Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 20:49   #41
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

I så fall kan jo blod sitte fast på en gjenstand og falle av også?

Angående å la barne være igjen på hotellrommet så synes jeg også det er ille, men det er mange som gjør slikt. Mange er tom hos naboen med babycall. Andre lar barnet sove i bilen utenfor butikken. (der er jeg skyldig selv).

Babycall og hos naboen osv, er jo kjente steder.
Men dette har vi diskutert før. Noen prøver faktisk få foreldrene tiltalt for omsorgssvikt, så det er tydelig at jeg ikke er alene om å mene at barn ikke skal forlates.. Uansett!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 20:50   #42
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg håper denne saken får en ordentlig oppklaring, og at Madeleine blir funnet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 20:54   #43
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I bagasjerommet? Dessuten hadde noen politihunder (likhunder) reagert på bilnøklene til denne bilen, altså det fantes spor av liklukt på bilnøklene. Syns det lukter litt muffens.

Forresten så leide familien bilen 25 dager ETTER at Madeleine forsvant.

Okei, da stiller jo saken seg litt annerledes.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:01   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Babycall og hos naboen osv, er jo kjente steder.
Men dette har vi diskutert før. Noen prøver faktisk få foreldrene tiltalt for omsorgssvikt, så det er tydelig at jeg ikke er alene om å mene at barn ikke skal forlates.. Uansett!

Jeg er helt enig i det jeg at barn ikke skal forlates mener jeg. Men jeg påpeker at mange har gjort tilsvarende ting. Det trenger ikke bety at de har drept ungen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:08   #45
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg er helt enig i det jeg at barn ikke skal forlates mener jeg. Men jeg påpeker at mange har gjort tilsvarende ting. Det trenger ikke bety at de har drept ungen.

Nei, men det er spesielt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:37   #46
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Denne vendingen i saken har jeg ventet på omtrent fra dag en. Noe har skurret veldig med de foreldrene. Så rolige, og så voldsomt fokusert på media. Det er ikke normalt, når ens eget barn er borte.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:50   #47
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Andre lar barnet sove i bilen utenfor butikken. (der er jeg skyldig selv).


Det kunne jeg vært skyldig i selv, helt til en guttunge brant ihjel i en bil som tok fyr.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:51   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Denne vendingen i saken har jeg ventet på omtrent fra dag en. Noe har skurret veldig med de foreldrene. Så rolige, og så voldsomt fokusert på media. Det er ikke normalt, når ens eget barn er borte.

Jeg er litt enig, uten at jeg vil spekulere for mye. Det har vært noe veldig rart i saken absolutt hele tiden. Jeg håper de finner ut hva som har skjedd, og så håper jeg at Madeleine ikke skjønte hva som skjedde.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:55   #49
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Hvis begge er leger, synes jeg det høres usannsynlig ut at de skulle ha bommet så kraftig på dosering av sovemedisin at jenta døde. Og hva med blodet? Er for så vidt enig i at noe har skurret i foreldrenes oppførsel, men på den andre siden: hva er normalt når barnet ens er savnet? Har i grunnen ingen mening hverken i den ene eller andre retningen om hva jeg tror har skjedd eller hva som er "best" av morderiske foreldre eller frittgående barnetyver.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:00   #50
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Det som er rart da.. hvorfor ble bare Madeleine kidnappet? Hvorfor tok de ikke alle tre.. kidnapperene altså. Hvis man tar seg bryet å bryte seg inn for å stjele barn så syntes jeg det er underlig at de bare tok et.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:02   #51
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg har overhodet ikke tenkt på at foreldrene kan ha hatt noe med forsvinningen å gjøre, før nå.

Ser at noen hevder det er et komplott og at eventuelt blod er plantet der av noen i politiet. Jeg bare spør meg selv om hvor de har fått tak i blodet til M da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:03   #52
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Hvem hadde leiebilen da jenta forsvant?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:03   #53
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det som er rart da.. hvorfor ble bare Madeleine kidnappet? Hvorfor tok de ikke alle tre.. kidnapperene altså. Hvis man tar seg bryet å bryte seg inn for å stjele barn så syntes jeg det er underlig at de bare tok et.

Hvis det kun var en kidnapper, så er det vel ikke rart at det er vanskelig å få med 3 barn kontra 1.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:04   #54
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Det gjør meg utrolig betenkt at Engelsk presse nærmest fremstiller det som sant at heksejakten fortsatt pågår, og at den portugisiske politi planter bevis rett som det er.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:04   #55
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Håper saken blir oppklart og de skyldige tatt - foreldrene eller evt kidnappere. Viser det seg at foreldrene er skyldige, har jeg ikke ord for hvor forbannet jeg blir.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:07   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Hvis begge er leger, synes jeg det høres usannsynlig ut at de skulle ha bommet så kraftig på dosering av sovemedisin at jenta døde. Og hva med blodet? Er for så vidt enig i at noe har skurret i foreldrenes oppførsel, men på den andre siden: hva er normalt når barnet ens er savnet? Har i grunnen ingen mening hverken i den ene eller andre retningen om hva jeg tror har skjedd eller hva som er "best" av morderiske foreldre eller frittgående barnetyver.

Enig i at det er vrient å vite hvilken oppførsel som er normalt, men jeg synes noe skurrer i hele opplegget rundt hva som skjedde den kvelden. Jeg blir iallfall skeptisk når foreldrene forklarer seg avvikende ift vennene de spiste med.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:09   #57
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Denne vendingen i saken har jeg ventet på omtrent fra dag en. Noe har skurret veldig med de foreldrene. Så rolige, og så voldsomt fokusert på media. Det er ikke normalt, når ens eget barn er borte.

Slike holdninger syns jeg er farlige. Hvem vet hvordan man selv ville reagert?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:10   #58
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Nå vet jeg ikke så mye om DNA, men kan det tenkes at lillesøster har så likt DNA at det kan slå ut som det samme?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:18   #59
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Slike holdninger syns jeg er farlige. Hvem vet hvordan man selv ville reagert?


Heilt enig.
Det kan umulig finnast såkalla normalreaksjonar på så ekstreme situasjonar.

Dessutan kan dei jo ha fått såpass sjokk at dei har fortrengt mesteparten og faktisk tru at ho er kidnappa. Hjernen fungerer vel ikkje alltid rasjonelt og fornuftig og forutsigbart.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:18   #60
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Slike holdninger syns jeg er farlige. Hvem vet hvordan man selv ville reagert?

Ikke holdninger jeg har, bare tanker...

Kunne ordlagt meg litt annerledes, for jeg har ikke ventet på dette i den forstand at jeg har _dømt_ foreldrene, men på den måten at jeg ikke ville bli overrasket.

Og det siste jeg skrev, ang foreldrenes reaksjon, er kun mine innerste tanker. Jeg vet at man ikke reagerer likt, men jeg tenker at de aller fleste ville reagert annerledes enn disse to.

Jeg dømmer på langt nær ingen; det får etterforskerne ta seg av

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no