Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den fantastiske Mikkel Rev

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 20:24   #1
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Den fantastiske Mikkel Rev

Wes Anderson har laget en stop motion animasjonsfilm med utgangspunkt i Roald Dahls Den fantastiske Mikkel Rev (Fantastic Mr. Fox). Det ble en av de aller beste filmene fra 2009, og den viser, sammen med Spike Jonzes Til Huttetuenes land, som også er blant det aller beste filmen fra i fjor, at man kan lage veldig gode filmer ut fra korte barnebøker.

Den fantastike Mikkel Rev er nok mer en Wes Anderson-film enn en Roald Dahl-film, tematikken, og måten den behandles på, er velkjent når man har sett Rushmore, The Royal Tenenbaums, The Life Aquatic with Steve Zissou (og hvis man ikke har sett dem bør man rette opp i det straks). Filmen tar utgangspunkt i handlingen i Roald Dahls bok, og ender opp på omtrent samme sted, men måten den kommer dit avviker en god del fra boken. Dette er en utemerket film for voksne, og samtidig fungerer den, ut fra det jeg observerte på Cinemateket i dag, også veldig godt for barn. Poden på 7 syns den ver veldig underholdene. Filmen har 7-års grense, og den har premiere 5. februar. Det norske lydsporet var bra, og jeg ser nå frem til å se den om igjen med originalt lydspor med Geroge Clooney og Meryl Streep i hovedrollene.

Ben "pure wild animal craziness" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:21   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Jeg så denne i dag og måtte søke på FP etterpå. Jeg elsket den og det samme gjorde den unge mannen på nesten 5 år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:34   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Vi så denne forrige helg og jeg likte den godt, det samme gjorde ungene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:39   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Denne har ungene mine sett sammen med farmor. Jeg fikk den derimot ikke med meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 19:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Ser ut som om jeg må ta med meg seksåringen på denne ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 20:07   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Vi har også sett den. Filmen svarte til forventningene, vi har ventet lenge på denne. Jeg duppet nå av litt uansett...

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 13:59   #7
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Den fantastiske Mikkel Rev

Jeg synes den var fantastisk! Og det samme gjorde både 4-åringen og 7-åringen.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no