Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-09, 18:41   #1
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Vi har en plan om å bruke teltet litt nå i juli - vi skal tråkle oss ned kysten av Norge fra Trøndelag og nedover. Når vi kommer til Stavanger/Sandnes-området vil vi slå opp teltet og bli noen netter.
Finnes det ok campingplasser med bra sanitærbygg, og der det er fint for ungene i disse områdene? Altså rent og pent, med leikeplass og fint sanitæranlegg...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 19:29   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Eg veit ikkje om nokon sjølv,men du kan sjå på denne sida her og få opp alle campingplasser i det området og sjekke ut kvar og ein plass.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 20:00   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

I/utenfor Kristiansand ligger Hamresanden. Den skal være veldig flott. Vær obs på at ved innkjøringen til Hamresanden ligger Hamre familiecamping. Det er ikke samme greiene, men helt greit likevel. Vi tok nemlig feil da vi kom frem sent på kvelden.

Stavanger/Sandnes har vi ikke prøvd; vi endte med å bo hos venner i stedet for på campingplass.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 20:19   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Hva vil dere i Stavangerområdet? Vil dere bo så sentralt som mulig? I så fall er Mosvangen sentralt. Jeg vet ingen ting om standarden på campingen der, men det ligger nært byen og det er ganske så fint ved Mosvannet. Det er i overkommelig gangavstand til sentrum.

Det finnes campinger nær stranda ute på Sola og Ølberg. Jeg vet ingen ting om standarden på campingplassene der, men beliggenheten er flott ved sjø og strand, men det kan være ganske vindfullt og det er ikke sentralt i forhold til byene. Det er camping i Sandnes også, men jeg sier bare.. (Sandnesfolk lukk ørene).. Sandnes er ikke et feriested!

På Sørlandet hadde jeg definitivt valgt camping ved sjøen. Jeg hadde ikke valgt innland eller fjord. Hamsesanden har god standard, men med all respekt.. Det er ikke ved sjøen og stranda der er en fjordstrand. Fordelen er at den er nær Dyreparken. Åros camping i Søgne, Skottevig og andre campinger ved sjøen ligger mye penere til, men jeg har aldri campet der heller, bare vært der uten å overnatte.

Et sted som er både vakkert og familievennlig er Sjøsanden i Mandal. Det er bare 40 minutter unna Kristiansand (50min. til Dyreparken). Der er det vannrutsjebane og fin strand og gangavstand til sentrum. Der ligger campingen godt i ly for vær og vind. Tidligere har det vært en del bråk, men unngår man skalldyrfestivalen så tror jeg det er OK.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 22:04   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I/utenfor Kristiansand ligger Hamresanden. Den skal være veldig flott. Vær obs på at ved innkjøringen til Hamresanden ligger Hamre familiecamping. Det er ikke samme greiene, men helt greit likevel. Vi tok nemlig feil da vi kom frem sent på kvelden.

Mener du at vi skal styre unna Hamre familicamping, og at den andre er bedre når vi skal dit?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:34   #6
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Jaja, da har vi teltcampet i Kongeparken camping i Ålgård og Hamresanden i Kristiansand

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 15:47   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Hvordan var de? Familievennlige? Fine servicebygg? Gode familierom? Ro om kveldene? Gode lekeplasser?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:48   #8
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I/utenfor Kristiansand ligger Hamresanden. Den skal være veldig flott. Vær obs på at ved innkjøringen til Hamresanden ligger Hamre familiecamping. Det er ikke samme greiene, men helt greit likevel. Vi tok nemlig feil da vi kom frem sent på kvelden.

Stavanger/Sandnes har vi ikke prøvd; vi endte med å bo hos venner i stedet for på campingplass.

Kan signere alt dette

Men det er helt greit på Hamre. Sanitære anlegget var fint og ble ofte rengjort! Lett å få strøm til teltet også hvis det skulle være et ønske.

Fin lekeplass, hoppeslott, fint sanitæranlegg som nevnt, ok ro om kvelden. Ikke verre enn andre campingplasser. Det gikk an å leie traktor til å kjøre rundt i. (for barn altså) Kostet 5 kr for hele oppholdet. Populært!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 19:46   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Hamresanden camping er bedre enn Hamre familiecamping ja - beste sted for camping her!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 23:14   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Sjøsanden Camping i Mandal er nydelig!
Ellers er Skottevig fantastisk flott, men den er kristen og har(hadde) et stort telt/hall hvor det var møter. Vi merket ikke noe til det, men det var mange mennesker der. Og det er ikke lov til å drikke alkohol.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 09:41   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Jeg kan i alle fall ikke anbefale Hamre familiecamping. Vi skulle egentlig bodd på Hamre, men der var de så uorganisert med plasser til vogn at de ikke visste hva som var ledig engang og en måtte gå rundt og lete selv. Alt var bare gjørmedam etter min mening og vi dro til Hamre familiecamping isteden. Der får en i alle fall tildelt plass av en plasserer, men sanitæranlegget der er elendig og slitt. Nå trenger ikke vi det noe særlig siden vi har campingvogn heldigvis. Dårlig rengjøring der også. Lekeplassen var grei og ungene likte den. Veldig praktisk at det ligger en Kiwi butikk som nærmeste nabo utenfor campingen. Synes de har overpriset seg helt i forhold til standaren og det var dyrt og bo der. I tillegg var mange av plassene trange og vanskelige og komme til med vogn og bil, men bare en endelig fikk kommet seg på plass så var det greit, det var jo de som jobbet der sitt problem å skulle få oss ut igjen når vi skulle reise.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 12:56   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I tillegg var mange av plassene trange og vanskelige og komme til med vogn og bil, men bare en endelig fikk kommet seg på plass så var det greit, det var jo de som jobbet der sitt problem å skulle få oss ut igjen når vi skulle reise.

Kan signere denne, vi har så stort telt at det ikke var plass til bil på campingen vår, ellers synes jeg sanitære anlegget var helt ok, spes toalettene, dusjene var eldre, men alt var veldig rent. Det var rengjørere der hele tiden. Det var plassanvisere der også.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:22   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Men altså... Når man først velger Sørlandet som feriemål. Hvorfor velge en camping som ligger langt inne i en døll fjord like ved en flyplass når det finnes så ufattelig mange andre nydelige steder ute ved sjøen?

Jeg har mang en gang undret meg over at Hamresanden og området der har så mange turister. Jeg kan skjønne det om anlegget er bra og beliggenhet i forhold til Dyreparken er jo fin, men ellers er jo stedet utrolig kjipt til sørlandet å være.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:54   #14
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså... Når man først velger Sørlandet som feriemål. Hvorfor velge en camping som ligger langt inne i en døll fjord like ved en flyplass når det finnes så ufattelig mange andre nydelige steder ute ved sjøen?

Jeg har mang en gang undret meg over at Hamresanden og området der har så mange turister. Jeg kan skjønne det om anlegget er bra og beliggenhet i forhold til Dyreparken er jo fin, men ellers er jo stedet utrolig kjipt til sørlandet å være.

Kanskje mest fordi vi reiste til sørlandet pga Dyreparken, så vi fikk ikke tid til å utforske området rundt engang!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 15:56   #15
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men altså... Når man først velger Sørlandet som feriemål. Hvorfor velge en camping som ligger langt inne i en døll fjord like ved en flyplass når det finnes så ufattelig mange andre nydelige steder ute ved sjøen?

Jeg har mang en gang undret meg over at Hamresanden og området der har så mange turister. Jeg kan skjønne det om anlegget er bra og beliggenhet i forhold til Dyreparken er jo fin, men ellers er jo stedet utrolig kjipt til sørlandet å være.

Vel, jeg har sjekket (på nett) etter campingplasser i regionen der, og finner veldig få som ser ut som om de har plass til telt iallfall.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 16:32   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Campingplass ved Stavanger/Sandnes og Kristiansand

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vel, jeg har sjekket (på nett) etter campingplasser i regionen der, og finner veldig få som ser ut som om de har plass til telt iallfall.

Roligheden og Åros har i alle fall teltmulighet. Det samme skal Krs. feriesenter (sikkert alkoholfritt) og Skottevig. Er man villig til å kjøre litt lenger fra dyreparken er det mange andre muligheter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no