Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkle julekaker/småkaker med margarin?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-14, 11:38   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Selvsagt. Om man er så dum å feks. ikke tåle smør, får man heller spise noe annet, for julekaker er selvfølgelig forbeholdt kun de som kan spise meierismør.

Men er ikke du er av dem som nesten halshogget folk som bruke margarin før?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 12:14   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men er ikke du er av dem som nesten halshogget folk som bruke margarin før?

Jo, jeg husker godt at Dixie var en dypt religiøs smørtilbeder. Nå en dypt religiøs veganer. INgenting halvveis der i gården.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 12:43   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Alt kan diskuteres, vi er jo på et diskusjonsforum.

Jo da, men spesielt det med at smør er oppskrytt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 13:09   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Jeg tilbad smør før ja. Trodde ikke jeg kunne leve uten. Det viste seg at det kunne jeg helt flott. Kunne til og med bake alle favorittkakene mine uten animalske produkter og få dem like gode. Det var en skikkelig aha-opplevelse. ��

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:15   #25
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Vane har veldig mye å si tror jeg. Vi bruker en del melkefrie produkter samtidig som vi bruker vanlige meieriprodukter, og jeg liker smaken bedre og bedre. Samtidig synes jeg det kan være stor forskjell, og at noen ting enklere kan byttes om på enn andre. Aberet med en del erstatningsprodukter er at de gjerne selges inn som helt likt orginalen, det være seg rawvarianter, lavkarbo eller hva som helst, og da blir i alle fall jeg lett skuffet om det er merkbar forskjell. Man kan fint venne seg til nye varianter, og over tid synes de er vel så gode som orginalen, men å si at det smaker helt likt blir ofte feil.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:18   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Jeg synes ikke smør smaker godt, og er ikke vant til å ha smør i julekaker. Så man må ingenting, nei. Og nå fikk jeg lyst til å teste appelsin-Cocosa i sjokoladekonfekt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 14:19   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vane har veldig mye å si tror jeg. Vi bruker en del melkefrie produkter samtidig som vi bruker vanlige meieriprodukter, og jeg liker smaken bedre og bedre. Samtidig synes jeg det kan være stor forskjell, og at noen ting enklere kan byttes om på enn andre. Aberet med en del erstatningsprodukter er at de gjerne selges inn som helt likt orginalen, det være seg rawvarianter, lavkarbo eller hva som helst, og da blir i alle fall jeg lett skuffet om det er merkbar forskjell. Man kan fint venne seg til nye varianter, og over tid synes de er vel så gode som orginalen, men å si at det smaker helt likt blir ofte feil.

Enig i det. Det er liksom ikke sånn at det smaker fælt med margarin i stedet for smør, bare annerledes.
Jeg bruker forøvig hverken margarin eller smør.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 23:27   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jo da, men spesielt det med at smør er oppskrytt.

Det må sies at jeg, fra bittesmå barnsben av, har vært så glad i smør at jeg kan småspise smør rett fra pakken med stor glede. Jeg må så klart begrense meg, men smør er så inderlig godt. På alt!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 23:32   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi smør smaker død og fordervelse. Jeg brekker meg av lukta av smeltet smør. Det er så heslig! Hvorfor ødelegge god mat på den måten?

Sorry, jeg måtte bare. Det går an å lage gode julekaker selv om man ikke liker/tåler/spiser smør altså.

Klart det gjør, men jeg ville ikke brukt margarin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 23:32   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Margarin? I julekaker? Hvorfor?

Henger meg på her altså.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 23:33   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hvis man tåler smør, så er smør nesten alltid best i kaker, men margarin gir andre kvaliteter. Etter min mening er det slik at man velger mellom skikkelig god smak med smør og sprøhet og ikke fullt så god smak med margarin.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-14, 23:36   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Det må sies at jeg, fra bittesmå barnsben av, har vært så glad i smør at jeg kan småspise smør rett fra pakken med stor glede. Jeg må så klart begrense meg, men smør er så inderlig godt. På alt!

Jeg elsker også smør , men tåler ikke melkeprodukter så bra ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 11:17   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Klart det gjør, men jeg ville ikke brukt margarin.

Hva ville du brukt da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 14:39   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vane har veldig mye å si tror jeg.

Oh, yes.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-14, 14:45   #35
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?



Smør kan alltid byttes ut med margarin. :lang erfaring:
Jeg kjenner heller ikke særlig til forskjell, for å være ærlig. Jeg har sikkert ikke gode nok smaksløker, men det funker for meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:18   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hva ville du brukt da?

Ekte smør, fra Tine. Men det er nå meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:23   #37
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Hvis en ikke tåler melk, er liksom ikke smør et alternativ. Heldigvis for meg liker jeg ikke smør uansett.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:26   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Hvis en ikke tåler melk, er liksom ikke smør et alternativ. Heldigvis for meg liker jeg ikke smør uansett.

Jeg liker det kun i julekaker. Har aldri spist smør på skiven.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-14, 23:54   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Oh, yes.

Først nå skjønte jeg at det sto "vane" og ikke "vein".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-14, 02:46   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkle julekaker/ småkaker med margarin?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ekte smør, fra Tine. Men det er nå meg.

Men her var det jo snakk om at smør ikke var et alternativ, så hvorfor da anbefale smør og si at man aldri ville brukt noe annet? Folk er så rare ...

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 20-12-14 kl 03:05.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no