Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-09, 21:56   #21
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ohh, SEIER!

Eller kompromiss, heter det kanskje.

Vi kjøper 1-dagsbillett til mannen og minstesnuppa, og 2-dagers til meg og eldstesnuppa, så kan jeg og hun ha en dag alene i parken mens mannen og minsta bader og fisker krabber.


(Og dere aner ikke hvor sur stemning det har vært i stua siste timen. )

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:03   #22
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ohh, SEIER!

Eller kompromiss, heter det kanskje.

Vi kjøper 1-dagsbillett til mannen og minstesnuppa, og 2-dagers til meg og eldstesnuppa, så kan jeg og hun ha en dag alene i parken mens mannen og minsta bader og fisker krabber.


(Og dere aner ikke hvor sur stemning det har vært i stua siste timen. )

Godt kompromiss.

Kanskje vi sees der da (som om vi hadde kjent hverandre...) det er akkurat samme periode som vi skal dit.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:03   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Du vil ikke angre på at du tar 2 dager der i alle fall, det er heller mannen din som angrer tipper jeg på at han ikke ble med. Jeg prøver og overtale mannen for å ta en tredje dag der, men får han ikke med på den helt, ennå. Men jeg bare kjøpte dag 3 billett når den var gratis når en kjøpte 2-dagers, så tar jeg overtalingen senere. Midt i høysesongen så trenger en også litt bedre tid enn når det ikke er så mye folk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:07   #24
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Dette er en informativ tråd for Dyreparkenfarere, ja. Vi skal dit for første gang med ungene i år. Vi har kjøpt tre-dagers billett.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:10   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Very good! Det beste er om du klarer å forhandle vekk en halv dag til bare deg. Det er klin umulig å ta bilder når man er ansvarlig for unger i tillegg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:13   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Bilder av dyra, tenker du på? Hvis jeg og 4-åringen tar med vogn så er hun ikke så vanskelig å passe.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:22   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Næsj, dyrene? Joda, det er morsomt å øve seg på dem, da. Jeg hadde med telelinsen. Jeg har ikke vogn til Prototypen lenger, men jeg har også egentlig hatt barnefri både lørdag og søndag. Det er heldigvis noen fordeler med å reise med besteforeldre. Jeg tenker egentlig på bilder av oppholdet. Jeg synes det er vanskelig å ta bilder hvis jeg har barneansvar, men når jeg får delegert så går det bra. :hoffotograf:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:24   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ok. Jeg er uansvarlig nok til å kunne konsentrere meg fullt og helt om fotograferingen selv med barneansvar, og det har ikke gått galt enda. :datapunkt:

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:24   #29
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Men sleng inn noen bilder, frøken!

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 28-06-09 kl 22:55.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:54   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ekstraspørsmål!!

Sitter og snakker litt på et annet forum, og har funnet ut at jeg IKKE skal ha med vogn/trille når jeg og 4-åringen skal alene. Kjekt å kunne ta trikk/tog og andre ting uten å måtte ha med seg vogn.

Når vi skal hele familien derimot, må vi ha med vogn til yngstemann. Da tenker jeg at det er like greit å ha med trille i tillegg, fordi 4-åringen vil ofte gjerne sitte i vogna til lillesøstra, og det er visst ikke spesielt god plass for to små rumper der. Og da har vi jo allerede med et forstyrrende vogn-element, så det er jo ikke barebare uansett. Eller skal jeg kanskje bare ta med bæresele, sånn at yngste kan sitte på ryggen hvis eldste vil sitte litt i vogna...

Erfaringer og tips?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 22:58   #31
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Du får låne (leie?) slike traller eller hva-det-nå-heter. Det var mange som hadde slitne unger sittende oppi disse.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:05   #32
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Jeg ville tatt med trille til 4-åringen også. Det er lange avstander, særlig hvis dere ønsker å se endel dyr. Vi var i dyreparken for to år siden med en 1 åring og en 3,5 åring og hadde med to vogner. Den eldste satt oppi ved de lange gåturene, ellers løp hun rundt. Med mindre dere har noe strengt prinsipp om at hun ikke skal bruke vogn, så ville jeg tatt den med her. De små beina blir fort slitne etter 7-8 timers gange.

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:06   #33
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du får låne (leie?) slike traller eller hva-det-nå-heter. Det var mange som hadde slitne unger sittende oppi disse.

Det kan være tomt for slike traller, kommer an på når man ankommer parken... Jeg synes dessuten det er bedre å trille en vogn enn en slik tralle, men det blir jo en veldig subjektiv vurdering

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:06   #34
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ellers kan jeg legge til at det overhodet ikke var behov for assistert befordring for Prototypen (4 år for uinnvidde) i løpet av våre 2 dager. Han satt kun på armen ved et tilfelle av trøstebehov. (Men hvis du vet at hun vanligvis pleier å kuppe vognen til lillesøster så blir det selvfølgelig noe annet.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:10   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ja. Jeg angrer FORTSATT på at jeg ikke kjøpte søskenvogn da hun ble født. Tror zapp er å foretrekke fremfor park-tralle.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:13   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi hadde ikke fått vår fireåring til å sitte i vogn for noen pris og det er derfor litt vanskelig å sette seg inn i. Det jeg har erfart i dyreparken er at det er veldig mye bedre å være der uten enn med vogn eller traller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:21   #37
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi hadde ikke fått vår fireåring til å sitte i vogn for noen pris og det er derfor litt vanskelig å sette seg inn i. Det jeg har erfart i dyreparken er at det er veldig mye bedre å være der uten enn med vogn eller traller.

Men hvis en tar med vogn, så ikke ta med noen dyr vogn du er redd for. Supert å ha med vogn der, selv til snart 4-åring brukte vi det forrige gang vi var der, men vi kunne fint sette igjen vogna f.eks. i ene enden når vi tok Sabeltannskuta, og gå og hente den igjen en time senere. Helt utrolig, men det er aldri noe som blir tatt der. Vi passet selvfølgelig på å ikke ha noe verdisaker i vogna.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:23   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Bugaboo eller en 10 år gammel Emmaljunga.


Da tror jeg nesten at jeg risikerer Buggisen, altså.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:25   #39
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bugaboo eller en 10 år gammel Emmaljunga.


Da tror jeg nesten at jeg risikerer Buggisen, altså.

Men du får ikke med vogna på båten, og må sette den igjen om dere skal ta den. Og den båten er absolutt verdt en tur for hele familien, selv om de ikke er så opptatt av Sabeltann.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 23:27   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hvis en tar med vogn, så ikke ta med noen dyr vogn du er redd for. Supert å ha med vogn der, selv til snart 4-åring brukte vi det forrige gang vi var der, men vi kunne fint sette igjen vogna f.eks. i ene enden når vi tok Sabeltannskuta, og gå og hente den igjen en time senere. Helt utrolig, men det er aldri noe som blir tatt der. Vi passet selvfølgelig på å ikke ha noe verdisaker i vogna.

Kremt.. det blir tatt ting i Dyreparken altså. Jeg hadde ikke satt fra meg en vogn der hvis ikke det hadde vært ei vogn som likevel var moden for søpla. Jeg tror kanskje det med hvor supert det er med vogn har med hvilket forhold man har til vogner. Jeg syntes det kompliserte hele dyreparkoppholdet og jeg irriterte meg over de stedene hvor vogna bare var til bry. I år skal vi der med fireåringen og syvåringen og jeg priser meg lykkelig for å slippe vogn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no