Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I dagens verden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-06, 22:37   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

I dagens verden

Bekymrer det ikke mange av dere her inne at (iallefall her i nord) at det nå klokken 22:43 er 6 grader ute, regnstorm og ikke noe snø? Hva er det som skjer med verden? i fjor var det snø på denne tiden. og regnstormene var tidligere på året. Jeg synes det er skikkelig ekkelt! Savner sneen som skal være nå.

Hva synes dere?

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:40   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dagens verden

Det er alltid storm og mildvær like før jul. Det heter at rundt 21. desember er det kakelinne, det betyr at det er mildvær. Da jeg var ung trodde jeg det var for at alle bakte jukekaker samtidig og varmet opp atmosfæren.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:41   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I dagens verden

Jeg er lei for å si det, men det plager meg ikke nevneverdig -ennå. Folk glemmer lett, og det er neppe den første milde vinteren vi har sett. Det er ikke lenge siden det var et bilde i lokalavisa her der det sto "Glemt vinteren i fjor?" under et bilde av like bare og grønne bakker som vi har i år. Og jommen kom det ikke snø senere likevel. Rikelig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:42   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dagens verden

I år har vi bare forskjøvet høsten litt. Sommeren varte så lenge. Ikke er vi vant med snø til jul heller. *vestlending*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:43   #5
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dagens verden

denne er hentet fra caplex.no

kakelinne el. -linna, folkelig betegnelse på mildværsperiode omkring midten av desember. Da foregår julebakingen, og folketroen ville ofte ha det til at mildværet skyldtes varmen fra alle bakerovnene.

Jeg var visst ikke helt på jordet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:46   #6
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I dagens verden

Jeg fikk faktisk en innføring i kakelinne av min bedre halvdel her om dagen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:48   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I dagens verden

Men derimot har romjula her vært bikkjekald, med opptil -15 og storm/kuling. Det skjer neppe i år. Det har jeg ingen ting imot.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:48   #8
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: I dagens verden

er vell bare jeg som er et overbekymra nervevrak!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:55   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dagens verden

Slapp av. Det er helt normalt at klimaet endrer seg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 22:58   #10
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dagens verden

Det bekymrer meg så mye at jeg ikke orker å tenke på det. Det er for deprimerende å tenke på hvordan dette kommer til å ende.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 23:00   #11
@nne
Ikke fra NM
 
@nne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: arendal
Innlegg: 301
@nne er litt kul@nne er litt kul@nne er litt kul
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

er vell bare jeg som er et overbekymra nervevrak!

Det er du nok ikke AvivA. Det finnes knapt en eneste forsker lenger som betviler at det rare vaeret vi opplever for tiden er menneskeskapt. Paa lang sikt er det nok god grunn til aa vaere bekymret, men la oss feire jul foerst i alle fall.

__________________
Barn er utrolig flinke til å etterligne. Samme hvor mye du strever med å lære dem folkeskikk, oppfører de seg akkurat som foreldrene sine
@nne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:15   #12
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dagens verden

Jeg minnes at de spekulerte om en ny istid for ikke så mange år siden.

Det er alltid like spennende å se om det blir sne til jul. Det pleier å komme her til slutt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:31   #13
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg minnes at de spekulerte om en ny istid for ikke så mange år siden.

Det er alltid like spennende å se om det blir sne til jul. Det pleier å komme her til slutt.

For noen dager siden stod det i Nordlys eller Tromsø, at i 20 av de siste 30 årene hadde det kommet snø natt til julaften. Og de mener at vi berger oss nok i år også.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:33   #14
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

For noen dager siden stod det i Nordlys eller Tromsø, at i 20 av de siste 30 årene hadde det kommet snø natt til julaften. Og de mener at vi berger oss nok i år også.

Da husker jeg rett da.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:36   #15
Bompeberta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I dagens verden

Jeg er enig med Aviva. Det er alvorlige ting som skjer. Det farligste er likegyldigheten. Vi har et ansvar for framtidige generasjoner.... Jeg har skrevet oppgave om dette.

Se litt på rødlista... ikke hyggelig lesning der...

  Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 00:47   #16
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av Bompeberta, her.

Jeg er enig med Aviva. Det er alvorlige ting som skjer. Det farligste er likegyldigheten. Vi har et ansvar for framtidige generasjoner.... Jeg har skrevet oppgave om dette.

Se litt på rødlista... ikke hyggelig lesning der...

Miljøet på jorden sliter litt nå ja.
Norge klarer ikke å fixe det med alskens miljøavgifter som de prøver på. Norges befolkning er jo bare som en forstad i USA.
At Norge utvinner olje og gass som eksporteres er en virkelig stor trussel for miljøet globalt.
Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv skal ha opp all gass og olje. Vi kan jo ikke bruke pengene likevel. Det meste av pengene investeres i utlandet.
Hva om det skjer et krakk i verdensøkonomien? Hva om vi taper pengene?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:25   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: I dagens verden

Her er det nå - 10 kuldegrader så vi har temperaturen som sier at det er vinter.

Er hvitt rim på hustak, rekkverk,gress osv, så med god fantasi så er det liksom hvitt til jul.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:34   #18
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Bekymrer det ikke mange av dere her inne at (iallefall her i nord) at det nå klokken 22:43 er 6 grader ute, regnstorm og ikke noe snø? Hva er det som skjer med verden? i fjor var det snø på denne tiden. og regnstormene var tidligere på året. Jeg synes det er skikkelig ekkelt! Savner sneen som skal være nå.

Hva synes dere?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor klokkeslettet er viktig her? Dato hadde kanskje egnet seg bedre?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:39   #19
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: I dagens verden

Er vel et resultat etter den AXE reklamen som går på tv nå....

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:48   #20
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dagens verden

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg minnes at de spekulerte om en ny istid for ikke så mange år siden.

Det spekuleres det i enda. Eller: Dette regner de med at skjer (om jeg ikke husker feil). Isen på polene smelter -> Golfstrømmen snur -> Det bli kaldt her.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no