Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du noen førjulstradisjoner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 15:03   #1
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Har du noen førjulstradisjoner?

Enten for deg selv, eller for hele familien?

Dette skal jeg prøve å legge opp til i år, og se om det kan bli et fast innslag:
* Vi drar alltid med svigers på julelunsj på Holmen Fjordhotell for å feire bursdagen til svigermor.
* teaterbesøk med barna (bare elste i år)
* pepperkakebaking/ pynting av pepperkakehus
* åpning av julegata på Bærums Verk.
* juleverksted, med kreasjon av lekker julepynt (les: dorullnisser osv.)

Hva er deres førjuls ritualer?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:08   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Nei, jeg er egentlig ganske tradisjonsløs når det gjelder jul. Jeg har ikke noe fra oppveksten min som jeg føler for å ta med videre. Men vi prøver å lage noen, feks lage julekort og dra på teater.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:09   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Vi ber naboungene på peppekakebaking i midten av desember. Jeg for min del må ha med meg skolegudsjenesten før juleferien, uten den blir det ikke julestemning for meg.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:12   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Vi har noen.
Vi pleier å spise julemiddag på Losby sammen med familien en søndag i advent, får besøk av tantabarna mine og de hjelper til med å pynte pepperkakehuset, søstern med barna og vi med Propellen er alltis på en juleforestilling sammen hvor vi spiser litt god mat først og på lille juleaften har vi grøt sammen med svigerfamilien.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:12   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Jeg pynter hele huset 1. desember, gleder meg til det hvert år. Juletreet kommer på plass i midten av desember, så jeg får nyte det lengst mulig. Elsker å ha juletre i stua så jeg venter ikke lenger enn det. Jula skal ut 1. nyttårsdag her.

23. desember er det kakao og boller eller nybakte rundstykker (av og til grøt) og Polarexpressen. Hvert år siden 2006. Og på kvelden samme dag, når ungene er i seng, har jeg pakkerituale der jeg pakker inn alle gavene (de jeg ikke har gitt til noen allerede), har hele gulvet med gavepapir, bånd og greier, og har på levende lys og julemusikk, og ei skål med julegodter i. Hoho. Før vesla legger seg setter vi frem en skål med julegrøt på spisebordet, dekker fint på til nissen som skal komme i løpet av natten.

Julaften står jeg alltid opp tidlig med barna. Da ser eldste at grøten er spist opp og blir helt vill. Ved siden av grøttallerkenen ligger det et skattekart som "nissen" (jeg) har laget. Skatten er julestrømpen med godteri oppi, og når hun har funnet den er det på med tegnefilmer og julestrømpe til frokost (ja, det er EN gang i året!).

Jeg gleheheeder meg!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:14   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

. Før vesla legger seg setter vi frem en skål med julegrøt på spisebordet, dekker fint på til nissen som skal komme i løpet av natten.

Julaften står jeg alltid opp tidlig med barna. Da ser eldste at grøten er spist opp og blir helt vill. Ved siden av grøttallerkenen ligger det et skattekart som "nissen" (jeg) har laget. Skatten er julestrømpen med godteri oppi, og når hun har funnet den er det på med tegnefilmer og julestrømpe til frokost (ja, det er EN gang i året!).

Jeg gleheheeder meg!

Den tradisjonen fikk jeg lyst til å stjele!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:18   #7
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Må alltid vaske alle gulvmattene siste dagen i november. De kommer på gulvet igjen 23. desember.
Bake pepperkaker sammen med ungene, selv om vi ikke er særlig glad i pepperkaker.
Er på ballettforestilling sammen med mamma og storesøster i advent.
Vi drar i alle fall på en salgsmesse ute i distriktet, spiser lokalprodusert mat og handler litt småting vi egentlig ikke trenger.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:18   #8
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Julaften står jeg alltid opp tidlig med barna. Da ser eldste at grøten er spist opp og blir helt vill. Ved siden av grøttallerkenen ligger det et skattekart som "nissen" (jeg) har laget. Skatten er julestrømpen med godteri oppi, og når hun har funnet den er det på med tegnefilmer og julestrømpe til frokost (ja, det er EN gang i året!).

Jeg gleheheeder meg!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den tradisjonen fikk jeg lyst til å stjele!

Jeg fikk også litt lyst til å stjele den...

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:21   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Hehe stjel i vei. I mangel på låve så funker spisebordet finfint. Vi setter frem spisebrikke med skål, glass med saft og gjerne noen cookies. Alt er borte når hun står opp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:24   #10
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Førjulstradisjoner? Tror ikke det er mange av dem, men pepperkakebaking sammen med Skilpaddefamilien har vi hatt i 5-6 år. Og nå er aC og gutta er også del av den tradisjonen.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:29   #11
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe stjel i vei. I mangel på låve så funker spisebordet finfint. Vi setter frem spisebrikke med skål, glass med saft og gjerne noen cookies. Alt er borte når hun står opp.

Alternativt kan man bruke garasjen, men det er kanskje ikke så sjarmerende

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:35   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Vi har ikke garasje heller, så da blir det parkeringsplassen men det er heller ikke så veldig festlig.

Hvertfall ikke med tanke på at det med 90 % sannsynlighet vil regne på julaften.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:47   #13
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Ikke så mye spennende her, men baker julekaker sammen med barna, og har juleverksted en gang midt i desember. Ellers pleier jeg kona til pappa, min svigerrinne og meg lage advent/juledekorasjoner helga før advent.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:52   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Vi har ikke så mange:

- papperkakebaking søndag midt i desember hos søsteren min
- pynte til advent 1. desember
- pynte juletreet en uke før jul (vi er ikke hjemme i jula, så vi må nyte det litt før vi reiser bort)

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 16:57   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg pynter hele huset 1. desember, gleder meg til det hvert år. Juletreet kommer på plass i midten av desember, så jeg får nyte det lengst mulig. Elsker å ha juletre i stua så jeg venter ikke lenger enn det. Jula skal ut 1. nyttårsdag her.

23. desember er det kakao og boller eller nybakte rundstykker (av og til grøt) og Polarexpressen. Hvert år siden 2006. Og på kvelden samme dag, når ungene er i seng, har jeg pakkerituale der jeg pakker inn alle gavene (de jeg ikke har gitt til noen allerede), har hele gulvet med gavepapir, bånd og greier, og har på levende lys og julemusikk, og ei skål med julegodter i. Hoho. Før vesla legger seg setter vi frem en skål med julegrøt på spisebordet, dekker fint på til nissen som skal komme i løpet av natten.

Julaften står jeg alltid opp tidlig med barna. Da ser eldste at grøten er spist opp og blir helt vill. Ved siden av grøttallerkenen ligger det et skattekart som "nissen" (jeg) har laget. Skatten er julestrømpen med godteri oppi, og når hun har funnet den er det på med tegnefilmer og julestrømpe til frokost (ja, det er EN gang i året!).

Jeg gleheheeder meg!

Den julegleden din er smittsom, Iset!

Det med mat til nissen var et godt tips, vi begynner å få så stor gutt at ventetiden til kvelden blir lang, så vi må finne på noe.

Tips til dere andre som har småbarn også og som tenker skattejakt, dette gjorde vi i påsken: Laget et ark med navnet til gutten på og så tok vi fotografier fra forskjellige steder hvor man kunne skimte lappen, f.eks oppe i den ene nattbordskuffen på nattbordet til mannen min, inne i sjenken etc. Og så hadde vi til slutt et fotografi med skatten (det var påskeegget forrige gang). Så printet vi ut på hvert sitt ark, sånn at bildene viste vei fra sted til sted. Han var bare to år da vi prøvde første gangen, men han skjønte greia raskt altså, og jogget avgårde fra sted til sted før han fant skatten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:00   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen før-juls tradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.


Tips til dere andre som har småbarn også og som tenker skattejakt, dette gjorde vi i påsken: Laget et ark med navnet til gutten på og så tok vi fotografier fra forskjellige steder hvor man kunne skimte lappen, f.eks oppe i den ene nattbordskuffen på nattbordet til mannen min, inne i sjenken etc. Og så hadde vi til slutt et fotografi med skatten (det var påskeegget forrige gang). Så printet vi ut på hvert sitt ark, sånn at bildene viste vei fra sted til sted. Han var bare to år da vi prøvde første gangen, men han skjønte greia raskt altså, og jogget avgårde fra sted til sted før han fant skatten.


Oj så lurt!! Det skal jeg prøve neste påske! Vi har hatt samme skattejakt påske og jul, bare at det er påskeharen som har gjemt egget i påsken. I år har vi hage, så da gjemmer vi egget utendørs, tror jeg, men jeg skal jammen prøve ditt tips, det var genialt!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:07   #17
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Julestemning må sees hvert år det blir 4 året i år helst den siste forestillingen.

Julereet i hagen tenne første søndagen i advent, sammen med julestjerner. i pleier også være på juletretenning på Sverresborg folkemuseum, men resten av aktivitetene der tar vi en av de andre adventsøndagene, for vi er ikke så glad i å stå i kø.

Julegrøt og nisser på låven hos svigerfar og kjæresten uken før jul, samt en julelunsj med hele den utvidete familien på den siden rett før.

Ellers er det pepperkakehus som tegnes selv og blir skakkt og keivt me dropsvinduer. Pakkekalender, og juleverksted i hele desember men ganske avslappet sådan. Men vi har malt julekuler i 5 år nå, og det er mosomt å se utviklingen.

Lillejulaften om kvlden flyttes julestjernen fra vinduet over på treet. Det markerer på en måte sarten på høytiden.

Lille julaften har jeg mitt eget rituale med produksjon av blomster til gravene. Dette er vanligvis tulipaner og furu (evt gran). Begynner å bli en del dekorasjoner som skal lages.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:19   #18
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Vi har noen.

* Pynter 1. advent.
* Pepperkakebaking sammen med tante til Snuppa. (i år med hennes 6 uker lille gutt)
* Går på teater. I år er det Jul i Blåfjell.
* Når snøen kommer drar vi en tur til Bærums Verk og går i handlegaten. Avslutter den dagen på pannekakehuset.

Er veldig glad i julen og har jul i huset helt fra 1. advent. Juletreet må dog vente til lille julaften. Da pyntes treet, vi setter ut grøt til Nissen og når Snuppa våkner julaften er grøten borte og det ligger pakker under treet, (som Nissen lagt dit på natten). Hun elsker det.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:29   #19
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Poden og jeg har noen. Juleverksted kombinert med nissegrøt og mandel, da er det åpent hus her. Noen lager julegaver eller pynteting og noen lager karameller eller annet julegodt, og noen bare koser seg med å være på besøk. Pepperkakehus lager vi hvert år, pyntes med mengder med godteri, og settes på vatt og mengder med nisser, det er ikke jul før katten ligger og koser seg i den fine, hvite vatten.
Ellers går vi på Jul i Blåfjell teater, julegrantenning ved universitetet, og en tur til slumsøstrenes julegryte. Førjulstid er en veldig fin tid.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:30   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen førjulstradisjoner?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.


Julereet i hagen tenne første søndagen i advent,

I år har vi hage for første gang på mangfoldige år, og da kan vi også ha lys på et par trær.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no