Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-19, 12:34   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har litt dårlig erfaring med sikkerhetskontrollens definisjon på «flytende».

Organisk materiale gir varsel i sikkerhetskontrollen. Jeg reiser endel med mat i vesken, gir beskjed før scanning og legger det lett tilgjengelig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-19, 13:42   #42
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Bakeren hos oss selger også pepperkakedeig til jul. Antar det er samme deigen de selv bruker. Så om man har en ordentlig baker i nærheten, ville jeg hørt med dem. I hvert fall her er de veldig på tilbudssida, også om de ikke har ting i disken. Da kan man få det en annen dag. Har kjøpt sånne kakepappbokser og litt av hvert på bakeren. Før Staples kom til bygda.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-19, 15:42   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Snill mann har trasket gjennom Lillestrøm i ens ærend og fraktet Samson-deigen gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen etterpå. Det gikk visst fint, såvidt det var.

Nå har jeg enorme forventninger, altså!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 11:35   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

IKEA var fantastisk gode de to-tre første årene og vant velfortjent «alle» tester (det var heller ikke så mange konkurrenter i starten). Så endret de oppskriften og nå smaker de bare søtt kunstig kliss uten pepperkakesmak i dett hele tatt. Men renomméet som den beste kjøpedeigen henger igjen gitt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 14:58   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

IKEA var fantastisk gode de to-tre første årene og vant velfortjent «alle» tester (det var heller ikke så mange konkurrenter i starten). Så endret de oppskriften og nå smaker de bare søtt kunstig kliss uten pepperkakesmak i dett hele tatt. Men renomméet som den beste kjøpedeigen henger igjen gitt.

Nøyaktig dette diskuterte vi i familien her i dag. For dette rimer med alt vi har både hørt, lest og smakt.

Så de har faktisk endret deigen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 15:10   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Ja, de tok vekk palmeoljen, og da ble de vonde.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 19:48   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Jeg tar gjerne imot en god oppskrift. Vi har kjøpt Ikea sin tidligere, og gutta liker den, men jeg syns den smaker YUCK! Så jeg innser at jeg må lage selv. Jeg lager sirupsnipper, men ønsker mer pepperkake enn sirupsnipp.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:43   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Jeg prøvde ferdigdeigen fra Samson i dag, den var kjempegod.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 20:44   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, de tok vekk palmeoljen, og da ble de vonde.

Både vond og umulig å bake med (porøs, klissete og ekkel).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-19, 23:08   #50
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Er det noen annen ferdigdeig som duger? Jeg bor stavanger og får ikke tak i Samson-deig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 10:01   #51
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Er det noen annen ferdigdeig som duger? Jeg bor stavanger og får ikke tak i Samson-deig.

Vi har bakt et par runder med Meny sin, og dersom du knar inn noe ekstra mel i den før kjevling, synes jeg den er veldig god å bake med. Jeg innbiller meg at smaken også blir bedre når deigen tilsettes ekstra mel; den blir ikke så søt og kakene blir sprøere. Meny-pepperkakene får ikke ligge lenge i boksen her i huset i hvert fall.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 11:43   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Jeg tror Coop sin pepperkakedeig ble nr. 2 (bak Samson) i en eller annen test.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-19, 13:50   #53
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En skikkelig god pepperkakedeig, enten ferdigkjøpt eller enkel hjemmelaget

Supert! Da tester jeg ut Coop eller Meny!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no