Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-15, 09:25   #21
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Mannen har kjøpt lilla lys/servietter etc, selv om vi har masse i julekassen på loftet. Kalendergaver tar vi annethvert år, i år gjør han det, har visst kjøpt. Pakke gjør vi sammen natten før. Skal feire desemberbarnet første helgen i desember, da må gavene som skal vestover være kjøpt. Goood tid!! Har ellers en plan for julekortene, tror jeg, samt noen julegaver i hodet mitt. Til meg å være er jeg skandaløst tidlig ute!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:27   #22
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg er såvidt i gang, har kjøpt et par julegaver og planlagt noen fler. Adventskalender(e) er kjøpt inn - Ville ønsket seg Lego Friends, og mannen får Lego StarWars. Det meste annet blir utsatt til vi er ferdige med konserter og bursdagsfeiringer om et par uker.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:31   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Legokalendere, tre stk - check
Adventslys med nr - check
4 julegaver (av ørten) - check
Kåll på hvor utelysene er - check, om de virker - usikkert
Bakt pepperkaker 2 ganger - check
Spist alle pepperkakene vi bakte - check
Strikker diverse ting og tang til julemarked - underveis, er vel ca. halvveis i produksjonen
4 lilla adventslys - ikke enda
Pyntet til advent - for tidlig
Resten av julegavene - ikke enda
Julemusikk - ikke enda

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:43   #24
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg er i generell fornektelse over at det i det hele tatt er november, for ikke å snakke om slutten av november, men nå har jeg da i det minste kjøpt gave til mannen og dessuten bestilt julekort. Og ungegavene er også sånn noenlunde på stell. Dere skal se det blir jul i år også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 09:46   #25
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Hm? Jul? Er det ikke november, da.

Vi har snakket om ønskelister. Kalenderne er i hus. Og vi har funnet ut sånn ca. hvor mange vi blir på julaften. Jeg skal nok klare å spa opp en adventsstake til søndag. Ellers kan resten vente til desember.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 10:36   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Slapp av, det er flere uker til jul. Men ja, jeg innser at jeg må begynne å tenke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:17   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg har kjøpt adventsstake.

Og det var omtrent så langt som jeg hadde kommet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:29   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har kjøpt adventsstake.

Og det var omtrent så langt som jeg hadde kommet.

Adventsstake har jeg også faktisk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:32   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Juleforberedelser?

Jeg har fått sjokoladekalendere fra Lindt i hus og så er pakkekalenderen halvveis ferdig pakket. That's it. Jeg er troende til å gi ungene beskjed om at den ikke blir ferdigpakket før 3. desember.

Ja, og så har jeg bestilt noen julegaver på nett. Ferdig innpakka, levert på døra .

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:32   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg har kjøpt to gaver, bestilt to gaver og ... vel, det er det hele. Mamma etterlyser julegaveønsker, men har ikke kommet så langt at jeg har tenkt i de baner ennå. Ellers har jeg gjort null og niks.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 11:46   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Du har pakkekalender, Cuya. Da er way beyond mitt nivå i hvertfall. Men - jeg er hjemme med sykt barn og har planlagt date med nettbutikker etterpå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-15, 23:56   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Fordelen med mange barn er at ingen ser at ikke alle pakkene henger der 1. desember. Ingen ser om det henger 47 eller 72. Enda enklere med fire!

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 00:07   #33
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg er historisk tidlig ute, og har kjøpt gaver til alle ungene, mannen har kjøpt adventskalender til de eldste og jeg har bestilt til yngste. Jeg veit vi har lilla lys. Jeg tror vi har nisseluer, så vi får tatt bilde til julekort. I helga, kanskje.

Resten av gavene skal handles inn første undervisningsfrie dag etter lønning, nærmere bestemt 17.12. (Historisk tidlig, det også.) Andre juleforberedelser begynner vi med etter karakteroppgjøret, som også er rundt da. 5-6 dager holder lenge. Hvis jeg får klemt inn blir det pepperkakebaking av ferdigdeig ei helg før det - eller etter. Årner sæ.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 00:08   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg skal støpe meg adventsfat. Jeg støper opp noen når jeg først spretter en sekk og gir bort til folket på jobb. Så da må jeg kjøpe litt granbar, hvite lys og kongler. - check - ferdig tenkt, må bare gjøres.

Kjøpt noen julegaver og vet hva jeg skal kjøpe til resterende så da må det bare gjøres, men det er 4 uker til jul. Bestilt noe på nett, levert hjem på døra.

Bakedag er satt av med søster'n, den dagen pleier å være effektiv.

Julekort utgår.
Rundvask av hus utgår.

Julekalender - 4 gaver til hver av ungene - får kun pakke lørdag og lille julaften. Ellers har de Flax-kalender og ulike mini-kalender hver.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:15   #35
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Hah! Kjøpte adventskalender til ungene igår, en pakke med lilla lys og en ny adventsstake. En uke før tiden. Julegaver er jeg ikke i modus for å tenke på enda.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 08:25   #36
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Jeg er kanskje mer her ja, stress og oppkjøring forsinket den planlagt tidlige oppstarten. På den andre siden, nå har jeg bil så jeg kan fyke ut og fikse ting fort. Jeg har kjøpt kalendere til jentene (Frost, med ting/figurer), og juleantrekk til dem. Det er vel det. Skal prøve å fikse julekort i kveld, kalender tror jeg faktisk ikke vi får til i år, men får se. Legger listen så lavt jeg kan. Voksne i familien får nok jevnt over "rettferdige gaver" i år, Flyktningehjelpen e.l., så det er mest unger vi skal kjøpe til. Vi har pinnekjøtt, da!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 09:27   #37
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Kjøpte jo faktisk julekjole til mellomste her på lørdag, vi så på, prøvde og forkastet ca førti kjoler før den rette dukket opp på Vila. Gjenstår å prøve minste sin kjole på henne, håper den passer, den er så søt. Er det innafor med hvite pensko i julen?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 09:49   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Kan vel bruke hvilken farge man vil på skoene?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:16   #39
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Sko i julen er ikke tema her i gården heldigvis - ellers er det vel likegyldig hva slags farge det er på skoene??

Og kalender - i boks. Ferdigkjøpt, enkel sak.

Og...hvor mange menn driver og suller med pakkekalendere forresten nå i disse dager?

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:30   #40
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden for oss som er litt tregere i oppstart

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Sko i julen er ikke tema her i gården heldigvis - ellers er det vel likegyldig hva slags farge det er på skoene??

Og kalender - i boks. Ferdigkjøpt, enkel sak.

Og...hvor mange menn driver og suller med pakkekalendere forresten nå i disse dager?

Jeg har en sånn. Hadde det vært utelukkende opp til meg, hadde vi nok vært over i ferdigkjøpt for lenge siden. Han elsker tradisjoner. Man slutter ikke med tradisjoner.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no