Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-09, 15:30   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser til tider altfor lite, og trenger en realitycheck på hvor mye det er normalt å spise i løpet av en dag. Rett og slett. To brødskiver til lunch og nudler til middag er ikke en trend jeg har tenkt til å fortsette med, nemlig.

Såh, enlighten me. Og fortell meg gjerne hva som er de positive sidene med å spise jevnlig. :nek:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:31   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg vet hva jeg bør spise iløpet av en dag sånn ca:

- et par skiver til frokost
- et par skiver til lunsj
- litt frukt
- middag
- enkel kveldsmat



Men jeg er ikke der nå. Jeg er ikke særlig lysten på mat, og spiser helt feil om dagen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:32   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Det å spise jevnlig er jo en fordel pga blodsukker iallefall. Kroppen trenger et jevnt påfyll av energi.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:34   #4
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg er som deg... spiser altfor lite, veldig ofte. Litt frustrert over at jeg ikke har mer matlyst, men kompanserer med å spise ganske sunt, i tillegg til at jeg er bevisst på å stappe i meg det jeg klarer når jeg først har lyst på mat. Da kan det gå ned en hel del.

I går spiste jeg en hamburger + salat og en toro kjøttboller. Første måltid fortært kl 17. Ikke bra.
I dag har jeg begynt friskt med en liten omelett og et rundstykke. Spiser nok middag om et par timer, så kanskje et knekkebrød eller to til kvelds. Fortsatt altfor lite, men sånn er det nå.... Jeg føler meg ikke slapp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:44   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Jeg spiser ett knekkebrød med ost til frokost, kaffe latte og vann. Av og til litt juice. I helgene ofte litt mer, men jeg er ikke noen stor frokostspiser vanligvis.

Til lunsj spiser jeg et par brødskiver, ofte med avocado og kalkunskinke og ruccola. Vi har lunsj på jobb, så jeg smører maten der. Det passer meg veldig godt med salat til lunsj, men det er sjelden jeg tar meg tid til å lage. Drikker mye vann.

Ofte tar jeg en brødskive eller noe frukt før jeg drar fra jobb, for å ikke flate helt ut under henting, handling og middagslaging, som tar sin tid. Spiser middag rundt fem-halv seks som regel, avhengig av hvor lang tid det tar å lage den. Da spiser jeg en temmelig "normal" porsjon middag, tror jeg. Lager det aller meste fra bunnen så det er stort sett sunn og ordentlig mat. Som regel spiser jeg ikke noe måltid etter det, men hvis jeg er sulten utover kvelden hender det jeg spiser et par knekkebrød eller frukt, eller noe mindre sunt om vi har det i huset. Denslags er ikke tatt med i "det jeg spiser på en normal dag".

De positive sidene ved å spise jevnlig vet jeg mye om. Jeg har nemlig også levd noen år på luft og tomatbønner og knekkebrød. og ikke sett helt poenget med å spise. Den viktigste tingen er at det er veldig mye lettere å se mørkt og problematisk på ting når magen er tom og man ikke spiser ordentlig. Men det er jo rett og slett mye sunnere for både kropp og sjel å spise med ikke altfor lange mellomrom.


Sist redigert av Filifjonka : 05-07-09 kl 15:51.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:46   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Et par skiver til frokost med vann
Salat (eller 2 skiver) til lunsj med vann (noen ganger juice)
Middag (gjerne noe lett nå om sommeren) med vann
Kvelds (musli eller skiver) med vann

Også spiser jeg vel minst én frukt som mellommåltid i løpet av dagen. Og jeg drikker ca. 1 kopp te om dagen.

Dette jeg har beskrevet over gjelder kun hverdagene, i helgene blir det for sjeldent, og jeg går ofte glipp av lunsjen, pga at jeg spiser sen frokost.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 05-07-09 kl 16:22.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 15:52   #7
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

På hverdager, når jeg står tidlig opp og er på jobb er det omtrent sånn:

to skiver til frokost + ev. en yoghurt
to skiver til lunsj
frukt + ev et halvt knekkebrød i tretida
middag
kanskje kveldsmat

I helgene hvis jeg sover lenge og vi er ute på bytur eller lignende blir det fort litt mer rot i systemet, og det blir boller og sånt til lunsj/mellommåltid. Det, samt bursdagsfeiringer ol. på jobb og ikke minst all isen om sommeren er det som ødelegger for min del.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:15   #8
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Tja spiser en del...

Frokost: 2-3 brødskiver
Lunsj: 2 brødskiver
MM: Yoghurt
Middag: 1- 1,5 porsjon
Kvleds: 2 skiver og en tekopp

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:19   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Sånn omtrent slik:

- 3 weetabix/en stor skål rugfras med melk eller en bolle havregrøt med sukker og kanel til frokost, med ett glass juice
- 2 grove kjeks/finncrisp e.l. med brunost og 1 beger yoghurt som mellommåltid
- 2 brødskiver, 2 kokte egg og litt tomat til lunsj
- middag, f.eks. ca. 130 gram kyllingfilet, 100 gram fullkornspasta, litt salat med tomater, ruccola og avocado
- 1 finncrisp og 2 havrekjeks pluss en halv kopp kakao som kveldskos

Ellers: ca. 50 gram sjokolade (jeg ammer ), 2-3 frukt, kanskje en vaffelplate, et kakestykke eller en is 3-4 ganger i uka. Juice om morgenen, men eller drikker jeg hovedsakelig vann/litt farris. 2-3 glass vin og 3-4 kopper te i uka.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:20   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 2 skiver, evt. frokostblanding med cultura
Lunsj: 2 skiver og et eple, evt. salat e.l. fra kantina. Som regel har jeg med matpakke (takk, kjære)
Mellommåltid: en frukt
Middag: 1-2 porsjoner av det det måtte være.

Jeg pleier ikke spise noe på kvelden.
Og dette er hverdagsmenyen. I helgene blir det lett snacks, vin, is.......

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:21   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

To skiver til frokost + juice. Evt. havregryn og melk.
Til lunsj spiser jeg ca. tre skiver, kanskje en frukt i tillegg.
Mellom lunsj og middag blir det gjerne litt småspising av mørk sjokolade og yoghurt.
Til middag spiser jeg en middels stor porsjon. Av og til is eller annet til dessert.
Til kvelds er det ofte nøtter, speilegg og skiver.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:21   #12
thnp
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 147
thnp er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Rapport: http://b4.s3.p.quickshareit.com/files/rapport485ab.pdf

thnp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:21   #13
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Hmmm...et par brödskiver til frokost, har gått over til sånt mörkt rugbröd nå, og det samme til lunsj, eller salat. Middag- vanlig porsjon og jeg MÅ ha kveldsmat, vi spiser ofte varm mat vi da (vet det ikke er veldig sunt med mye mat om kvelden men)
og litt frukt innimellom... merk at dette er på BRA dager, i dag feks har jeg inntatt både coca cola zero og potetgull etter lunsjen

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:22   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Frokost: 150 gr cottage cheese, 1 liten bx annanas
Mellom: 20 gr nøtter
Lunsj: Salat med egg og brune bønner
Mellom: banan og kanskje litt nøtter
Middag: 200gr kjøtt, fisk eller kylling + mengder med grønnsaker
Mellom: 150 gr. cottage cheese
Kvelds: omelett eller kanskje en boks med tomatbønner

Burde vel spist mer i perioder men er litt slapp med maten for tiden.

  Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:26   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

sånn ca det samme som Skvetten, litt mer kjøtt og bær, ikke ananas og bønner.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:27   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Hva er det med Cottage cheesen?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:31   #17
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Ser at de fleste her spiser lite Snop(godterier)/is og snacks i forhod til meg Er alle så sunne? Skulle ønske jeg kunne spist enda sunnere, er på vei, men har litt igjen ja!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:33   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hva er det med Cottage cheesen?

lavt karbohydratinnhold. Urk og blæ konsistens (jeg kjører den i mixer)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:37   #19
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Hva er det med Cottage cheesen?

For meg er det lavt fettinnhold som teller.

  Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 16:39   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye spiser du i løpet av en dag?

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Ser at de fleste her spiser lite Snop(godterier)/is og snacks i forhod til meg Er alle så sunne? Skulle ønske jeg kunne spist enda sunnere, er på vei, men har litt igjen ja!

Jeg har en spisedag i uka, da spiser jeg alt jeg vil.
Da går det gjerne ned både pizza, burger, boller, sjokolade, smågodt og chips og om jeg har litt plass igjen et par W.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no