

Oops, da hadde jeg gått til avisen!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:14   #83
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Baltazar er der jeg fikk den beste maten jeg har smakt EVER! (fjortis i kveld)
Hver bit av måltidet bestående av 5 retter var himmelsk! Jeg drømmer om den maten enda. Bra service, masse småretter, nydelig mat og ikke altfor gale dyrt eeegentlig. Verdt hver krone!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:25   #84
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jaaa! Der var jeg da jeg bodde på Ullern! Skikkelig god mat og god stemning. Er det nye eiere?

Bare delvis, men det er nye driftere! Les mer og her hvis du vil.



Her har du kokken!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:50   #85
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dinner er alltid verdt et besøk, likeså Xich'lo på Egertorget. Den tror jeg ikke noen hadde nevnt, nydelig gourmet-Thai til greie priser.

Xich'lo var en vietnamesisk restaurant da jeg var der. :Wink: En fantastisk opplevelse! Og Dinner har nydelig mat, ja! Og det er kult å sitte nede i baren og drikke kinesisk øl og gin og spise rekechips! Man blir så tøysete liksom...

Ellers kan jeg skrive under på at SMIA på Vålerenga er et superkoselig sted - SÆRLIG om vinteren (noen som foretrakk den om sommeren). Da brenner peisen og det er fullt av stearinlys, kunst på veggene og av og til levende jazz. Nydelig mat, sukk...

Det 11. Bud
: Ååh, himmelsk mat, service og interiør!! http://www.dagbladet.no/magasinet/20...12/460467.html
Ligger i sidegate til Karl Johan. Vi hadde jentejulebord der, og ble virkelig vartet opp!

Bølgen og Moi imponerte oss, som mange andre, vi spiste 5-retters med vinfølge og fikk fremragende service.

Jeg savner Bollywood og hamburgerne.

Arakataka har meget bra mat og overraskende greie priser!

Indisk: Mr. India og Mother India har den beste indiske maten. + den nye ved Youngstorget er visst også av ypperste klasse. Og til de som ikke har spist på indisk - løp! :sikle:

Forøvrig nevner noen en god indisk restaurant i Bygdøy Allè. Var det Village Tandoori? Har hatt en kjempeopplevelse der selv, men Village Tandoori ble stengt nå pga dårlig hygiene.

Apropos Pannekakehuset på Bærums verk, der hadde før jul ifjor en supergøyal matopplevelse: Pannekaker med ribbe, sossiser og surkål! Vi må lage tradisjon av det - det var så koselig med 10 cm puddersnø og skikkelig julestemning! Og lillegutt lekte med lekene i lekekassa.

Opprinnelig lagt inn av Jr

Restaurant og bar (er det ikke det heter?) i Møllergata ved Youngstorget har også veldig god mat og hyggelig atmosfære.

Kjøkken og Bar heter den. Veldig hyggelig sted, maten er vel sånn midt på treet syns jeg. Tror det var en annen restaurant som het Restaurant og Bar, der som Dolly Dimples er nå, på Majorstua. Med Oslos høyeste dører?

Og Mamsen; det stedet i det gule trebygget du mener, det må vel være Stortorvets Gjestegiveri og Gamla.

Opprinnelig lagt inn av Elin

Det er forresten en Pakistansk en som er veldig bra også, men den husker jeg aldri navnet på. Ligger i nærheten av Carl Berner.....

Restaurant Shalimar. Mm, husker da jeg spiste der i 1994 - jeg var frelst!!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:51   #86
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Bare delvis, men det er nye driftere! Les mer og her hvis du vil.



Her har du kokken!

Mmm, en kjekkas jo!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:54   #87
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Baltazar er der jeg fikk den beste maten jeg har smakt EVER! (fjortis i kveld)
Hver bit av måltidet bestående av 5 retter var himmelsk! Jeg drømmer om den maten enda. Bra service, masse småretter, nydelig mat og ikke altfor gale dyrt eeegentlig. Verdt hver krone!

Åh ja! Dit må jeg ta med sambo! Vi spiste lunsj der engang, det ga absolutt mersmak. Tenker på olivenoljer av beste kvalitet, og en deilig rødvinsduft som fylte de luftige lokalene.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 23:02   #88
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Habibi. Veldig god mat, middels pris.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 23:08   #89
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Nå ble jeg sulten. Igjen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:02   #90
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Jeg trekker denne frem fra glemselen igjen, jeg. Noen som har lyst å være med å oppdatere litt?

Jeg har siden sist mistet en favoritt. Bittes konditori er dessverre konk.

Men jeg har også fått en ny hverdagsfavoritt; Sagene lunsjbar. Dette er et av Oslos eldste spisesteder, det figurerer for eksempel i Oscar Braatens bøker. Stedet gjenåpnet for litt siden etter et par års oppussing, eller fullstendig rehabilitering er vel riktigere å si, tror det kun er et par av bærebjelkene igjen av det gamle huset.

Ihvertfall; på menyen står en mix av deilig husmannkost med kortreiste råvarer, et par supper, salater, burgere etc. Menyen er relativ enkel og ikke lang, men kvaliteten på både råvarer og kokkekunst er høy. Hver dag selges dagens til hundrelappen, disse har vært for eksempel stekt makrell, kjøttkaker, stek etc når jeg har vært der. Et stort pluss også for at de har skikkelig barnemeny; hjemmelaget tomatsuppe, pannekake og kjøttboller.

Lille kokosbollefabrikken rett oppi gaten for Lunsjbaren er igjen et glimrende dessertalternativ hvis man har med seg småbarn.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:15   #91
jaså
Nybegynner
 
jaså sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 16
jaså har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor spiser dere ute i Oslo?

Vi spiser som oftest på:
Curry and Ketchup - Majorstuen (Indisk)
Nambo - Majorstuen (Vitnamsesisk)
Mucho Mas - Grünerløkka (tex-mex)

Nå og da:
Nodee - ved Frognerparken
Dinner
Ekebergrestauranten
TGI Fridays

Har slengt innom ved et par anledninger:
Hos Thea - Frogner
Yayas - Vika/Frogner
Village Tandoori - Frogner

jaså er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no