Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-09, 12:00   #1
amelia
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 386
amelia er litt kulamelia er litt kul
Tommel opp

Verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Nå som jordbærsesongen snart nærmer seg slutten tenkte jeg komme med et lite tips
Verdens beste jordbærsyltetøy lager du enkelt på en-to-tre:
Rør/mos jordbærerne i en bolle, tilsett deretter sukker samt certo frysepulver og sett bollen i fryseren. Vips så har du deilig friskt jordbærsyltetøy til vinteren!

Jeg har gjort det selv mange ganger og det er veldig enkelt samt gir verdens beste jordbærsyltetøy Prøv det!

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 13:13   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Det var blandt barndommens beste pålegg.

Nå er jeg elendig på å lage syltetøy, selv om det har hendt at jeg har gjort det. Jeg glemmer rett og slett at muligheten er der.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 13:15   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Har så lyst til å lage i år og, men me finner jo ikkje fine jordbær. Og dersom dei er fine så koster dei 35,- korga. Og det betaler me ikkje.
Butikkane her har til no hatt overmodne og stygge jordbær som ein ikkje får gjort noko med. Kun ein gong i år har me hatt jordbær til dessert.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 14:02   #4
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Gjorde akkurat det samme på mandag med 6 kg bær.Betalte 200 kr,så det var ikke så ille.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 14:24   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Opprinnelig lagt inn av amelia, her.

Nå som jordbærsesongen snart nærmer seg slutten


Her oppe starter sesongen nå og de bærne er mye bedre en de man blukker rundt oslo. men trønderbærne er litt bedre av og tiil

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 17:28   #6
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Det er kjempegodt. Pleier å lagge masse. Sparer glass gjennom året til å ha det på så me kan ta opp litt og litt gjennom heile vinteren.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 17:32   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Jeg kjører bærene i blender - liker det best helt uten klumper.
På Rema her i byen har de solgt bær for 10 kroner kurven i noen dager nå. Bærene er helt ok - og iallefall perfekte til syltetøylaging

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 11:58   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Åhh... slikt er nam ja.

går utmerket med bringebær også, det laget jeg i fjor sommer. Liker egneltig bringebærsyltetøy bedre enn jordbær.

Jadda, Malama med stor mage, måtte jo lage syltetøy må vite. Min form for redebygging?

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 12:06   #9
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Har så lyst til å lage i år og, men me finner jo ikkje fine jordbær. Og dersom dei er fine så koster dei 35,- korga. Og det betaler me ikkje.
Butikkane her har til no hatt overmodne og stygge jordbær som ein ikkje får gjort noko med. Kun ein gong i år har me hatt jordbær til dessert.

Da må du gå i butikken ofte. Jordbærprisen varierer jo stort bare fra dag til dag. Har ikke funnet jordbær billigere enn 15 kr i år, med unntak av en eneste dag på Obs hvor de var både fine og billige (10 kr per kurv).

Når det er sagt trenger du jo ikke å ha fine jordbær for å lage jordbærsyltetøy. I hvert fall ikke kokt. De store, fine jordbærene er som oftest av sorten Corona. Selv om man helt fint kan lage syltetøy av det også er det andre sorter som egner seg bedre (Corona kan bli noe skummete og blast).

Jeg ahr ikke laget syltetøy i år. Prøvde i fjor, men det ble mislykket, og da mistet jeg litt lysten. Men tenkte ikke over at jeg kunne lage rørt syltetøy, får prøve det neste år (eller i år om jeg skulle være heldig å finne billigbær fortsatt). Har fryst ned endel hele jordbær da. En og en på et brett slik at de holder seg bedre og kan tas opp i passende mengde.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 18:23   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: verdens beste jordbærsyltetøy til vinteren!

Her blir det 10 kg jordbær som skal renses og fryses i kveld

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no