Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har Apple norsk kundeservice?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-18, 14:15   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Har Apple norsk kundeservice?

Jeg la nemlig igjen nummeret mitt for at de skulle ringe tilbake, noe som gikk rasende fort, men nummeret som kom opp er irsk. Jeg ønsker ikke å forklare "problemet" på engelsk...


Saken er at jeg mottok en e-post fra de som ser tilsynelatende ekte ut, men som jeg er nokså sikker på er falsk. Det står at de har/skal belaste meg fir 599,- for ekstra lagringsplass på en iPhone... Jeg har altså ikke en slik telefon, kun en Ipad liggende som ikke har vært i bruk på et år. Jeg ønsker dermed bare å så bekreftet at dette er en falsk e-post.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 14:25   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Vel, nå er jeg i alle fall sikkert å at dette er forsøk på svindel. Jeg har jo faktisk ingen apple-id på den e-posten oppgitt i e-posten jeg mottok. Er så lenge siden så jeg husker ikke om jeg noen gang opprettet en slik id eller ikke, men da jeg selv prøvde å logge meg inn fikk jeg til beskjed at det ikke eksisterer en id med min e-postadresse. Det er ikke trukket penger fra kontoen min heller.

Skjønte det var noe rart så jeg prøvde å klikke på en av linkene i e-posten for å kontakte de og adressen som kom opp i nettleseren da var rimelig "gresk".

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 14:25   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Det kan godt hende at det sitter nordmenn i Irland altså, den norske IT-supporten hos oss var basert i Irland før den ble lagt ned. Men ellers vet jeg ikke.

Men det høres jo rimelig suspekt ut. Jeg betaler for ekstra icloud-lagring, og tror det koster ti kroner i mnd eller noe sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 14:27   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Det kan godt være norsk selv om det er irsk nummer.
Det er nemlig billig å drive it-business i Irland, så det er mange av de store it-selskapene som bruker Irland som base. Jeg kjenner mange som har jobbet for f.eks. Dell og HP, på norsk, fra Irland.
(Jeg har selv jobbet for norsk Packard Bell, i Sverige. Sånn er livet i kundesenter-bransjen. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 14:28   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg betaler for ekstra icloud-lagring, og tror det koster ti kroner i mnd eller noe sånt.

Det gjør jeg og, via iTunes, og da får jeg også mail fra iTunes om det - ikke fra Apple.com liksom.

Men ja - det høres fishy ut. Slett mailen, og gå videre i livet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 14:55   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Mailen er slettet og livet har gått videre.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 15:38   #7
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Jeg ser du har fått svar på spørsmålet ditt av deg selv, men jeg snakket altså med Apple kunde support i dag og kan bekrefte at selv med irsk nummer så var det en norsk-talende herremann som hjalp meg.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 19:27   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg ser du har fått svar på spørsmålet ditt av deg selv, men jeg snakket altså med Apple kunde support i dag og kan bekrefte at selv med irsk nummer så var det en norsk-talende herremann som hjalp meg.

Men kjekt å vite. De forsøkte å ringe 3 ganger uten at jeg turte svare.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-18, 20:00   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har Apple norsk kundeservice?

De har god norsk kundeservice ja. Som ringer fra Irland.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no