Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tilbake fra Disney Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 17:08   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Tilbake fra Disney Paris

Vel, ikke helt i Norge ennå da, men i Nederland hos foreldrene mine.

Etter 2 netter og 3 dager i parken og på hotel Newport Bay med mine to gutter noterer jeg meg:

* Det kan virkelig betale seg å netshoppe etter de rimeligste priser og prøve seg med adresser i forskjellige land. som XY fra Nederland betalte jeg nesten 200 euro mindre for samme pakke enn jeg ville ha gjort som XY fra Norge. Totalt urettferdig. Som XY fra Storbritannien hadde det vært endda rimeligere.
* Jeg hadde det faktisk gøy selv, helt sant. De to underholdningsparker er veldig store og oppleggene forseggjort, gjennomtenkt og godt vedlikeholdt. Lange køer ved noen forlystelser, men langt ifra de fleste. Hadde tatt en prat med barna i forveien, så det ble ikke noe mas om godteri og leker selv om det var mange butikker rundt omkring. Personalet er hyggelig, hjelpsom og flerspråklig (men det hjalp sikkert ekstra at vi taler fransk).
* De bedre restauranter i parken er ikke mye dyrere enn fastfood-stedene, og man får uendelig mye mere for pengene. Et fastfood barnemeny kostet f.eks. hele 12 euro, mens et delikat og forseggjort barnemeny på gourmetrestaurant kostet 17 euro. Siden jeg på forhånd hadde lest at det var noen crazy priser på mat og drikke hadde vi en elektrisk kjøleboks med mad og drikke med, og vi så flere familier i hotellet som hadde gjort det samme. Å kjøpe halvpensjons-vouchers viste seg dog å være en dårlig idé, da menyene i de fleste gode buffetrestauranter faktisk er rimeligere enn hva jeg hadde betalt for vouchers (50 euro per måltid inkl. drikke for 1 voksen og 2 barn), og differansen blir ikke refundert.
* Vi likte oss veldig godt på hotellet vårt, som er stort, luftig og med marine tema. Det ligger en lille spasseretur unne forlystelsene og har både inne- og ute badebasseng, hvilket er et stort pluss i 30+ graders varme. Men fyrverkeriet ser man ikke fra noe rom på hotellet, siden Hotel Disney (det dyreste Disney hotel) står i veien. Vi var en tur innom hotel Disney, siden vi spiste på restaurant en kveld der, men likte det ikke. 11-åringen selv sa at det virket snobbete og gjestene virket sure. Ikke minst var det parfyme i luftanlegget overalt, totalt ulidelig. I vårt hotel prøvde resepsjonisten ved innsjekking å selge oss oppgradering til Captain's class, hvilket jeg avslo. Vi fikk likevel Captain's class rom, med utsikt over sjøen og alt - så man kan være heldig ! Hadde nok booket standard en neste gang likevel.
* Vi kjørte bil dit (fra Nederland, hvor jeg har vært på forskningskonferanse) og det kan anbefales. Men for de som tar tog er det faktisk togstasjon (Chessy) rett ved forlystelsesparkene, inni selve Disney anlegget.

Sånn, nå gjenstår bare en 9 timers kjøretur til København og deretter 7 timer for å komme hjem...

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 17:28   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Takk for flott rapport og gode tips. God tur til Norge!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 18:29   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Høres ut som om dere har det flott og god tur hjem til Norge.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:47   #4
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Høres ut som dere har hatt det flott ja Kjører du alene med barna? Grunnen til at jeg spør er at jeg er den eneste som har lappen i denne husstanden og kunne egentlig tenkt meg å kjøre nedover Europa en gang, men vet ikke om jeg tør å kjøre...*pyse*

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:20   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Høres ut som en flott tur. Takk for god rapport, og god tur hjem igjen. Håper kjøreturen går fint.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 20:59   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Takk for tips, og god tur tilbake til Norge.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 21:36   #7
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Høres ut som om dere har hatt en flott tur. Vi skal innom Paris på søndag og jeg vurderer sterkt om vi skal ta toget ut dit en tur.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 19:31   #8
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Høres ut som dere har hatt det flott ja Kjører du alene med barna? Grunnen til at jeg spør er at jeg er den eneste som har lappen i denne husstanden og kunne egentlig tenkt meg å kjøre nedover Europa en gang, men vet ikke om jeg tør å kjøre...*pyse*

Jeg kjørte alene med barna, ja. De er temmelig stilferdige og krangler lite (kanskje p.g.a. stor aldersforskjel) har tissefant hvilket er praktisk når de pludselig skal tisse veeeeeldig mens jeg absolutt ikke kan stoppe (vi har tisseflaske med til disse nødstilfelde) og så var det masse underholdning og mat om bord.

Ikke minst er jeg totalt avhengig av min GPS-med-stemme. Den viser vei og varsler om hastighetskameraer. Uten den hadde jeg ikke hatt en chance.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 07:57   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Høres ut som dere har hatt det flott ja Kjører du alene med barna? Grunnen til at jeg spør er at jeg er den eneste som har lappen i denne husstanden og kunne egentlig tenkt meg å kjøre nedover Europa en gang, men vet ikke om jeg tør å kjøre...*pyse*

Vi har kjørt til Sør-Europa to år på rad. Begge har førerkort men det er jeg som kjører likevel. Det går veldig fint. Autobahn er utrolig kjapt og greit, man må bare se i speilet. Å ha med seg en servicemann som supporterer baksetet er helt genialt. Man må bare ta pauser med maks to timers mellomrom så man ikke blir trøtt og sløv og helst ha GPS med køvarsler. Kommer man først i en skikkelig kø så kan det nemlig ta tiiiid. (Jeg lærte det med køvarsling the hard way da jeg ignorerte gps'en nedover Frankrike fordi det sto Marseille på et skilt og gps'en prøvde å sende meg en annen vei. Det endte med tyve mil på første og andre gir. )

  Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 10:44   #10
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tilbake fra Disney Paris

Takk for gode tips!! Høres ut som dere har hatt en flott opplevelse!!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no