Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags juletre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 23:50   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags juletre?

I morgen må vi ut og shoppe barnåler. Men hvilket tre tar veldig liten plass og drysser ikke? Og får man kjøpt usprøytede trær overalt? Jeg tror jeg vil ha et usprøytet tre.

Egentlig har jeg ikke plass til juletre, for vi har ny sofa og den tar endel større plass enn den gamle.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:55   #2
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Edelgran drysser ikke. Jeg kjøpte det i dag og nå står det i kjelleren i en
bøtte med vann.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:56   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Aneer ikke..... jeg bare ergrer meg grønn over at sambo SKAL ha furutre i år Der er da for søren meg ikke ekte juletre

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 23:56   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi har kjøpt fjelledelgran. de er smalere enn vanlig edelgran.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:04   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi har kjøpt vanlig edelgran.
I kjellerstuen skal jeg ha en vanlig gran fra naboens skog.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:04   #6
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi har "alltid" vært på selvhogst, men i år har vi kjøpt edelgran (været den helga det var selvhogst var helt j.....). Vi har god plass til tre, så vi fant et nydelig tre. Ulempen med edelgran er at den lukter veldig lite grantre og det synes jo jeg veier opp for noen 1000 grannåler ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:05   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi har nok ikke plass til edelgran, men kanskje en fjelledelgran? Det er veeeeldig liten plass til treet, altså.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:07   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Ekte "blastikk" kanskje???
Du finner trær i mange størrelser. Ta en runde å se!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 07:20   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Furu har vi for det er det eneste jeg tåler.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 07:43   #10
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ekte "blastikk" kanskje???
Du finner trær i mange størrelser. Ta en runde å se!


OM jeg hadde hatt liten plass, så hadde nok jeg også valgt et lite plast-tre. Evt så kan du kanskje pynte en sypress? Sett den i ei fin potte eller kanskje en bastkurv, på med smålys og litt pynt og vips - jueltre som tar lite plass

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:29   #11
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Edelgran!

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:30   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi har hatt plastikk i alle årene. Super fornøyd med det!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:04   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Fjelledelgran er smalere enn vanlig edelgran ja. Jeg vurderte det da vi kjøpte i går, men siden vi har plass gikk jeg for den større varianten allikevel.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:08   #14
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

I morgen må vi ut og shoppe barnåler. Men hvilket tre tar veldig liten plass og drysser ikke? Og får man kjøpt usprøytede trær overalt? Jeg tror jeg vil ha et usprøytet tre.

Egentlig har jeg ikke plass til juletre, for vi har ny sofa og den tar endel større plass enn den gamle.

Jeg hadde kanskje gått for plastikk da. Vi har det, og selv om man ikke får den gode lukten av juletre, så er det helt greit.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:14   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Plastikk?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 09:19   #16
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Edelgran!

Ofrer gjerne litt granbarlukt for en milliard barnåler, jeg.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 10:26   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Plastikk?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 10:32   #18
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Jeg har plastikk for anledningen (150 cm). Men når jeg får en større bopel, blir det nok en edelgran.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 10:36   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Vi kjøpte en helt vanlig norsk gran, smal og tett og fin, og ikke så altfor høy.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 10:39   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags juletre?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Vi har kjøpt fjelledelgran. de er smalere enn vanlig edelgran.


Det var mitt forslag også. Fjelledelgran er mye smalere. Vi kjøpte en vanlig edelgran i år, rett og slett fordi jeg synes de er finere. Men vi lette lenge for å finne et smalt nok tre. Man kan få ganske smale edelgran også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no