Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 15:00   #1
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Håret mitt er det frisørene kaller typisk nordisk, veldig glatt og med fine hårstrå. Det er mange av de fine stråene, så håret er ikke spesielt tynt, men det har en tendens til å se flatt ut, ettersom det av natur vil henge rett ned.

Nå har jeg hatt halvlang, oppklippet frisyre med sideskill i ti år. Jeg er klar for noe nytt, men frykter alt som krever at jeg må motarbeide det nordiske hårets natur, altså tidkrevende styling.

Forslag?

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:23   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Nei
Jeg ser pr. dato ut som en dass på hodet. Har akkurat samme hårtype som deg høres det ut som, og det høres ut som om det oppfører seg som ditt også.
Jeg krysser fingre for at noen kan komme med gode tips til deg her :bidrar_lite:

  Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:23   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.076
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg har ingen forslag, men abonnerer på tråden siden håret mitt er helt likt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 15:27   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Abonnerer også.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:44   #5
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Mange rådløse, ingen råd. Deprimerende tråd.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:46   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg har noe som på en god dag ligner på denne:



Bare å vaske og lufttørke. Vil jeg ha litt mer volum, bruker jeg skum og føner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:48   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Kort, kort. Go for it!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:50   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.932
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg har akkurat sånt hår som deg. Så jeg abonnerer. Dust it funker forresten fint. Hårspray er også et must.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:51   #9
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Hm. Kort hår overlater veldig mye til ansiktet, gjør det ikke? Ser for meg at jeg ville følt meg fryktelig naken. :aldri hatt kort hår:

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:51   #10
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dust it funker forresten fint.

Enig i at Dust it har god effekt. Jeg bare hæler ikke konsistensen håret mitt får av den...

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:52   #11
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Pannelugg gjør seg ikke helt på meg, dessverre.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 20:58   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.428
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg tror du kunne ha kledd den frisyren Allium la inn. Evt kan du legge luggen litt til siden om du ikke liker å ha den hengende rett ned.

Jeg har vært i halvlangt verden lenge, men begynte å klippe det i sommer og har nå ca lengde til haken og halvlang lugg, men driver å planlegger neste stunt nå og lurer på om jeg skal gå for veldig kort lugg og enda litt kortere bob.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:16   #13
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Linn Skåber har fått til noe, synes jeg. : på gullrekka:

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:18   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.932
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Linn Skåber har fått til noe, synes jeg. : på gullrekka:

Ja, men Linn Skåber blir vel stylet hver gang hun skal i studio.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:22   #15
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men Linn Skåber blir vel stylet hver gang hun skal i studio.

Det er et meget godt poeng...

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:23   #16
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Enig ! Skåber sin nye frisyre er veldig kledelig til henne i allefall.
Tror ikke den krever mye stylig. Men den er jo rimelig kort da.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 21:53   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.901
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Jeg har fint hår, og kan ikke ha det for langt. Da detter det bare ned og ser flatt ut.
Det som kler meg er en bob med pannelugg, ganske likt Katie Holmes;


Bruker ikke stasj i det til hverdags. Bare føner det på plass om morgenen.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 22:01   #18
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Tror jammen jeg skal gi bob en sjans. Og tygge på det med luggen.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 22:18   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.901
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Det satt langt inne å klippe lugg for meg. Men man blir fort vant. Men den må jo klippes oftere enn resten av håret.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 22:21   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du "nordisk" hår og en fin, lettstelt frisyre? Vis meg!

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Det satt langt inne å klippe lugg for meg. Men man blir fort vant. Men den må jo klippes oftere enn resten av håret.

Cirka dobbelt så ofte - men frisøren min tar ikke betalt når jeg bare kommer for å ta panneluggen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no