Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

"Knerten er et kulturelt hærverk" - er du enig?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 13:14   #21
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Knerten er et kulturelt hærverk" - er du enig?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Seff

Haha, tok den tilslutt!

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:35   #22
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knerten er et kulturelt hærverk" - er du enig?

Jeg synes filmen helt ok, jeg. At film blir forskjellig fra bøker, og kanskje må være det for å fungere er en kjent sak.

Det er mange filmer som jeg synes tar seg større friheter. Til og med prisete filmer som Ringenes Herre triologien endrer jo på elementære ting i historien (Aragorn som kongen er ikke noen hemmelighet, men almen kjent osv)

At knerten er en pinne heller enn en rot irriterer Mazungen.

Storebror Phillip synes jeg virker mer normal i filmen enn i bøkene og jeg reagerer ikke overhode. Kjøpmannens "forelskelse" i mor synes jeg jo gjør filmen morsommere.

Andre filmer som f.eks Ole Alekander fenget ikke Mazungen og Mormor filmene er jo mer en samling "klipp" enn en historie.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:56   #23
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: "Knerten er et kulturelt hærverk" - er du enig?

Jeg har ikke turt å se filmen enda fordi jeg elsker bøkene! Jeg er redd det vil ødelegge for meg, så jeg tror heller jeg holder meg langt unna. Jeg gleder meg så utrolig mye til jeg kan begynne å lese Anne Cath Vestly for datteren min og vil gjerne at hun også skal få lage seg sine egne bilder i hodet

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:08   #24
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Knerten er et kulturelt hærverk" - er du enig?

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Jeg har ikke turt å se filmen enda fordi jeg elsker bøkene! Jeg er redd det vil ødelegge for meg, så jeg tror heller jeg holder meg langt unna. Jeg gleder meg så utrolig mye til jeg kan begynne å lese Anne Cath Vestly for datteren min og vil gjerne at hun også skal få lage seg sine egne bilder i hodet

Det er derfor nesten bedre at det er såpass mange avvik. Det er mere "bygge på" enn filmatisering av...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no