Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-16, 22:53   #121
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.057
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg har flere venninner der jeg ikke kjenner partner, og jeg har ærlig talt ingen interesse av å bli kjent med dem heller. Vi har nok parvenner vi ser for lite, og det er mye lettere å få til treff når det er damene som skal treffes bare.
Jeg har også venninner der jeg kjenner partner, men ikke har noe behov for kontakt med dem, men slike partnere inviteres på fest da .

Partnerne til kollegaene mine er det helt uaktuelt å bli kjent med.

Jeg er bare glad når vi blir bedt alene et sted så slipper vi barnevaktstyret.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 23:53   #122
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.869
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg synes det er helt greit å gjøre som du har tenkt, avatar, hvis du ikke kjenner mannen til venninnen til bestisen din. Men hvis du kjenner ham, synes jeg det er litt rart å ikke invitere, siden andre blir invitert med partner. Og helt ærlig, hvis jeg hadde fått invitasjon til fest, dukket opp alene og sett at alle de andre var der med partner, hadde jeg trodd at jeg hadde misforstått invitasjonen, og derfor unnskyldt meg til deg forat jeg ikke hadde skjønt at jeg skulle hatt med mannen min.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 26-02-16 kl 23:59.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 23:59   #123
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Rent umiddelbart tenker jeg at kollegaer uten partnere kan få det vel så sosialt og morsomt. Jeg synes i alle fall det er mer avslappet å treffe en gjeng (barndomsveninner f.eks, også i en større setting) om ikke alle har med partnere som ikke kjenner hverandre, som ikke kjenner resten av gjengen osv.

Dette.

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Forøvrig hadde jeg likt best å bli bedt uten partner når partner ikke kjenner noen. Så slipper jeg å passe på at han har det bra hele kvelden. (Skrevet før jeg så ditt siste innlegg).

Og dette.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-16, 11:43   #124
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sånn er det for oss også. I de aller fleste tilfellene ville det for vår del vært rart å utelate partner. De er som regel også venner av oss. Jeg har aldri tenkt over det før, og hvertfall ikke at det kanskje er litt uvanlig?

Jeg tror det er forskjell på om man som oftest blir kjent som par med andre par eller om man er sånn at man har også mange venner på egenhånd.
Mannen min og jeg har noen vennepar, men jeg er veldig utadvendt og bruker mye mer tid på mine venner enn mannen min i tillegg til at jeg har mange fler. Jeg møter en god del av mine venner og kollegaer utenfor en parsetting slik at mannen min ikke blir særlig godt kjent med dem. På samme måte er det mange av vennene mine hvor jeg heller ikke kjenner partneren særlig godt.

Det er omtrent 20% av sosial omgang hvor det er en partnersetting, resten av tiden er det bare meg som møter noen. I det hele tatt er mannen min og jeg veldig individualister og driver mye med hver våre ting.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 09:45   #125
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Tja, det spiller vel inn at vi ble kjent med hverandre som deler av samme vennegjengen, sånn i utgangspunktet. Så vi hadde mye felles venner før vi ble par. I tillegg studerte ikke jeg før etter vi var gift, og det påvirker jo sånn sett hvem man blir kjent med i studietiden. I senere tid har nok de fleste vennene våre vært mine venner først, og så har vi blitt vennepar, jeg er mer aktiv på vennefronte enn ham. At vi blir kjent alle fire har kanskje også med at jeg ofte har best tone med hankjønnene i første omgang.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 10:21   #126
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.


Jeg er forresten invitert i bryllup i sommer uten mannen, det er til en fetter vi ikke har allverdens kontakt med, sees kanskje en gang i året, og jeg syns det er helt greit at det bare er jeg som er invitert, ikke mann og barn. Mannen er også ganske fornøyd med det tror jeg.

Dette var visst veldig rart, viser det seg - resten av familien er regelrett sjokkert, og mener det må være feil. Det er nok ikke det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 10:25   #127
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Dette var visst veldig rart, viser det seg - resten av familien er regelrett sjokkert, og mener det må være feil. Det er nok ikke det.

Jeg hadde blitt veldig overrasket om bare en av oss ble invitert i et bryllup.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 11:43   #128
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

At barna ikke er invitert i bryllup er jo ikke rart i det hele tatt, det er ikke alle som har barn i selskapet når de gifter seg. Men det er jo klart mest vanlig å bli bedt med partner i bryllup ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 12:40   #129
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.914
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

At barna ikke er invitert i bryllup er jo ikke rart i det hele tatt, det er ikke alle som har barn i selskapet når de gifter seg. Men det er jo klart mest vanlig å bli bedt med partner i bryllup ja.


Enig. Å bli invitert uten barn reagerer jeg ikke på, men bryllupsinvitasjon uten partner stusser jeg over.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 13:02   #130
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Enig. Å bli invitert uten barn reagerer jeg ikke på, men bryllupsinvitasjon uten partner stusser jeg over.

Hvorfor det egentlig? Hvis man har leid et lokale der det er plass til et bestemt antall personer, og det står mellom å invitere en partner man egentlig ikke kjenner så godt, eller en singel venn - er det ikke bedre at vennen får komme?

Jeg skjønner jo nå at det er sånn altså, men jeg syns det er rart. Jeg har ingenting imot å gå i bryllup uten mannen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 15:59   #131
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg hadde stusset veldig på å bli invitert i bryllup uten mannen. Jeg forventer ikke at ungene blir invitert.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 16:03   #132
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg har blitt invitert i flere bryllup uten mannen. Det har vært venninner hvor mannen min ikke kjenner verken brud eller brudgom. Helt uproblematisk, jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe rart.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 16:11   #133
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.869
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Jeg har aldri blitt invitert uten følge i bryllup, og jeg synes det er rart å ikke bli invitert som +1 i bryllup.

Jeg har vært i bursdager både med og uten, og reagerer ikke på noen av delene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-16, 16:29   #134
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Det er vel greit å konkludere med at noen vil reagere uansett. Så da får vel hver enkelt avgjøre hva som er rett for seg (og sine).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 15:02   #135
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.805
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg reagerer heller ikke på å bli invitert uten partner, dersom "bursdagsbarnet" ikke kjenner mannen min, selv om det er andre på festen som kommer som par. Hvis ikke mannen min kjenner vertskapet eller de andre på festen, men bare meg, ville jeg føle at jeg måtte "ta ansvar for ham" hele kvelden. Ikke tror jeg han ville hatt lyst til å komme på en fest der han ikke kjente noen heller. Og jeg ville overhodet ikke reagerer på det dersom han ble invitert på fest hos en kollega uten meg.

Det Skilpadda sa.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no