Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Maxi cosi cabriofix uten base

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 08:33   #1
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Maxi cosi cabriofix uten base

Vi kjøpte i går denne bilstolen, men med easyfixbasen. Tanken er at vi alltid skal ha den i basen, og da jeg spurte om hvordan man fester den uten base his nøden skulle være stor fikk jeg til svar at det ville de IKKE anbefale under noen omstendighet, da det nærmest blir en dødsfelle. Bøylen kan ikke vendes frem for å ta i mot evt støt i seteryggen så ved kollisjon blir setet kastet opp i loddrett stilling, og det så virkelig ikke bra ut.
Men hvorfor blir den da solgt uten base egentlig?
Er den alltid testet med base, siden den såvidt jeg har sett har gjort det bra i tester? (Finner ikke igjen link til testene, så jeg kan jo huske feil. )
Men dette skremte meg egentlig litt altså.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 08:57   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

At man kan feil informere på den måten!

Dette sete gjør det veldig godt i tester uten base, og er brukt siden starten av 2000 tallet uten base. Skal finne tester til deg jeg.

Virker som testene er blitt mye strengere med årene for den får veldig forskjellig skår i disse to testene som begge er uten base:

Her er den nyeste: http://forbrukerportalen.no/produkter/20250/ Den skårer 0,5 poeng mindre uten base enn med, og det ligger i sidekollisjon. Alle tall unntatt de som er under sikkerhet teller ikke. Så er noe annet som gjør at det er STOR forskjell på poengsummene.

Gammel test av cabrio utenbase: http://forbrukerportalen.no/produkter/2436/

Her kan du se hvordan det reagerer i en kollisjon:

(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 09:02   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Evig eksempel på at man ikke må være bilsikringsspesialist eller bilsikringslidenskapelig for å få jobb i barneutstyrsbutikk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:22   #4
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Det ser jo vel og bra ut på videoen, men da setet var festet med belte i en stol i butikken var det veldig løst og virka ikke så veldig stødig i lengderetningen altså. Evt at han sa ved påkjørsel bakfra.
Mulig han rett og slett ikke festet det riktig da eller? Skal det egentlig plasseres inntil seteryggen på stolen foran? (Må se videoen en gang til.)

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:05   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.070
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Herregud, her har du vært ute for noen uten peiling, altså. Vi har Cabriofix uten base, og ekspertise i familien som har brukt det selv og går god for det. Har også leid det på ferie uten å få noe som helst skremselspropaganda av den typen der. Vi er veldig fornøyd!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:07   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Vi hadde også cabriofix uten base til minsten, og hadde ingen betenkeligheter med det. Du har tydelig kommet ut for en person som virkelig ikke aner hva de snakker om.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:25   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Det er jo feilinformasjon på høyt nivå. Setet gjør det bra i test også uten base, og bøylen kan veldig fint vendes frem for å ta imot støt. Alle babystoler jeg har vært borti har vært helt like på dette punktet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:34   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Bøylen vil jo ikke kunne bøyes så langt frem at den står i seteryggen i baksetet, sånn stolen til eldstejenta gjorde, men når jeg ser videoen over her ser det jo ikke ut som om det har noe å si, så jeg lurte jo veldig på hva han dre og bablet om, men siden jeg har O'kloke hoder her tenkte jeg at jeg fikk spørre dere i stedenfor, jeg ble nemgli litt overrasket da han sa som han gjorde iom at jeg da mente jeg hadde lest svært positive ting om denne stolen.
Jaja, den er nå i hus og skal brukes med god følelse også dersom basen ikke er hjemme. Takk!

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 11:47   #9
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Jeg mener det står i bruksanvisningen at det tryggeste er å ha bøylen opp, altså mot taket når man kjører?

Vi har samme stolen, og jeg fant pålitelige kilder da vi kjøpte den som sa at stolen er akkurat like trygg uten base, forutsatt at den er festet riktig. Problemet er at det for uerfarne er lettere å feste en stol feil dersom man ikke har base, og gjør man det kan det fort være farlig. Les derfor bruksanvisningen godt, og forsikre dere om at dere fester riktig. Om du ikke finner god dokumentasjon på dette, så kan jeg lete litt og se hva jeg finner.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:16   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Bøylen skal være opp når den er i bilen. Det er veltebøyle så om sete skulle velte i en kollisjon så skal det være godt mellomrom til babyen. Er ihvertfall det jeg har hørt.

Frem til for noen år siden var jo alle seter festes uten base, at dette plutselig skal bli livsfarlig er jo helt utrolig. Men det må jo monteres rett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 12:51   #11
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maxi cosi cabriofix uten base

Gammel barneutstyrselger med hauger av bilsikkringskurs. Cabrioen er vel så sikker uten base som med, såfremt den er korekt festet. Det er pga formen på stolen at den nermest fungerer som et skjell i kolisjon. Og seff sittestillingen mot kjøreretningn.Uten basen er den i noen tilfller vel så sikker pga fleksibiliteten. Vi har brukt basen mest pga lettvintheten.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no