Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

For sent for vinterferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 11:30   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Du snakker om det Egyptstedet?

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:30   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Kanskje vi kunne hatt fp-tur dit? Det hadde jo vært oppmøteplikt da, ikke sant? Da måtte jeg bare prioritert det?

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:33   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det der var jo helt genialt! Nå mangler jeg bare å finne ut når det er vinterferie så skal jeg på tur sammen med Blondie kjenner jeg. :muligens litt overivrig:

Vi har vinterferie i uke 8, er jeg ganske sikker på. Det er hvertfall da jeg har bedt om ferie. En tur med smilefjes og drømmeprinsen hadde vært noe!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:37   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har vinterferie i uke 8, er jeg ganske sikker på. Det er hvertfall da jeg har bedt om ferie. En tur med smilefjes og drømmeprinsen hadde vært noe!

Du hadde blitt så utrolig skuffa. Vi har ikke hvit hest med oss engang.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:45   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Bra, jeg er redd for hester.

Mulig vi kan få FP-rabatt?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:49   #26
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Hører telefonen til reisebyrået i mitt indre øre:

-Og FP-rabatten, hvor mye er den på?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:00   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:05   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du hadde blitt så utrolig skuffa. Vi har ikke hvit hest med oss engang.

Dere må da kunne få en hvit kamel inkludert i prisen? Er det all inclusive, eller er det ikke, liksom?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:31   #29
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

http://www.zoover.no/egypt/egypt/mak...-makadi/hotell

Heheh.. Syntes hotellet hørtes spennende ut, så søkte det opp.
Litt av en anbefaling jeg ble møtt med der.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:38   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Dere må da kunne få en hvit kamel inkludert i prisen? Er det all inclusive, eller er det ikke, liksom?

De har jo sånne turer ut i ørkenen for å hilse på beduiner. Og der er det kameler. De er ikke hvite, men hvis man finner en som er veldig slitt så er den kanskje nokså lys?

Strengt tatt er det ikke kameler heller, det er dromedarer. Men det kan man ikke si, for da insinuerer vi at de forsøker å svindle oss og da blir de lei seg enda de forsøker å svindle oss. Så dermed må man si at det er kamel uansett antall pukler.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:39   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Strengt tatt er det ikke kameler heller, det er dromedarer. Men det kan man ikke si, for da insinuerer vi at de forsøker å svindle oss og da blir de lei seg enda de forsøker å svindle oss. Så dermed må man si at det er kamel uansett antall pukler.

De heter vel "camel" begge deler på engelsk, så da får man være fornøyd, synes de vel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:43   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De heter vel "camel" begge deler på engelsk, så da får man være fornøyd, synes de vel.

Engelsk du, tullekoppen. Dette er chartertur altså. Da snakker vi ikke sånne fremmedspråk vet du. Da snakker vi jo norsk såklart.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:46   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Engelsk du, tullekoppen. Dette er chartertur altså. Da snakker vi ikke sånne fremmedspråk vet du. Da snakker vi jo norsk såklart.

Åh. Alt man ikke kan.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:50   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Der minnet smilefjes meg på hvorfor charter er uaktuelt for meg. Jeg ble så skuffet da vi fikk tur til Tenerife og jeg kunne kjøpe VG og Se&Hør i den ultralokale kiosken. (og ikke minst drikke øl på Göta Kanal Bar )

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:53   #35
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Der minnet smilefjes meg på hvorfor charter er uaktuelt for meg. Jeg ble så skuffet da vi fikk tur til Tenerife og jeg kunne kjøpe VG og Se&Hør i den ultralokale kiosken. (og ikke minst drikke øl på Göta Kanal Bar )


Jeg tror du skal lete lenge etter et sted med varme i februar som ikke har VG:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:54   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:59   #37
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Jeg tenker som så; skal jeg ha sol, varme, badetemp og greie forhold for ungene, er klassisk syden helt kurant. Er det ikke det, da? Rimelig (relativt sett) og tilrettelagt. Jeg har vært på både charterturer og egenkomponerte ferieturer, og det er jo to vidt forskjellige ting. Det skal dog sies at sist jeg trodde jeg gjorde et lokalt kupp utenfor allfarvei på tur i Midtøsten, fant jeg det samme produktet på julemarkedet i hjemområdet.


Sist redigert av Hasselnøtt : 28-07-09 kl 13:06.
Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:00   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

De har ikke norske aviser på Grand Makadi!

Og kelnerne kan ikke norsk og du får ikke svinekjøtt der. Det er veldig eksotisk da vel?

Det er nytt og lekkert og skinnende overalt. Og det ser ikke - I K K E - ut som Stovner. Det ser ut som 1001 natt. Både på dagen og på kvelden. Du vil ikke tro parkanlegget der når det er mørkt. Og restauranten som står på påler ut i vannet i det ene bassenget. Og broene som krysser bassenget her og der.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:05   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

You sold me, SM. Når møtes vi? Den første lørdag, søndagen eller mandagen i vinterferien?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:13   #40
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: For sent for vinterferie?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg tenker som så; skal jeg ha sol, varme, badetemp og greie forhold for ungene, er klassisk syden helt kurant. Er det ikke det, da? Rimelig (relativt sett) og tilrettelagt. Jeg har vært på både charterturer og egenkomponerte ferieturer, og det er jo to vidt forskjellige ting. Det skal dog sies at sist jeg trodde jeg gjorde et lokalt kupp utenfor allfarvei på tur i Midtøsten, fant jeg det samme produktet på julemarkedet i hjemområdet.

Enig. Jeg er for så vidt ikke så glad i charter selv, men når man skal ha med små barn, ønsker varme midt på vinteren og har et studentbudsjett å forholde seg til - ja, da er mulighetene sterkt begrenset og det klassiske syden nesten eneste mulighet. Men, er jo klar over at det finnes mye dårlig, både hoteller og steder, så vi sjekker ut hotellet nøye før vi bestiller (blant annet via Tripadvisor.com).

For øvrig kommer hotellet som Smilefjes anbefaler best ut av alle hoteller i Hurghada i følge Tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...and_Sinai.html

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no