Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 13:55   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Vi har vel ellers skaffet stort sett alle julegavene, og prøver nå å begrense oss så vi ikke kjøper enda fler. Jeg har sendt inn bestilling på fotokalendere til oldemødrene, og håper FotoKnudsen greier å ekspedere dem før jul, og mannen min har laget et design til kule julekort som vi forhåpentligvis kan finne noen passende konvolutter til.

Vi skal bake pepperkaker sammen med Heikofamilien på søndag, hvis jeg husker riktig, og dersom jeg føler meg opplagt og huslig nok til det den nærmeste halvannen uken, kan det tenkes at jeg baker litt mer, og/eller lager noe konfekt. Vi skal til svigers i julen, så de helt store juleforberedelsene (les: den helt store rundvasken) blir det neppe, men vi skal vel greie å fremskaffe et juletre i år også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:27   #22
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Tja. Jeg har kjøpt ca. 85% av gavene. Jeg har skrevet et julekort. Jeg har saltet og hengt opp pinnekjøtt. Jeg har bakt fire sorter julekaker.

Alt i alt føler jeg at jeg er i veldig god rute. Jeg håper at jeg klarer å rydde litt før jul, men det er egentlig det viktigste nå. I tillegg til at jeg må skrive julekort.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:41   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Jeg er ferdig med julegavene, men ellers har alle andre forberedelser overhodet ikke gått etter planen og jeg har faktisk gått til det skritt i år å kjøpe et par sorter julekaker. Julen 2006 kommer til å gå inn i historien med skrekk og gru.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:43   #24
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg skjønner ikke hvordan vi skal bli ferdige i år.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:44   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Julehvafforno?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:46   #26
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Julehvafforno?

Du skal få krumkaker hos meg i romjulen du :trøster:.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 14:54   #27
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Du skal få krumkaker hos meg i romjulen du :trøster:.

Jeg tøyser litt, da. Det står f.eks. hjemmelagd pepperkakedeig i kjøleskapet vårt akkurat nå. Og jeg har da kjøpt en og annen gave. Men jeg liker krumkaker!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 16:04   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Og du trodde at folk ikke meldte seg på i den granda? Hm. Det kunne jeg fortalt deg at de gjorde. Kanskje noen tidligere grendboere skal snike seg med?

Her er det full kontroll hjemme og litt kontroll på jobb. Sju nynorsktentamener igjen å rette og føring av karakterer i to fag. Tre julegaver igjen også baker vi lussekatter i dag. Da er det bare å tømme huset for sagspon, handle inn og få opp juletreet. Den 20. er siste dag på jobb med kirkepils og så er det jul.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:11   #29
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Pøh. Det var kompisen din som sa at oppslutningen ikke pleide å være så bra.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:21   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Pøh. Det var kompisen din som sa at oppslutningen ikke pleide å være så bra.

Da jeg satt i velforeningsstyret var det god oppslutning om arrangementer. Det var nok jeg som dro folk. Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:37   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Så, så, Nenne. Julen kommer av seg selv, den. Vi trenger ikke å lage den. Og hvis dere allerede har kjøpt gavene og til og med flere sorter kaker, så er det viktigste i boks, tror nå jeg.

Takk, det trøstet litt, men som julefanatiker er det vondt å renonsere på noe som helst som har med jul og juleforberedelser å gjøre. Jeg kan ikke fordra å ikke rekke det jeg gjerne vil.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:37   #32
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Ja, sikkert. Jeg nevnte forresten for de andre i komiteen om jeg kunne invitere dere. Det ble visst urettferdig. :råll:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:50   #33
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Alle julegavene som skal sendes land og strand rundt er kjøpt, og skal sendes i løpet av kvelden. Julekortene er ferdig skrevet og går også i posten i kveld. Har god kontroll på de siste gavene - tror jeg ...
Pepperkakene er bakt, pepperkakehuset skal pyntes i morgen, samt at vi skal bake kakemenn som ble utsatt på lørdag. Jeg skal til frisøren i morgen, prinsessa på fredag og mannen, storebror og lillesnupp raser jeg over i full fart. Huset er RELATIVT ryddig, garasjen nesten så ryddig at vi får inn den ene bilen og mannen var på søppeldungen med alt skrotet som snødde ned før vi fikk kjørt det avgårde i oktober.

Det som gjenstår er:
* Juletre - skal på hogst til helga.
* Baking - kakemenn, kransekake, berlinerkranser, sukkerbunn, brød og horn.
* Kjøre doen (som mannen klarte å glemme i dag) på dungen.
* Lage litt julegodt (brente mandler, marsipan, punsjknapper og peppermynte)
* Gjøre storhandelen (mannen avspaserer på fredag, så da står vi klar med handlevogna klokka 09.00 når Obs! åpner).
* "Julevasken" tar vaskehjelpen enten på fredag eller tirsdag.
* Sølvpuss ...ehhh

Da tror jeg at jeg har kontroll. *håper*
På fredag skal mannen på julebord, og på søndag skal vi ha grøtfest. Ja, og så er det juleavslutning på skolen x2, i barnehagen, på kulturskolen ...
Nok å henge fingrene i med andre ord!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 17:57   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja, sikkert. Jeg nevnte forresten for de andre i komiteen om jeg kunne invitere dere. Det ble visst urettferdig. :råll:

Fnis.

Det går helt bra. Ungene skal på juleverksted til noen andre utflyttere fra grenda.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 18:28   #35
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

De er fjols. Begge to.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 18:35   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Sølvpuss! Den hadde jeg glemt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 18:38   #37
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Baking har jeg ikke tenkt på annet enn pepperkaker, gidder jeg så gidder jeg.

Det eneste jeg har dårlig samvittighet for er sølvpuss. Der må jeg få ut fingeren.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:18   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

De er fjols. Begge to.

Fnis. Nå lurer jeg virkelig på hvem det er.

Angående sølvpuss så pusser hele familien sølv. Ungene synes at det er knall. *for barnearbeid*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:19   #39
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Man bruker da ikke sølv. :enkel:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:21   #40
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Selvsagt gjør man det. Man har da tradisjoner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no