Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Knocked up - mannsjåvinistisk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 12:12   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knocked up - mannsjåvinistisk?

LINK

Må si at jeg ikke reagerte spesielt på det, det er jo en film som er laget for å underholde. Klarer ikke helt å forstå at noen sitter igjen med det inntrykket etter å ha sett filmen, det er jo en komedie. Noen tar enkelte ting litt for seriøst(syntes jeg).. Skal jeg se komedier med de brilleglassene vil det ikke bli særlig morsomt lenger.


Kathrine Heigl sier jo selv:

Sitat:

Mitt motiv var å oppfordre andre kvinner til ikke å ta de sjåvinistiske elementene i filmen for seriøst, og minne dem på at dette er en komedie.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 10-12-07 kl 12:39. Årsak: Lagt inn rett link
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:13   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Tror du må endre linken din. Et kart fra gule sider sier ikke så mye.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:14   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Når jeg trykker på linken din kommer jeg opp på et kart på Gule sider. Det kan da umulig være meningen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:14   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg har sett filmen, og syns den var råfestlig, jeg. Komedie er komedie, trossalt. Skulle man tatt alt i komedier seriøst, så er da mange flere filmer og "kose" seg med.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:14   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg husker knapt filmen, syntes den var kjempedårlig. Lastet den ned for noen mnd siden og gadd ikke se den ferdig en gang; det var liksom drepende likegyldig hvordan det gikk med både ham, henne og eventuell unge. Nå har jeg slettet hele filmen og vet fortsatt ikke hvordan den endte.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:27   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Dagensondekvinner.net hadde en fin tolinjers kommentar nederst i denne posten, og linket videre til denne ålreite bloggposten:
'Knocked Up' Flick Didn't Knock Me Out.

(Jeg har ikke sett filmen)


Sist redigert av torsk : 10-12-07 kl 12:38. Årsak: Innlegget hadde hadde et hadde for mye hadde hadde det!
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:35   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Nå trodde jeg du køddet igjen, Torsken, men det var virkelig et nettsted som heter dagensondekvinner.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:40   #8
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå trodde jeg du køddet igjen, Torsken, men det var virkelig et nettsted som heter dagensondekvinner.

Dagensondekvinner anbefales for øvrig, Drusilla har en egen evne til å servere fornøyelige drepende kommentarer.


Sist redigert av torsk : 23-04-09 kl 20:44.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:43   #9
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Er det mulig Nå skal linken være riktig.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:43   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Har ikke sett filmen, men har allerede rukket å krangle med alfaMannen om den en gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:49   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Har ikke sett filmen, men har allerede rukket å krangle med alfaMannen om den en gang.

For å utdype meg selv. Han hadde lastet den ned, skulle sjekke kvaliteten og jeg så kanskje et halvt sekund, ihvertfall nok til at hovedinntrykket var pupper og rompe, gudene vet om dette stemmer med resten av filmen. Jeg sa sikkert noe sarkastisk, og han mente at jeg var muggen. Da ble jeg muggen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:49   #12
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Bloggen du linket til torsken fikk meg videre ut i bloggverdenen over til bloggene Fjordfitte
og Fjellvagina

Fantastiske navn..

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:18   #13
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg har sett den, og synes den var utrolig dårlig.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:25   #14
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Jeg har sett den, og synes den var utrolig dårlig.

Det er nå en ting, men reagerte du på at den er mannsjåvinistisk? Det var i grunn spørsmålet

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:26   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Det er nå en ting, men reagerte du på at den er mannsjåvinistisk? Det var i grunn spørsmålet

Nei, jeg synes ikke den var det heller.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:28   #16
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Dårlig? Tuller dere? Jeg synes den var hysterisk morsom. Lo så jeg fikk vondt i magen. Mannssjåvinistisk? Det kan jeg ikke huske at jeg tenkte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:36   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Dårlig? Tuller dere? Jeg synes den var hysterisk morsom. Lo så jeg fikk vondt i magen. Mannssjåvinistisk? Det kan jeg ikke huske at jeg tenkte.

På linje med MinaX jeg, tror jeg
Jeg så den her om dagen, og hadde hørt at den skulle være både dårlig og mannsjåvinistisk, men syntes den var morsom og underholdende faktisk.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:37   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Mannsjåvinistisk? Jaja. Det er da bare en film. En amerikansk en, noe som bør sende noen signaler.
Jeg syns forøvrig den var ganske dårlig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:58   #19
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Jeg syntes også den var morsom forresten, ikke av de beste jeg har sett men morsom var den.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:09   #20
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knocked up - mannsjåvinistisk?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er da bare en film.

Mener du det ikke er verdt å kritisere eller bemerke om en mener en film er mannsjåvinistisk, bare fordi det er en film? *Må revurdere hele utdanningen min* Hva med litteratur? Media? Kunst?

Jeg hopper ikke i taket hver gang noe i en film strider med min ideologi (det hadde blitt slitsomt i lengden), men det er uansett viktig å være bevisst på hvilke skjulte og underliggende ideologier, som gjemmer seg under overflaten. Slike underliggende holdninger som kommer frem i filmer sier ofte noe om kulturen vår og det kan vel ikke være annet enn nyttig at slike holdninger påpekes. Også er det jo typisk at komedier spiller på stereotypier og oppfatninger som folk sitter med.

Og til slutt: Jeg har sett og koser meg med mange filmer hvor, for eksempel, kvinnesynet er sjåvinistisk eller stereotypisk. Det trenger ikke bety at jeg synes filmen ikke er underholdende eller at den er dårlig.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no