Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Middags- og frokostservise

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 20:34   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Middags- og frokostservise

Jeg trenger desperat nytt servise til hverdags. Det skal overhodet ikke være dyrt - det er for eksempel totalt uaktuelt med noe som koster over 100kr pr del.
Jeg ønsker frokostservise med gode krus/kopper til, og middagsservise med nokså tradisjonelle dype tallerker. Gjerne samme serie på begge deler, og helst ett servise der jeg kan supplere med serveringsboller og slikt.
Gjerne også noe med litt farger på.

Noen tips om hvor jeg kan finne noe brukandes, som ikke koster skjorta?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 20:47   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Vi har 365 fra IKEA og er fornøyd med det.
Har fått noen med en fin turkisfarge også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:05   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Jeg kjøpte nylig et helt enkelt hvitt servise, med litt bølgete kant, på -nille. 20 kroner pr. del til vanlig, nå med 40% avslag. Det var både middagstallerkner, dype tallerkner, asjetter og kaffekopper og krus. Ingen serveringsfat, men hvite fat og boller er jo å få tak i da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:07   #4
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Jeg sikler på Fryd sitt, ca 50 kr tallerkenen

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:38   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middags- og frokostservise


Edme fra Wedgewood er pent og enkelt til hverdags og til fest.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:00   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Jeg har gått for alt i hvitt. Dermed kan jeg supplere med saker og ting fra hvorsomhelst. Alt fra 365 Ikea til Porsgrund Porselen passer til, og jeg slipper å tråle byen rundt etter "den ene delen som knuste"

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:11   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Abbonerer på denne tråden da vi er ute etter det samme Har i alle år hatt Ikea 365 serien, men nå har vi lyst på noe annet og forhåpentligvis litt mer varig.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 09:59   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Jeg liker også hvitt og mest mulig enkelt. Vi har middagsservicet fra Rosendahl. Ellers er Teema fra Ittala enkelt og pent.

Frokostservicet vi har er IKEA 365+ (firkantede fat), det er jeg ikke fornøyd med. Mye skraper og skår i det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 21:30   #9
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Vi har bla ikea 365+ tallerkener som vi bruker til hverdags. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00030196

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:02   #10
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Helt enkle hvite fra Coop Obs!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:06   #11
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Var i samme sits i høst, og endte opp med et enkelt servise i beige fra Ikea. Billig, slitesterkt, nøytralt og kan skiftes ut så snart jeg finner noe bedre. Det har ikke skjedd hittil. Supplerer med brunt og hvitt (og om jeg blir riktig vågal utover våren: grønt) og vips, helt ok hverdagsservise til omtrent ingen penger. Jeg liker ikea.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:21   #12
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Her var det kommet mange bra tips. Tusen takk alle sammen. Skjønner at jeg må ut og kikke meg rundt for å finne ServisetTM for oss. Har forresten sett på nettsidene til Bohus og Skeidar at de også har en del fint, som kan være verdt en nærmere kikk.

Blir spennende å se hva vi ender opp med.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 22:22   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middags- og frokostservise

Jeg har et helt enkelt, hvitt servise som heter Aida. Jeg kjøpte det på Jernia, og tror jeg betalte ca 7-800 kr for middags- og frokostservise med 8 deler av alt samt 8 ekstra krus og 6 skåler. Det var serveringsfat og -skåler å få kjøpt separat, men det har ikke jeg. Jeg er veldig fornøyd med både utseende og holdbarhet.

Nå er Jernia borte her i byen, men jeg ser at Elkjøp fører merket.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no