Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan henger dere opp pakker på kalenderen?
Alle pakkene fra 1.desember 61 73,49%
Ny pakke henges opp hver dag 10 12,05%
Bruker kjøpekalender hvor alle gavene ligger i fra 1.desember 3 3,61%
Bruker ikke adventskalender 2 2,41%
Annet 7 8,43%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 08:51   #41
Shannon
Fullverdig medlem
 
Shannon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 79
Shannon er litt kul
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Har ikke adventskalender med pakker. Synes det er en uting i grunn. Det blir jo veldig mange gaver tilsammen med de på julaften.

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:22   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Nå har jeg kjøpt en Alveslottpakke, så da blir det all in på Tara også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:35   #43
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Her er det alle på en gang.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:37   #44
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Jeg tenkte å henge røde papirhjerter på alle dagene og skrive på hvor jeg gjemmer den gaven som er for den dagen.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:02   #45
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

I utgangspunktet vil jeg ha alle på en gang.

Men jeg tenker jeg ikke klarer det, så de blir hengt opp underveis.

Samme her.

I år skal vi ikke ha gavekalender, det ble så mye mas i fjor, og ungene var ofte misfornøyd med innholdet. Da er det på tide å bremse, synes jeg. De får barneTV kalender i stedenfor.

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003


Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 18:10   #46
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Henger opp alle på en gang.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:49   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Svigermor laget en alldeles fantasktisk kalender til snuppa i fjor. Den har 24 ringer på seg som det går an å feste gaver på, men den har også en stor pose/gavesekk midt på. Nå som snuppa er så liten, så putter vi en og en gave oppi sekken. Det gjorde vi i fjor og gjør nok det samme i år.

Vi har en liten skøyer, så hun kom garantert til å åpne litt flere presanger enn hun egentlig får lov til hvis alle hadde hengt der hele tiden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 20:14   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Her henges alle de små opp, de større står høyt oppe i vinduet over trappa med tall på. 72 pakker

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:44   #49
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En og en gave på adventskalenderen eller alle på en gang?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Pleier å henge opp alle samtidig. Men jeg har ikke tenkt på hvordan jeg skal lage kalenderen i år, så foreløpig ser det ut til at det henges opp en og en. Jeg trenger fortsatt tips til hvordan jeg skal lage en kalender hvor det helst skal være plass til 48 pakker. Samle rotet på en plass liksom.

Jeg har en kalender hvor nissene er malt på en treplate. Det er slått inn spiker og skrevet inn tall, men det er ikke plass til alle gavene. I fjor hang jeg opp en gardinstang hvor jeg hang alle gavene på, i lang hyssing. Alle pakkene hadde tall på seg, og jeg kunne endre på aktiviteter og sånt dersom det ikke passet, ved å flytte rundt på gavene.

Sånn blir det i år også.

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Alle pakkane opp til 1.desember. Og det minner meg om at eg snart må slutte med å vere fornøgd med å ha fått alle kalendargåvene i hus, og heller byrje å pakke dei inn. 48 små gåver skal pakkast inn, og natt til 1.desember brukar å vere lang og strevsom.... Tenkte eg skulle unngå det i år. *optimist*

Jeg må ha alt klart før den 30. Da skal jeg ha julebord her så natten skal brukes til noe annet enn julekalender.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no