Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matkrig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-19, 16:53   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Matkrig

Det utspiller seg en liten matkrig på jobb for tiden. En fin liten matkrig. Jeg jobber nemlig med to damer, begge av utenlandsk opprinnelse, begge veldig dyktige kokker, begge to lager vanvittig god mat. Begge to er sterke og stolte damer, de er stolte over sin kultur, sin matkultur og sine evner på kjøkkenet.

He he... nå driver de en liten intern krig over hvem sin mat jeg liker best. Jeg får stadig vekk servert små retter til lunsj, en dag fra land A, en annen dag fra land B.

I dag fikk jeg oppskrift på en av rettene fra land A, mannen min hadde bedt om å få det. Vi sto og snakka sammen om oppskrifta, kikka på instuksjonsvideo på You Tube og diskuterte litt fram og tilbake rundt denne retten.

Litt seinere på dagen kom dama fra land B. «Du, jeg hører dere skal til Sverige i morgen. Skal dere handle kylling?»

Jeg kunne bekrefte både Sverige og kyllingen, og regna med at dama skulle be meg kjøpe med halalkylling for henne.

«Flott. Da kjøper du kyllinglår, tar dem med til meg - og så lager jeg middag til dere, så du kan ta med hjem!» Hun hadde tydeligvis fått med seg at dame A hadde gjort et framstøt på matfronten.

Fine damene. Mannen min og jeg er skjønt enige om at vi håper disse to damene vil ligge i matkrig i lang, lang tid.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 17:45   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matkrig

Åhhh, heldiggris.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 18:04   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matkrig

Hehe, en sånn krig vil jeg også havne i.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 18:26   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matkrig

Skulle veldig gjerne havnet i midten av en sånn krig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 18:28   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matkrig

Å, dere er heldige! Du kan godt be om litt oppskrifter også, for det der er godt mat. Hvertfall om det er samme som jeg har smakt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 18:31   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matkrig

Herlig!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 18:56   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matkrig

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Å, dere er heldige! Du kan godt be om litt oppskrifter også, for det der er godt mat. Hvertfall om det er samme som jeg har smakt.

Hun som ba meg kjøpe kylling, er samme dama som lagde mat i 50-årslaget mitt, ja. Vi er mange som har bedt om oppskrift på maten hennes, ingen har fått. «Jeg bare slomser sammen noe.»

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 14:38   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matkrig

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hun som ba meg kjøpe kylling, er samme dama som lagde mat i 50-årslaget mitt, ja. Vi er mange som har bedt om oppskrift på maten hennes, ingen har fått. «Jeg bare slomser sammen noe.»

Ja, men det er hva hun slomser sammen, spesielt krydderet jeg lurer på hva er.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 16:18   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matkrig

Jeg og.

Krydderet hun bruker er supergodt. Vi har spurt om å få vite hva hun bruker, men i stedet lager hun opp, og så får jeg kjøpe av henne. Vi kaller det bare Uhigur-krydderet, og putter det i nesten alt vi lager.

Jeg veit det er mye hvitløk og en spesiell form for paprikapulver, som hu sliter med å få tak i riktig type av her i Norge.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no