Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Amadeus Dyrepark

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 08:03   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Hm. Jeg satt igjen med vond følelse i magen da jeg var der for et par år siden.
.

Jeg skjønner hva du mener vi var der for noen uker siden. Greit nok at det var gøy å mate dyrene, men var det bra for dyrene? Flere av dem som struts, emu og Zebra tror jeg kjapt kunne bitt en liten barnehånd og burde ikke håndmates. Iallefall ikke uten overvåking. Zebraene overasket meg med hvor anderledes de spiste en hester og esler, som jo forsiktig bruker mulen. Zebraene glefset jo med tennene.

Kaninene var tristest. Unge kaniner i bur, ble løftet klappet og noen ganger herjet med. Ikke en ansvarlig person i nærheten. Jeg så voksne løfte dem etter ørene. Likeledes hos gjeitene. Unger som sprang etter killingene, og utslitte små killinger som ikke fikk være i fred. Inngangen til geitene hadde heller ikke "sluse" og en relativ stor geit stod klar til å stikke ut. Det hadde bare tatt en person som ikke lukket porten eller som ble usikker på den pågående adferden.

Lekeapparatene nederst i parken var også veldig pussig. Dette kan da ikke være godkjent til komersiell bruk. Dette var hagehusker og så vel spinkle ut.

Vi drar nok ikke tilbake dit.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 20:13   #22
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Flere av dem som struts, emu og Zebra tror jeg kjapt kunne bitt en liten barnehånd og burde ikke håndmates.

Her bør man jo selv ta sine forhåndsregler. Vårt barn fikk av oss beskjed om å kaste maten inn til dyrene, ikke håndmate.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:07   #23
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Hvorfor det?

Maz sa det ganske greit.
Og den stakkars Amadeus-apen var så stresset at det var helt hjerteskjærende. Sorry, ikke min form for underholdning.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:03   #24
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Hm. Da jeg var der sist hadde de ikke kaniner som kunne klappes. Ikke bra nei. Killingene burde også passes på ja.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 20:26   #25
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Kaninen var et skrekkeksempel ja.... Mannen kommenterte da vi passerte kaninburet sist at kaninen nok er det dyret som har dårligst forhold i hele parken.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 21:46   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Kaninen var et skrekkeksempel ja.... Mannen kommenterte da vi passerte kaninburet sist at kaninen nok er det dyret som har dårligst forhold i hele parken.

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at det var dyremisshandling det som foregikk der.

Stressnivået til de stakkars kaninene (ikke så gamle heller) må ha vært enormt. De hadde jo ikke noe sted å rømme til heller stakkars. Andre steder hvor kaniner har blitt klappet og holdt har de hatt flere dyr og gitt dem pauser, eller kanskje ordet er "vakter". Disse her virket å være der kontinuerelig. At det er tillatt forundrer meg veldig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:02   #27
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Var i Amadeusparken idag, og har litt blandede følelser jeg også. Flott i et med naturen, de fleste dyrene så ut til å ha det bra og greit romslig, og fint med alle grillene så vi selv kunne grille pølser. Men veldig mye fokus på dyremating, ingen dyrepasser å se noen steder, og så de stakkars geitekillinger og kaniner da... folk nærmest rev dem ut av armene på hverandre. Litt flere toalettsteder kunne de også ha innrettet - ikke gøy når man er tisse/bæsjetrengt og skal gå heeeelt ned til bunnen av parken gjennom folkemengden.

Alt i alt tror jeg ikke jeg skal dit igjen, nei. Uten å ha noe særlig imot parken.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:06   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amadeus Dyrepark

Hvsi man mener det forgår dyremishandling så håper jeg man melder til politiet/Mattilsynet.

Da vi var der var det lite folk, så mange av problemstillingene her så vi ikke noe til.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no