Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 13:52   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Er det B2B du tenker på, eller har det kommet et nytt begrep siden jeg satt på skolebenken?

f2f står for face to face, altså i motsetning til pr. telefon, mail eller brev.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 15:13   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne ikke drevet med oppsøkende (eller utagerende ) salg. Kundebehandling er jeg god på, men ikke god til å mase på folk for å få dem til å kjøpe.

De fleste praktiske yrker som snekker, rørlegger, keramiker osv. kunne jeg ikke hatt siden jeg er særdeles upraktisk anlagt.

Sykepleier, hjelpepleier, lege osv. er også utelukket siden jeg nesten svimer av ved tanken på hva som finnes inne i kroppen.

Det var det jeg kom på i farten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 17:29   #43
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Det finnes da sykepleiere som aldri kunne tenke seg å jobbe i somatikken, f.eks. Eller de vil ikke jobbe med så mye sykdom.

Å være sykepleier vil ikke nødvendigvis si at man vil jobbe på sykehjem eller en sengepost.

Selv tror jeg f.eks. ikke at jeg ville ha trivdes så godt i hjemmesykepleien.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:25   #44
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne ikke jobbet i begravelsesbyr, ei heller som patolog, kirurg eller på en kreftavdeling. Jeg ville ha egnet meg usedvanlig dårlig på et sykehjem. Egentlig er ikke omsorgsyrker noe for meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:30   #45
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kunne ikke jobbet i begravelsesbyr, ei heller som patolog, kirurg eller på en kreftavdeling. Jeg ville ha egnet meg usedvanlig dårlig på et sykehjem. Egentlig er ikke omsorgsyrker noe for meg.

Det er fint vi finner ut hvilket yrke/utdanning vi vil ha.

Drømmen min var faktisk engang å bli lege/patolog Fikk være tilstede ved patologisk avdeling noen dager da jeg studerte. Utrolig spennende
Ellers har jeg jobbet noen år ved både kreftavdeling og sykehjem

Men siv. ing nei det er ikke noe for meg. Det er jo du og min mann.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:44   #46
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Vet ikke helt... men det forbauser meg at det er så mange som ikke vil jobbe som sykepleier! For meg gir det yrket mye hver arbeidsdag. Men det var dette med interesse da

Hilsen sykepleier og jordmorstudent!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 18:59   #47
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vet ikke helt... men det forbauser meg at det er så mange som ikke vil jobbe som sykepleier! For meg gir det yrket mye hver arbeidsdag. Men det var dette med interesse da

Hilsen sykepleier og jordmorstudent!


Nå var jeg på vei ut av yrket da jeg fikk det siste barnet. Mye pga arbeidstid, gjentatte nedskjæringer mm.
Synd for det er et utrolig flott og givende yrket hvor en lærer noe hele tiden.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:12   #48
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Sykepleier, men det er fordi jeg ikke hadde klart å være underordna legene, sykepleierene vet som regel hva som trengs, men de kan ikke løfte en finger før legene har bestemt det. Satt på spissen. Jeg ser jo innsiden av det her så mye på sykehuset.
De kan så mye, men blir så lite satt pris på.
Jeg er så glad i de på "våre" avdelinger, og så glad noen er det, at jeg passer på å si det til dem.

Ellers, kunne jeg ikke vært selger, eller fotpleier (føtter er så ekkelt), prest, rørlegger, snekker el. Renholdsarbeider. Hjemmehjelp.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 19:44   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Kanskje litt utypisk for ei jente å svare dette, men det er få omsorgsyrker som frister.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:22   #50
Gina
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 50
Gina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Barnhageansatt(Hva er det "riktige" ordet?), jobbe i butikk...., Renholder, hjelpleier (er sykepleier selv, men kunne ikke tenke meg å være hjelpepleier....) Sikkert masse annet også, men det jeg kom på i farta...

Gina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 20:34   #51
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne ikke vært selger (på telefon eller "oppsøkende"/slitsom). Nå spurte du jo om yrker som vi likevel beundret, så da utgår kanskje selgerjobben?
Jeg kunne heller ikke ha jobbet i barnehage ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:11   #52
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du kunne med andre ord ikke hatt jobben min heller.

Nei, det har du absolutt rett i, det er vel ikke jobben hvor man kan ta seg 10 minutter utenfor døra for å trekke litt frisk luft.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:16   #53
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Sykepleier og kassadame på Rimi

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:19   #54
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne ikke hatt en jobb som involverer spy, blod eller bæsj. Med vekt på spy. Jeg vil derfor tro at hjelpepleieryrket ikke er det rette for meg. Eller lege og sykepleier. Sykepleier på avrusningsinstitusjon. Eller vaskehjelp på båt slik Hattifnatten nevner.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:23   #55
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg ville vært helt forferdelig i et omsorgsyrke og helt ubrukelig som selger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:49   #56
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Litt på sidelinjen...

Dere som har jobber som innebærer vasking av spy og bæsj. Hvordan taklet dere dette i begynnelsen? Gikk det greit helt fra starten? Er det fremdeles noe dere vegrer dere for og helst vil slippe? Eller gjør dere det nå helt uaffisert?

Man går heldigvis gradvis inn i yrket. Det er ikke slik at en første dag i praksis blir satt til å vaske bæsj og oppkast - dette kommer gradvis. I tillegg har man mye teori før man får gå i praksis, og denne teorien gjør at interessen for faget og mennesket overskygger den delen av yrket som omhandler tørking og vasking av kroppsvæsker av ymse slag.
Jeg vasker det meste - det gjør meg ingenting. De aller fleste mennesker synes det er ubehagelig å være tilgriset av avføring eller oppkast, jeg ser derfor på det som en del av den daglige pleien å hjelpe dem som ikke klarer å vaske bort slike ting selv.


Sist redigert av 007 : 22-12-06 kl 23:19. Årsak: Leif
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 21:52   #57
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Fotpleier, sikkert flere også, men det er dette jeg tenkte på først. Ikke glad i føtter..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:04   #58
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Man går heldigvis gradvis inn i yrket. Det er ikke slik at en første dag i praksis blir satt til å vaske bæsj og oppkast - dette kommer gradvis.

Og det finnes verre kroppsvæsker enn ren bæsj og oppkast... alt blir en vane til slutt tror jeg, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter innimellom, begunstiget med en ekstrem god luktesans som jeg dessverre er.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 19-12-06 kl 22:20. Årsak: stygg skrivefeil som måtte bort gitt
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:09   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Jeg kunne aldri i verden hatt en jobb hvor jeg hadde sett blod og slikt
Tåler det overhodet ikke ... og jeg som har hele slekta i helsevesenet

Holder meg til softwaren og maskinen mine jeg

Kunne forøvrig heller ikke hatt en jobb hvor jeg ikke hadde hatt slik frihet som jeg har i dag.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 22:17   #60
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilke yrker kunne du aldri hatt?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Og det finnes verre kroppsvæsker en ren bæsj og oppkast... alt blir en vane til slutt tror jeg, men jeg innrømmer glatt at jeg sliter innimellom, begunstiget med en ekstrem god luktesans som jeg dessverre er.

Snuppas forrige gastro lege tålte ikke bæsje lukt. Hun måtte jo bare bite tenna sammen noen ganger antar jeg. Men en gang hun skulle innom oss når vi var innlagt forsvant hun ut døra igjen med en gang fordi jeg var i ferd med å bytte bæsje bleie, og kom inn når jeg var ferdig og hadde fjernet bleia

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no