Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dyreparken i Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-09, 21:10   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Dyreparken i Kristiansand

Vi skal til Dyreparken i Kristiansand om 1-2 uker, og jeg mener vi trenger 2 dager, mens mannen mener det er nok med 1. Det ser ut som jeg taper den diskusjonen, så da må det planlegges.

HVA bør vi gjøre? Jentene er 4 og snart 2 år, og overhodet ikke opptatt av Kaptein Sabeltann. Kardemomme By derimot har vi snakket om lenge at vi skal dra til, så det er det eneste jeg tenker at vi MÅ.

Har hørt tidligere anbefalinger om showet med Kristian And, men det går ikke den uka vi kommer til å dra dit.

Hvordan er f.eks Kutoppen?

Skjer det noe annet på Sommerøya enn bading? (Vi skal ikke bade, og da er det vel ikke noe vits i å gå bort dit engang?)

Har noen hatt med små barn i Tømmerrenna? Jeg ser for meg at hun på snart 2 ville elsket en tur i den, og selvsagt er det greit å ha et "alibi" med seg når en som voksen blir nødt til å ta den alene, i og med 4-åringen garantert kommer til å nekte. Men 2-åringen kan kanskje være for lita?

Ellers tar jeg gjerne imot alt av tips.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:14   #2
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Nå er det maaaaange år siden jeg var i dyreparken og det fantes ikke halvparten av det som finnes nå, men selv da var en dag for lite så jeg ville prøvd å overtalt mannen til en dag til!

Ellers så får andre svare på hva man må få med seg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:15   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Kutoppen var gøy! Traktorkjøring og husdyr. Dukketeater på låven.

Sommerøya er bare bading og hoppeslott. Vi har aldri vært innom. (I år bodde vi på Quality på andre siden av veien med badebasseng i hagen, så det holdt lenge.)

Jeg ville ikke tatt med Prototypen da han var 2-åring i frykt for livslang traumatisering. Prototypen tålte det, men ville ikke flere ganger. Favorittene hans var traktorkjøring, bilkjøring, løver/tiger, tog i Afrika og trikken i Kardemomme by. Vi er der alltid 2 dager (siden lenge før vi fikk barn) - da er vi der fra rundt lunsj på dag 1 og drar igjen etter lunsj (nærere kl. 14 i dag) på dag 2. Parken åpnet kl. 10 og stengte kl. 19 da vi var der i helgen - vi var i parken fra 12-19 på lørdag og 10-14 på søndag.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:15   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Da må jeg legge til et spørsmål. Går det an å kjøpe "dag 2-billett" i det man drar?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:16   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Tømmerenna kan du godt ta med 2-åringen - så lenge barn er med voksne er det sjelden jeg har sett de nekte noen; unger på bare måneder har jeg sett være med der - selv om jeg kanskje ikke hadde gjort akkurat det selv!

Kutoppen er så nytt at vi ikke har rukket å besøke det enda, har holdt oss unna åpning og slike ting, siden det er så tjåka fullt med folk da og vi bor jo her nede! Men det skal visst være veldig gøy med gården og show ++

Sommerøya er mest bading ja - og skuta til Sabeltann kjører forbi der, men det er vel det. Mellom Sabeltanns rike og Kardemomme By ligger det et lite tivoli, på vei mot Sommerøya, der det er en del karuseller for de minste etc. - kan være greit å stikke innom. Ellers er det mating i Nordisk Villmark hver dag kl. 13 og det er også morsomt å være med på, hvis man vil se ulv, gaupe, djerv mm. Da forteller de om dyrene etterhvert som de mater dem - går ei runde. Tja, ellers er det jo mye dyr da. Og bob-banen, den må dere prøve, det synes sikkert ungene er gøy!!

Jeg anbefaler også to dager, absolutt!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:16   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Ok, men det er lekeplass like ved tømmerrenna, sånn at jeg og mannen får hver vår tur mens den andre leker?

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:18   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ok, men det er lekeplass like ved tømmerrenna, sånn at jeg og mannen får hver vår tur mens den andre leker?

Jada, du har et lite Afrika - hvor man kan gå inn til dyr (geiter, høns, hengebuksvin m.fl), leke i sanden eller kjøre med toget som går der, Manyattan! Litt lenger bort har man jo Gumpeland, eller hoppeslottet mm. ved Vaffelstua.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:18   #8
Trollet
Aktiv
 
Trollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 266
Trollet er litt kulTrollet er litt kul
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi var avhengige av 2 dager i parken for å rekke over.
Men da brukte vi den ene dagen kun hos Sabeltann. Den andre dagen gikk vi rundt og så på dyrene og resten av parken (junior var ikke såveldig intressert i kardemommeby).
Jeg vil absolutt anbefale 2 dager! (har ikke vært på kutoppen).

Trollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:20   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Det er ingen lekeplasser i umiddelbar nærhet til tømmerrenna, såvidt jeg kan huske.

Det måtte forresten heftige overtalelser til for å få Prototypen til å dra med Grevinnen for å bekjempe Kaptein Sabeltann. Det ligger ikke an til noen Kabelsatanpsykose her i huset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:22   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi brukte dag 1 til å gå over hele, og dag 2 til å gå tilbake til det som var mest populært på dag 1.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:23   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Men siden du var der i går og jeg for 10 år siden, stemmer sikkert din hukommelse.

Det blir vel helst til at jeg undertrykker lysten til å ta tømmerrenna og lar det være.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:25   #12
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi har alltid to dager i Dyreparken. På den måten kan vi la barna styre løpet selv, og vi slipper stresset om alt vi vil se og at vi bør haste videre.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:31   #13
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi var der 3 dager første gang og bare 1 dag andre gang. Første gangen trengte vi flere og kunne godt ha vært lenger, for en hadde følelsen av å skulle rekke over ting.

Første dagen kjørte vi stort sett trikken i kardemomme by. Det å ha tid til å ikke haste videre men la ungene få gjøre det de synes er morsomt er verdifullt. I fjor var vi innom på vei til Danmark, og en dag i parken var lite selv om hun godt husket fra året før.

I år bruker vi flere dager i Kristiansand, og kjøper årskort og blir da innom når det passer oss og så lenge det passer oss.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:36   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men siden du var der i går og jeg for 10 år siden, stemmer sikkert din hukommelse.

Det blir vel helst til at jeg undertrykker lysten til å ta tømmerrenna og lar det være.

Jo, lille Afrika er i nokså umiddelbar nærhet til Tømmerrenna og kan fint brukes til å fylle tiden mens andre tar Tømmerrenna! Det er ingen lekeplass som sådan, men grei "underholdning" for den som venter!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:36   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Nå trenger ikke flere å si at vi bør ha 2 dager, for det er visst helt totalt uaktuelt. (Ikke sur på dere, men mannen.)

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:38   #16
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Afrika ligger kanskje 100 meter fra der man kommer ut fra tømmerrenna.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:51   #17
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Vi brukte dag 1 på å gå oss vill og å rekke noen av attraksjonene, dag 2 på å gå oss vill og se på dyrene, og dag 3 på å se på dyrene og leke på lekeplassene. Husk kart!!

Hvis dere skal ta Tømmerrenna, anbefaler jeg at dere gjør det så tidlig som mulig. Dyrene er det jo som regel ikke til. Kardemomme by er fantastisk hyggelig. Der er det også bakeri og pølsekiosk.

Husk å gå i apeskogen, og hilse på lemurene! (Ikke fysisk hilse, men likevel..)

Den afrikanske buffet-restauranten har kjedelige hamburgere, men også veldig gode afrikanske gryteretter (sterke!).

Èn dag i Dyreparken høres ut som en oppskrift på utmattelse, men mannen din om det.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:51   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nå trenger ikke flere å si at vi bør ha 2 dager, for det er visst helt totalt uaktuelt. (Ikke sur på dere, men mannen.)

Uuuups! Jeg postet før jeg så det siste innlegget ditt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:54   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Èn dag i Dyreparken høres ut som en oppskrift på utmattelse, men mannen din om det.

Og argumentene hans er så høl i hodet at du ikke vil tro det engang! Han argumenterer egentlig for to dager, bare skjønner det ikke sjøl. "Alt for mange inntrykk for ungene" "ferien skal jo ikke bare være stress" osv.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-09, 21:55   #20
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dyreparken i Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Og argumentene hans er så høl i hodet at du ikke vil tro det engang! Han argumenterer egentlig for to dager, bare skjønner det ikke sjøl. "Alt for mange inntrykk for ungene" "ferien skal jo ikke bare være stress" osv.

Ja nettopp! To dager i dyreparken, en eller to dager på en strand eller noe sånt. Eller rett og slett bare hjem og slappe av og snakke om alt man har opplevd!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no