Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 14:01   #81
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Jeg har ikke sett dagshowet, men søsteren min med familie og et vennepar så det og likte det!

Jeg likte meg på kutoppen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:34   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi droppet dagshowet, og selv om vi har billetter, skipper vi i kveld også. Det er for sent og slitsomt. Ergerlig med pengene, men det får være.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:14   #83
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi var i parken for 3 år siden, samt nå i starten av juli. Jeg synes det på det jevne hadde tapt seg. Det var nå mye mer skittent, mye mer søppel, mye mer måker (og andre irriterende fugler) og en del ting som trengte bedre vedlikehold. Mange av automatene for å kjøpe drikke rundt om kring var tomme.

Spisestedene synes jeg er direkte dårlig, og samtidig merkelig. Det var vel også flere spisesteder tidligere mener jeg å huske. Det som jeg synes er litt merkelig er at man må på forskjellige steder for å få forskjellige ting. Skulle vi voksne spise pizza var det i hvert fall ikke på menyen noen barnepizzaer så vidt jeg kunne se, samt ikke mulig å få kjøpt pølser på pizzastedet. På vaffelsteder var pannekakene begynt å bli temmelig inntørka når vi var der. Prismessig er det jo heller ikke akkurat billig.

Vi var to dager og ungene likte seg for så vidt. Ingen av dem er spesielt Sabeltann-interessert og vi satset derfor ikke på showene. Ungene syntes heller ikke dyrene var så kjempeinteressant og det var mer karusellene... Det ble mer:
Meg: Se tigeren!
Ungene: Ja, tiger... Skal vi kjøre tømmerrenna en gang til nå?
Tømmerrenna og bob-banen var nok høydepunktet i parken for ungene...

Begynner man for vår del å regne på det med to dager i parken + mat, kjøring+mat, overnatting etc. så begynner det å blir såpass dyrt (er vel opp i mot 10 000 for de dagene, såklart har man da handlet litt andre småting også, men bare overnatting og inngang blir raskt opp i mot 6 000) at jeg lurer på om det ikke er mye annet vi kunne funnet på for ungene i ferien som de hadde syntes var ennå morsommere. Jeg tror i hvert fall våre unger hadde syntes det var morsommere med noen dager på Tusenfryd enn i Dyreparken. Det blir en del stress også når man skal bo 5 stk. på hotell e.l. i noen dager. Riktignok var bassenget på hotellet ganske stor stas for ungene. Det hadde nok vært morsomt for dem å dra i badedelen av parken, men med ei på rett over året også besøkte vi ikke den delen.

Rent folkemessig ble jeg overrasket over hvor lite folk det var der når vi var der nå. Mulig vi var der en uke før det store inntrykket av folk.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:52   #84
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Hvorfor ikke Sommerøya med ei rett over året mrc?
Vår på 15 mnd storkoste seg der!

Det er dyrt ja. Vi spiste mat i Afrika og den var kjempegod! Hadde hørt mye negativt om maten på forhånd og ble positivt overrasket. Enig ang. vedlikeholdet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 19:58   #85
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Maten i parken er ikke så mye å skryte av nei, selve tilbudet og mangelen på sitteplasser - ikke minst, er et stort problem. Men maten i Afrika er slett ikke gal, selv om systemet med veiing osv. er helt på tryne!!

Vi skal på Sabeltann-show i kveld og gleder oss stort, ellers styrer vi glatt unna parken i høysesongen som regel. Men nå er vi jo så heldige å bo i parkens hjemby da, så vi kan jo gå i parken så mye vi vil, hele året!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 20:01   #86
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi kom til ei pizzasjappe som ikke solgte pizza. De hadde ikke flere bunner igjen.


Og jeg må si at ungene mine fikk nesten like mye ut av bondegårdsbesøk her i byen som Dyreparken. Mer stas å holde en kanin enn å se tiger og sjiraff for de.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 20:05   #87
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

:har ikke lest i tråden på lenge men svarer likevel:

Jeg har faktisk mailet til billetservice og det ene og det andre, for å klage på at det ble reklamert på kveldsforestillingen ifjor om at det i år skulle komme ny jubileumsforestilling. Vi var to familier som dro sammen ifjor og i forfjor, og vi hadde elle-melle om vi skulle droppe årets show men bestemte oss for å dra i år også, ettersom de skulle lage ny forestilling. Gjett om jeg ble overrasket da vi skjønte at det var bløff!!! Begrunnelsen jeg fikk på klagemailen var at det måtte være en misforståelse, at det var den nye dag-forestilingen de siktet til. Og jeg var vel ikkemindre skuffet etter å ha sett det nye showet som går på dagtid. Ny klagemail, med svar om at de hadde fått SÅÅ mange positive tilbakemeldinger fra MANGE andre gjester. :jadda: pfordrer flere til å klage litt på dagshowet:

Ellers mener jeg at to dager kan være bra å ha for selv så små barn som 20-måneder gamle jenter, det er et blodpes å rekke "alt" på en dag.

Veldig dårlig! Jeg har også hatt forståelse av at det skulle være nytt show i forbindelse med 20 årsjubileet ...men har den siste tiden skjønt at det dreier seg om at det kommer en ny forestilling, om noen år!!
Men nå har ikke jeg vært på show noen sinne og mannen min var vel det første året de satt i gang, så forhåpentligvis tilfredsstiller forestillingen oss i kveld!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 20:27   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Da er vi akkurat ute av parken, og jeg er glad for at vi har slått fra oss tanken på å dra tilbake om 2 timer. 1 dag holder for oss, selv om det er mye vi ikke har gjort og sett. Det blir nok en stund til neste gang, selv om det er helt ok. Tusenfryd vinner klart hos oss.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:02   #89
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi spiste på brygga i Kjuttaviga. Kjøpte en stor pizza på deling og tok den bare med bort til et ledig bord lengre bort på brygga. Ellers er jeg enig i at maten i Afrika er bedre.

Jeg ble veldig skuffet over jubileumsshowet, og fikk også inntrykket i fjor om et jubileumsshow på kveldstid. Regnet med at Kaptein Sabeltanns 20-årsjubileum skulle feires med mer enn tre sanger og bursdagssangen.

Mine unger liker bedre Dyreparken enn Tusenfryd, men mine liker bedre å se på dyrene og showene enn å kjøre karuseller.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 16:50   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Vi var i parken for 3 år siden, samt nå i starten av juli. Jeg synes det på det jevne hadde tapt seg. Det var nå mye mer skittent, mye mer søppel, mye mer måker (og andre irriterende fugler) og en del ting som trengte bedre vedlikehold. Mange av automatene for å kjøpe drikke rundt om kring var tomme.

Det var ikke vårt inntrykk når vi var der i slutten av juni. Det var ikke noe søppel, ingen irriterende fugler og jeg ble positivt overrasket ettersom jeg er vant til Tusenfryd som virkelig er møkkete og kjipt. Men det har sikkert noe med høy- og lavsesong å gjøre, når vi var der var det lite folk.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

1 dag holder for oss, selv om det er mye vi ikke har gjort og sett. Det blir nok en stund til neste gang, selv om det er helt ok. Tusenfryd vinner klart hos oss.

En dag holdt også lenge for oss, det eneste vi droppet da var de nordiske dyrene. Jeg syns ikke det går an å sammenlikne med Tusenfryd, det er to helt forskjellige opplevelser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:00   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Jeg er enig i at det er to forskjellig opplevelser, men det konkurrerer nå en gang om det samme segmentet. Og for oss funker Tusenfryd atskillig bedre, siden vi er mer glad i rides enn geitekillinger og kaptein S. Reisetiden er heller ikke å forakte, selvsagt, og det faktum at vi kan velge presumptivt lavsesong.

Anyhows, nå er vi jammen ferdige med sånt for en stund. Og neste år: for something completely different.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 18:10   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og for oss funker Tusenfryd atskillig bedre, siden vi er mer glad i rides enn geitekillinger og kaptein S.

Det har nok mye å si ja. Jeg virkelig hater rides, og Tusenfryd er et fryktelig sted å være når man må stå å vente på mann og barn mellom veps, søppel og oppkastende unger.

Vi gjorde oss ferdig med Kaptein Sabeltann etter den ene båtturen, vi likte best jungelløypa og apene vi kunne gå blant. Nå skal det sies at min opplevelse av Dyreparken nok hadde vært veldig anderledes om vi var der i høysesong. Vi har nettopp vært i Legoland Windsor og det var det nærmeste helvete på jord jeg har vært tror jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no