Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

SAS - risikosport, eller løser det seg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-22, 14:55   #381
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Da var det vel ikke streik? Det er spesielle regler for reiseforsikring da. Under pandemien da det også var hauger av kanselleringer, fikk man dekket alt.

Sant, pandemi og ikke streik.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 15:30   #382
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Den ene av våre 4 flyvninger ble kansellert på torsdag. Vi kansellerte resten torsdag kveld og sendte inn refusjonskrav, i dag tidlig var pengene på konto.
Sånn til info, om noen skulle lure på det samme. Der synes jeg de var raske.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 15:40   #383
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Den ene av våre 4 flyvninger ble kansellert på torsdag. Vi kansellerte resten torsdag kveld og sendte inn refusjonskrav, i dag tidlig var pengene på konto.
Sånn til info, om noen skulle lure på det samme. Der synes jeg de var raske.

Var dette bare refusjon av billetten eller også kompensasjon?

Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 15:42   #384
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Den ene av våre 4 flyvninger ble kansellert på torsdag. Vi kansellerte resten torsdag kveld og sendte inn refusjonskrav, i dag tidlig var pengene på konto.
Sånn til info, om noen skulle lure på det samme. Der synes jeg de var raske.

Så rart! Vi har bedt om det, men ikke mottatt noe ennå. Først etter første kansellering 6.7 og innsendt siste i dag for kansellering i går.

Sendte dere krav via Min bestilling? Fikk du da også standard kompensasjon etter EU reglementet i tillegg til billettutgiftene? Jeg sendte inn via Forbrukerrådet som sendte oss inn til SAS sin hjemmeside. Der er det egen refusjonsskjema.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 16:37   #385
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Vi fikk en flyreise kansellert av Flyr 23.juni, har sendt inn refusjonskrav for lenge siden, men vi har ikke mottatt noe ennå…

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 16:42   #386
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Ving brukte fem dager på å tilbakebetale pengene for flybillett hos oss. Det tok imidlertid noen dager før jeg så det, da jeg hadde glemt at jeg hadde betalt med kredittkort og pengene var returnert til denne kontoen.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 17:16   #387
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Var dette bare refusjon av billetten eller også kompensasjon?

Bare refusjon, kompensasjonskravet kunne ikke sendes inn før etter reisen skulle ha vært. Vi sendte inn det på søndag, spent på hvor lang tid det tar.

Izzicreo, det var mannen som gjorde det, men han sa at det var via sas sine sider, tok kompensasjonskravet separat.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 18:32   #388
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Ah, skjønner, dharma. Det er kanskje slik vi burde ha gjort det også...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 19:34   #389
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Kan man få kompensasjon hvis man aldri fikk reist? Vi skulle vært hos svigers denne uken, men flyet opp ble selvsagt kansellert, så vi ble hjemme i stedet og håper på en tur opp senere i høst. Kjipt, selvsagt, men på den andre siden har værgudene virkelig slått til og kompensert oss med fint vær her sørpå. Der oppe pøsregner det med en temperatur rundt ti grader. Aldri så galt, etc.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 19:53   #390
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kan man få kompensasjon hvis man aldri fikk reist? Vi skulle vært hos svigers denne uken, men flyet opp ble selvsagt kansellert, så vi ble hjemme i stedet og håper på en tur opp senere i høst. Kjipt, selvsagt, men på den andre siden har værgudene virkelig slått til og kompensert oss med fint vær her sørpå. Der oppe pøsregner det med en temperatur rundt ti grader. Aldri så galt, etc.

Ja, da har du antakelig krav på standard kompensasjon. Beløpet avgjøres utifra lengde på reise. Gå inn på Forbrukerrådet sine sider og så har de en egen kalkulator du kan bruke. Har du krav på EUs standard kompensasjon, så kan de rute deg videre til flyselskapets skjemaside.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 19:59   #391
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Jepp, det har du krav på. Det er vel 250 euro per pers.

Jeg har dog til gode å se noen få kompensasjonen utbetalt i denne streikerunden enda.

Da foreldrene mines fly ble kansellert under teknikerstreiken, så ga Widerøe beskjed om 10 ukers behandlingstid for kompensasjon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 20:01   #392
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kan man få kompensasjon hvis man aldri fikk reist? Vi skulle vært hos svigers denne uken, men flyet opp ble selvsagt kansellert, så vi ble hjemme i stedet og håper på en tur opp senere i høst. Kjipt, selvsagt, men på den andre siden har værgudene virkelig slått til og kompensert oss med fint vær her sørpå. Der oppe pøsregner det med en temperatur rundt ti grader. Aldri så galt, etc.

Jeg ville i hvert fall søkt. Hvem er det som skal verdsette hvor viktig et besøk hos svigers er?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 20:11   #393
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Vi har flyvning fra Oslo til Trondheim med sas på torsdag, og på sas-appen står det foreløpig at den går som normalt.

Kan dere hjelpe meg å tolke denne sms? Er det kun til info? Skal vi gjøre noe?

Important information regarding your SAS flight

Dear Traveler,
Members of SAS Scandinavia pilot unions have been called on strike. SAS is striving to reach a solution as quickly as possible to prevent additional inconveniences for travelers.

SAS is taking precautionary measures to support customers whose flights may be impacted by a potential strike, and therefore offer you a rebooking option free of charge to another SAS flight.

If you have done your booking on SAS website, app or call centers, read more here (Link: Travel and Service Updates | SAS
If you have booked through a travel agent, please contact them for further assistance

We truly apologize for the inconvenience this will cause you.

Best regards, SAS

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 20:16   #394
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Pasta: Du kan rebooke til annen flight uten ekstra kostnad. Kanskje SAS dermed mener ditt opprinnelige fly kan bli kansellert? Men det var ikke lett å skjønne om dere må eller ei.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 20:54   #395
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Pasta: det er en standardmelding de har sendt ut under streiken, så de som vil booke om tidlig kan gjøre det. Man får ny melding når avgangen faktisk blir kansellert. Kan f.eks være for sånne som meg, som kjøpte billett med annet selskap lenge før avgangen min faktisk ble kansellert.

Nå er streiken over uansett, så vil tro de er i normal gjenge igjen på torsdag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 21:11   #396
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Da er det enighet! Håper avtalen er god for de ansatte

Jeg har nå sendt inn krav om refusjon av billettutgiftene via Mine sider hos SAS, og så bare skrev jeg svar på mailen jeg har fått ifm kravet jeg har sendt tidligere at det da kun gjelder EUs standard kompensasjon. Mulig det blir rot hos dem, men det er søren meg ikke lagt opp til enkel saksgang i utgangspunktet...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 21:16   #397
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Og leste at alle de permitterte pilotene skulle få tilbake jobber i SAS (dersom jeg leste riktig). Håper de kom frem til en avtale de kan leve med i lang tid fremover.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 21:28   #398
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Og leste at alle de permitterte pilotene skulle få tilbake jobber i SAS (dersom jeg leste riktig). Håper de kom frem til en avtale de kan leve med i lang tid fremover.

Det håper jeg og. Opprinnelig krav fra SAS om ingen reforhandling (og dermed streikerett) de neste 10 årene hørtes helt vilt ut. Såvidt jeg skjønner ble det fem, og det er ganske lenge. Blir spennende å skjønne mer av hva de har landet, dette her vært en heftig konflikt.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-22, 23:45   #399
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det håper jeg og. Opprinnelig krav fra SAS om ingen reforhandling (og dermed streikerett) de neste 10 årene hørtes helt vilt ut. Såvidt jeg skjønner ble det fem, og det er ganske lenge. Blir spennende å skjønne mer av hva de har landet, dette her vært en heftig konflikt.

Ja, 5 er mer enn lenge nok. Håper pilotene fikk innfridd mange krav.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-22, 02:11   #400
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SAS - risikosport, eller løser det seg?

Ble streiken avblåst? Går fly (innenlands) som normalt på onsdag, hvordan finner man ut det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no